دانلود و خرید کتاب نغمه شوق حسن الهامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نغمه شوق اثر حسن الهامی

کتاب نغمه شوق

نویسنده:حسن الهامی
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نغمه شوق

کتاب نغمه شوق نوشته حسن الهامی است. کتاب نغمه شوق را که انتشارات تیرگان منتشر کرده است به بررسی تصنیف و ترانه در شعر پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد و سعی دارد دید دقیق و وسیعی درباره این سبک ادبی در این دوره مهم تاریخی در اختیار خوانندگان قرار دهد.

درباره کتاب نغمه شوق

موسیقی به عنوان یک علم و هنر از تنظیم و ترکیب اصوات خوش خلق می‌شود و نمایاننده روحیات، احساسات و عواطف خوش و ناخوش انسان و زبان حال دل سرگشته و شیدایی او است. این هنر در طول تاریخ و نزد ملل مختلف ج‌هان، پستی و بلندی‌‌های زیادی را به خود دیده است و به گواهی تاریخ در زندگی مردمان گذشته و حال بسیار تأثیرگذار بوده و همدم و همراز و مونس انسان‌ها در غم‌‌ها و شادی‌ها بوده است .در سرزمین کهن ایران نیز موسیقی از دیرباز در کنار مردم به حیات خود ادامه داده و هیچگاه از زندگی‌شان غایب نبوده است ؛ از سوی دیگر نظر به ارتباط موسیقی با شعر بر آن شدیم تا با انتخاب موضوعی در این زمینه سرگذشت بخشی از این هنر را در ایران بررسی کنیم و طی یک روند منطقی به مرور موسیقی ایرانی قبل از ظهور اسلام و بعد از آن و هم چنین به تحولات آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌ بپردازیم و شعر شاعران گذشته و معاصر را در عرصه تصنیف و ترانه مورد ارزیابی قرار دهیم، زیرا تصنیف و ترانه بسیاری از مؤلفه‌های شعری را در خود جمع دارند و توجه مردم نیز به این گونه از موسیقی بسیار زیاد است که نشانگر ارزش هنری و تاثیر تصنیف و ترانه بر مردم جامعه است؛ شاید به همین سبب است که می‌‌بینیم شعر رسمی‌ فارسی در عمر طولانی و پربار خود، همواره تصنیف و ترانه را در کنار خود داشته و به جامعه عرضه کرده است و اگرچه از دوره‌های کهن نمونه‌های چندان زیادی از تصنیف و ترانه به دست ما نرسیده، اما با توجه به اشارات برخی شاعران یا نقل برخی از تذکره‌ها و دیگر متون تاریخی، وجود تصنیف و ترانه در شعر فارسی از دوره ساسانی به بعد قابل اثبات و پیگیری است. 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌ و تحولات ناشی از آن، بی‌گمان تغییراتی نیز درادبیات و هنر و از آن جمله در سرودن و ساخت تصنیف‌ها و ترانه‌ها ا یجاد شد. رکود اولیه و موقتی در کار موسیقی و تغییرات محتوایی که در ساخت تصنیف و ترانه ایجاد شد و سپس تصنیف سازی حماسی و انقلابی که به اوج خود رسید، همه نشانگر این تغییرات و تحولات است. ما در این کتاب بر آنیم تا به بررسی تصنیف و ترانه در شعر فارسی، بوی ژه بعد از انقلاب اسلامی‌ بپردازیم و آن را مورد ارزیابی قرار دهیم و جنبه‌ای دیگر از جنبه‌های شعر فارسی را که همانا رابطه تنگاتنگ آن با موسیقی است بسنجیم. با شکلگیری انقلاب اسلامی‌ و تحول بسیار عظیمی‌ که در عرصه ‌ها و جنبه‌های گوناگون در سطح کشور ایجاد شد، ملت ما در همه ی زمینه‌ها و شئون زندگی خود، به خویشتن خویش بازگشت و با این بازگشت در حقیقت به سوی سرچشمه زلال فرهنگ اسلامی‌ روی آورد.

خواندن کتاب نغمه شوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی و پژوهشگران این رشته پیشنهاد می‌کنیم. 

صنایع‌دسـتی؛ خاستگاه‌ها، دگرگونی‌ها و چشم‌اندازها
مهران هوشیار
شما تحت سلطه عواطف خود قرار ندارید
لیزا لیز فلدمن بارت
تأملی بر زندگانی و سیره عملی حسین بن علی (ع)
محمدجواد گودینی
نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران
مونا احمدی
هویت های مرگبار
امین معلوف
آنچه پدر و مادر باید درباره کمرویی فرزند خود بدانند
احمد پدرام
مسئولیت انقلاب علمی؛ جلد اول
علیرضا حدادی
میراث شریف
محمود قاسم‌زاده خشکرودی
تکنولوژی شیر و فراورده ها (۱)
ادریس رحیمی کیا
روان‌شناسی سلامتی و رفاه در تجمعات انبوه
نیک هاپکنز
یک همسر خوب
سمرا ظفر
تاثیر ویژگی های شخصیتی مدیران مالی بر تامین منابع مالی
حمیده میرشاهی
شرح قانون اساسی (فصل اول، اصول کلی)
سیدمحمدمهدی غمامی
بمبو‌‌گند و صورت کچاپی؛ جلد دوم
جان دوئرتی
ضروریات باکتری شناسی پزشکی (کلیات)
داوود منصوری
گرافیک کامپیوتری با رویکرد برنامه نویسی مبتنی بر DirectX
علی خاقانی اصل
مردم دوازده هزار زمستان
ترینکا هیکس نوبل
غزل ایتالیایی
محمدحسن ارجمندی
هم سرگذشت من
سیما شرکتی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۸۳۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان