دانلود و خرید کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت پریناز رحیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت اثر پریناز رحیمیان

کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت

عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت کتابی نوشته پریناز رحیمیان است که در انتشارات آرنا به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت

این کتاب به منظور آشنایی خوانندگان محترم با مفهوم و تاریخچه موضوع حلقه های کیفی و در راستای اجرای اثربخش‌تر دستورالعمل بکارگیری متخصصان جوان در تسهیل فعالیت‌های پژوهشی و فناوری گردآوری و تدوین شده است.

به منظور دستیابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان‌، گروه های حل مساله یکی از راه کارهای مورد استفاده در سازمان‌های مختلف بوده است . در این راستا، سازمان‌ها نسبت به ایجاد تشکل‌های کاری و ایجاد فرهنگ کار گروهی ، اقدام نموده‌اند و در این راه دستاوردهای مهمی نیز توسط آنها کسب شده البته تشکیل، کارایی و اثربخشی این گروه ها، در گرو مسائل مختلفی است که نقش فرهنگ جامعه در این رابطه نقش به سزایی را به عهده دارد . 

حلقه های کنترل کیفیت یکی از رویکردهای مؤثری است که در عرصه‌های مختلف صنعتی و خدماتی بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. از ویژگی‌های مهم و منحصربفرد این رویکرد آن است که علاوه بر به کار گیری مؤثر تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در حوزه مهندسی کیفیت، با رویکردی خلاقانه به حوزه حل مسئله نیز پرداخته و تلاش می‌کند تا با تلفیق این دو، در قالب یک کار گروهی هدفمند به تأمین اهداف سازمان از طریق حل مشکلات در سطوح مختلف و در نتیجه بهبود مستمر بپردازد.

کتاب حاضر سه فصل دارد. فصل اول آشنایی با مفاهیم مورد بحث در کتاب است، فصل دوم  کیفیت و عوامل تأثیر گذار در آن را بررسی می‌کند و فصل سوم، اطلاعات و داده‌های پزوهش را بررسی و تفسیر می‌کند.

 خواندن کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

متخصصان جوان فعالیت‌های پژوهشی و فناوری.

بخشی از کتاب عوامل موثر بر اثربخشی حلقه های کنترل کیفیت

امروزه مفاهیمی چون توسعه، بهره وری، صادرات و .... که مفاهیم بنیادین ارزش های اقتصادی و اجتماعی راتشکیل می دهند یک مفهوم را در خود نهفته دارند و آن مفهوم کیفیت است. فرایند کنترل کیفیت جهت حصول اطمینان از کیفیت محصول می باشد. دردنیای رقابتی امروز کیفیت خوب یک ویژگی تجملاتی نیست بلکه از دیدگاه تولید کنندگان ومصرف کنندگان یک نیاز بنیادی است. بحران های مالی، انبارهای مملو از قطعات و کلا، کارگران بی انگیزه سیستم های غیر کارا، مشتریان ناراضی و .... شواهدی از بی توجهی به کیفیت هستند. معنی کنترل خود را برآورد می سازد و کنترل به معنی اعمال روابط و راهنمایی ها درمورد کسی یا چیزی جهت اطمینان از کسب نتایج مورد انتظار می باشد. معنی کنترل کیفیت تعاریف جداگانه دو واژه فوق را در نظر می گیرد. به‌منظور دست‌یابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان‌ها، گروه‌های حل مساله یکی از راه‌کارهای مورد استفاده در سازمان‌های مختلف بوده است. در این راستا، سازمان‌ها نسبت به ایجاد تشکل‌های کاری و ایجاد فرهنگ کار گروهی، اقدام نموده‌اند و در این راه دستاوردهای مهمی نیز توسط آن‌ها کسب شده است. البته تشکیل، کارایی و اثربخشی این گروه‌ها، در گرو مسائل مختلفی است که نقش فرهنگ جامعه در این رابطه نقش به‌سزایی را به‌عهده دارد.

یکی از ابزارهای مدیریت کیفیت فراگیر، حلقه های کنترل کیفیت می باشند. حلقه های کنترل کیفیت برای نخستین بار در سال ۱۹۶۲ درکارخانه های ژاپنی تشکیل شد و به تدریج شمار آن ها در کارخانه ها و شرکت های ژاپنی افزایش یافت. این حلقه ها معمولا گروهی چهار تا دوازده نفره است که افراد به صورت داوطلبانه در قسمت های مختلف واحدهای تولیدی و خدماتی با حضور فعال سرپرست یا مدیر به طور منظم تشکیل جلسه می دهند و با به کارگیری ابزار مناسب مشکلات را شناسایی و تجزیه و تحلیل می کنند وبرای رفع آن ها راهی می یابند. دوایر کیفیت نتیجه تعامل بین روش کنترل کیفیت آماری آمریکایی و تجربیات سازمانی ژاپنی است. ژاپنی ها مفهوم کنترل کیفیت را از آمریکایی ها گرفتند و آن را به طور عملی و در قالب دوایر کنترل کیفیت توسعه دادند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۸۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان