دانلود و خرید کتاب آیین نیکنامی؛ دفتر اول سعید نجم روشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین نیکنامی؛ دفتر اول اثر سعید نجم روشن

کتاب آیین نیکنامی؛ دفتر اول

معرفی کتاب آیین نیکنامی؛ دفتر اول

کتاب آیین نیکنامی؛ دفتر اول اثری از سعید نجم‌ روشن است که در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. در این کتاب گزیده‌ای از شرح‌حال و زندگی شخصیت‌های برجسته، علمی، صنعتی، فرهنگی و کارآفرینی را می‌خوانیم. 

درباره مجموعه آیین نیکنامی 

کشور ایران همیشه در پرورش نیکان و زنان و مردان برجسته قوی و موفق عمل کرده است. به هر گوشه‌ای از خاک ایران که نگاه بیندازیم، چهره‌ها و شخصیت‌هایی را می‌بینیم که در اعتلای نام ایران سهمی بسزا داشتند و برای آبادانی آن از جان و دل مایه گذاشتند. در عرصه‌های گوناگون پیشرو و موفق بودند و به این ترتیب نام خود را برای همیشه در تاریخ ایران و تاریخ جهان به عنوان انسان‌های موفق و شخصیت‌های برجسته ثبت کرده‌اند. سعید نجم روشن در مجموعه کتاب‌های آیین نیکنامی، نگاهی به زندگی این شخصیت‌ها و چهره‌ها انداخته است و گزیده‌ای از شرح‌حال و زندگی آنان را آورده است. افرادی که در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی، کارآفرینی و ... افتخار آفریدند. 

خواندن کتاب آیین نیکنامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب آیین نیکنامی را به همه علاقه‌مندان به مطالعه آثار زندگینامه بزرگان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آیین نیکنامی

عیسی و عبدالله امیدوار جهانگردانی هستند که قبل از این که جهانگرد باشند، ایرانگرد بودند و از مناطق مختلف کشور به خصوص غارهای کوچک و بزرگ زیادی بازدید کردند. اکتشاف «غار شاپور» و مجسمه درون آن در کازرون و غارهایی که محل زندگی انسان‌های اولیه بوده، بخش کوچکی از کشفیات این دو برادر در زمان ایرانگردی آنان است. برادران امیدوار به بیشتر قله‌های ایران صعود کردند و درون غارهایی رفتند که تا پیش از آن صرفاً مردم محلی از وجودشان اطلاع داشتند. آنها همراه برخی از عشایر ایران کوچ می‌کردند و چند هفته را با آن‌ها زندگی می‌کردند.

برادران امیدوار از اوایل پاییز ۱۳۳۳ (۱۹۵۴ میلادی) سفر پژوهشگرانه خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت مچلس (Matchless ۵۰۰) سی‌سی از تهران به‌سوی مرز شرقی ایران با افغانستان آغاز کردند. استفاده از موتورسیکلت در مسافرت به منظور دستیابی به کوره راه‌ها و نقاط دورافتاده و جزایر صعب العبور بود. مرحله نخست سفر برادران امیدوار هفت سال به درازا انجامید. در این مرحله، آنان با گذر از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند به سوی تبت و سپس آسیای جنوب شرقی و استرالیا سفر کردند و در ادامه با عبور از اقیانوس آرام، از آلاسکا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی بازدید نمودند و سرانجام با گذر از اقیانوس اطلس، وارد اروپا شدند. این دو برادر در مدت اقامت کوتاه خود در اروپا، از محل انتشار مقالات پژوهشی مربوط به سفرهایشان و مصاحبه با رسانه‌های گوناگون اروپایی، منابع مالی مورد نیاز را برای مرحله دوم سفر خود تأمین کردند. بخشی از اقدامات آنان فروش مقالات پژوهشی به شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه بود که در ازای آن موفق به خرید یک دستگاه خودروی ون دوسیلندر و دریافت مبلغ قابل‌توجهی وجه نقد شدند.

برادران امیدوار در سال ۱۳۴۰ برای اقامتی کوتاه (سه ماه) از اروپا به ایران آمدند. آنان مرحله دوم جهانگردی خود را با خودروی ون دوسیلندر، از مرز جنوبی ایران با کویت آغاز کردند و پس از آن با گذر از عربستان سعودی و زیارت کعبه به سوی قاره آفریقا ادامه مسیر دادند.

نظرات کاربران

Lion
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

کتاب مفید و آموزنده است. لطفا در کتابخانه طاقچه قرار دهید. سپاسگزارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۹۵۰
تومان