دانلود رایگان کتاب نابغه قرن سیدمحمدباقر صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نابغه قرن اثر سیدمحمدباقر صدر

کتاب نابغه قرن

معرفی کتاب نابغه قرن

کتاب نابغه قرن را انتشارات دارالصدر منتشر کرده است. این کتاب گزیده‌ای از بیانات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شخصیت علامه شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر است.

درباره کتاب نابغه قرن

شهید سید محمدباقر صدر حیاتی کوتاه، اما پربار داشت؛ حیاتی که در سال‌های نه چندان طولانی آن توانست در حوزه‌های مختلف، اندیشه‌ها و مفاهیمی ناب را به امت اسلام ارزانی کند؛ اندیشه‌هایی که از لحظه پیدایش، اولین هسته‌های فکری بیداری اسلامی را – که جهان در نیم‌قرن گذشته شاهد آن بوده است – تشکیل داد . تألیفات مؤثر و شناخته‌شده شهید صدر منبع اصلی و چشمه جوشانی بود که فرزندان امت را از زلال اندیشه‌های او سیراب می‌کرد.

شخصیت و تألیفات این اندیشمند نابغه همواره موردتوجه اندیشمندان و علمای عصر بوده است. در این میان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه ویژه‌ای به افکار شهید صدر داشتند و از او با عنوان «مغز متفکر اسلامی» و «نابغه» یاد کرده‌اند. مقام معظم رهبری درباره شهید صدر می‌فرماید: «مرحوم شهید صدر قطعاً یک نابغه بود؛ این یک خصوصیتی است. ما آدم‌های بااستعداد در حوزه‌های علمیه کم نداشتیم؛ آدم‌هایی که فهم داشتند، سلیقه داشتند، پشتکار داشتند و کارهای بزرگی انجام دادند. علمای بزرگ ما مثل همین مراجع بزرگی که در این صدسال اخیر در ایران و عراق وجود داشتند همه مردمان بزرگی بودند. استعداد داشتند، منتها نابغه یک خصوصیاتی دارد که در اغلب این افراد، انسان این نبوغ را احساس نمی‌کند. مرحوم آقای صدر (رضوان‌الله‌علیه) به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنی کاری که از عهده‌ی او برمی‌آمد، از عهده‌ی خیلی از فقها و علما و متفکرین حوزه‌های ما برنمی‌آید».

کتاب نابغۀ قرن گزیده‌ای از بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت علامۀ شهید سید محمدباقر صدر است. در این کتاب کم‌حجم سعی شده مهم‌ترین بیانات ایشان درباره شهید صدر جمع‌آوری شود.

خواندن کتاب نابغه قرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شهید سید محمدباقر صدر پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Sobhan Naghizadeh
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

عالی بود صحبت های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای درباره شهید صدر و خواهر ایشان که باعث آشنایی بیشتر با این دو شهید میشه

پناه 66
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

خیلی خوب بود ان شهید به ارزویش رسید امیدوارم ما هم درس بگیریم

کاربر ۵۶۷۵۴۱۹
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

بسیار اجمالی در مورد این شهید صحبت شده البته فقط صحبت های رهبری و امام خمینی در سخنرانی هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
رایگان