دانلود و خرید کتاب بازاریابی بین الملل پریسا اقدمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی بین الملل اثر پریسا اقدمی

کتاب بازاریابی بین الملل

نویسنده:پریسا اقدمی
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازاریابی بین الملل

کتاب بازاریابی بین الملل نوشته پریسا اقدمی است. کتاب بازاریابی بین الملل یکی از کتاب‌های کاربردی انتشارات نسل روشن است که به یکی از مهم‌ترین مسائل امروز دنیای تجارت یعنی بازاریابی بین الملل می‌پردازد.

درباره کتاب بازاریابی بین الملل

بازاریابی بین الملل به داد و ستد با افراد، مؤسسات، سازمان‌ها و یا دولت‌های کشورهای دیگر مربوط می‌شود. بازاریابان سراسر جهان مسائل و فعالیت‌های یکسانی دارند. بازاریابی دارای وظایف گسترده‌ای است که به اینکه در کدام قسمت جهان انجام شود وابسته نیست. کار تمام بازاریابان این است که منابع مؤسسه را بر روی برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان متمرکز کنند. بازاریابان با کنجکاوی تقاضای محصولات خود را پیش بینی می‌کنند، نیازهای مصرف کنندگان و انگیزه آنها در خرید کالا را تجزیه و تحلیل می‌کنند، توزیع عملی محصولات را تأمین می‌کنند، ترکیب مؤثری از روش‌های بازاریابی را تحت نظارت خود را قرار می‌دهند. بی‌شک بازاریابی مؤثر در تجارت بین المللی همانقدر مهم و حیاتی است که در بازاریابی داخلی تسلط بازاریاب بین الملل بر تکنیک‌ها و مفاهیم بازاریابی چیزی نیست که بتوان برای آن بهایی تعیین کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که با وجود شباهت‌های بسیار بین بازاریابی داخلی و بین المللی، روش‌های بازاریابی داخلی لزوماً برای هر اوضاع و احوال دیگر مناسب‌ترین روش‌ها نیستند. مثلاً استراتژی های بازاریابی انبوه را نمی توان در کشورهای در حال توسعه به کار گرفت. این کتاب ابعاد مختلف بازاریابی بین الملل را توضیح می‌دهد و به مخاطب کمک می‌کند دید بهتری به این مساله داشته باشد.

خواندن کتاب بازاریابی بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تجارت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بازاریابی بین الملل

مهم‌ترین محیط‌های غیرقابل کنترل عبارتند از:

۱- محیط اقتصادی که خود به دو بخش محیط اقتصادی کشور هدف و محیط اقتصاد جهانی تقسیم می‌شود.

۲- محیط مالی (که گاهاً آن را به عنوان بخشی از محیط اقتصادی مطرح می‌نمایند.)

۳- محیط تکنولوژیکی

۴- محیط سیاسی

۵- محیط قانونی

۶- محیط فرهنگی

۷- دولت‌ها

۱- محیط اقتصادی:

در بسیاری از موارد عوامل اقتصادی با نفوذترین زیرمجموعه‌ای است که مدیران بین‌المللی باید در محاسباتشان از محیط غیرقابل کنترل لحاظ کنند. اما بررسی محیط اقتصادی بازاریابی باید از دو بعد مورد توجه بازاریابان بین‌الملل قرار گیرد.

الف- ساختار اقتصادی کشورهای موردنظر و سپس ویژگی‌های اقتصادی کشور هدف.

ب- محیط اقتصاد جهانی که ساختار و ویژگی‌های اقتصادی هر کشوری را متأثر می‌سازد.

با وجود اینکه بررسی محیط اقتصادی در یک محیط غیر قابل کنترل انجام می‌پذیرد ولی با این حال می‌توان تقسیم‌بندی فوق را جهت آماده کردن پاسخ‌های مناسب به محیط ارائه داد.

الف) ساختار اقتصادی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

۱- اقتصاد معیشتی

در این گونه اقتصادها، اکثریت مردم درگیر کارهای کشاورزی هستند و نیازمند تجهیزات لازم جهت استفاده از منابع طبیعی بکرشان و همچنین تسهیلاتی شبیه راه‌آهن، جاده، ساختمان، وسائل حمل و نقل تجهیزات تولید انرژی، دکل‌های خطوط انتقال برق و تلفن و ... می‌باشند.۴ همچنین آنها زمینه‌های بسیار خوبی برای پروژه‌هایی که تا مرحله تکمیل رسیده‌اند می‌باشند.

۲- اقتصاد صادرکننده مواد خام

کشورهایی نظیر منطقه خلیج فارس و بسیاری از ممالک آفریقا و امریکای لاتین در این دسته می‌گنجند. این کشورها غالباً با تغییرات زیاد درآمدی (ارز) دست به گریبان هستند. این تغییرات بعلت نوساناتی است که در قسمت کالاهای صادراتی آنها رخ می‌دهد؛ زیربنای اقتصادی این کشورها برای تأمین نیازهایشان کافی نیست و بنابراین به کالاهای مختلفی احتیاج دارند. تقریباً همه چیز از قبیل کالاهای مصرفی بادوام، محصولات غذایی، تجهیزات حمل و نقل و تسهیلات خدماتی و غیره از نیازهای این ممالک محسوب می‌گردند. این کشورها علاوه بر موارد فوق علاقمند به وارد کردن پروژه‌هایی هستند که تا مرحله استفاده کردن تکمیل شده‌اند. تغییرات در این کشورهای به کندی صورت می‌گیرد. بنابراین سطح پیچیدگی محصولاتی که این ممالک به آن نیاز دارند کمتر از آنچه که کشورهای پیشرفته می‌خواهند، می‌باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان