دانلود و خرید کتاب جرعه ای از مدام محمود محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرعه ای از مدام اثر محمود محمودی

کتاب جرعه ای از مدام

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جرعه ای از مدام

کتاب جرعه ای از مدام نوشته محمود محمودی است. کتاب جرعه ای از مدام را نشر تیرگان منتشر کرده است. این کتاب به بررسی اشعار و اندیشه‌های مدام دیری می‌پردازد. 

درباره کتاب جرعه ای از مدام

شعر فارسی قلمرو پهنا وری دارد، در مرزهای سرزمین ادب پرور ایران، افغانستان، تاجیکستان و ... که زبان رسمی و رایج آنان پارسی است، شاعرانی به عرصه ظهور رسیده‌اند که هر کدام در جای خود چشم و چراغ زبان و ادب پارسی هستند که نقش موثر آنان در تاریخ ادبیات این ملل، حتی جهان کاملا مشهود است. استان بوشهر از دیرباز مردم خوش ذوق این دیار بوده است. تاریخ، تا به امروز صحنه بروز و نمود استعدادهای خدادادی فراوان شاعران بزرگی در گذشته و حال فایز ، مفتون، ملاحسن کبگانی، مدام دیری، میرزا عباس دیری، منوچهر آتشی و ...- در این خطه به پا خاسته‌اند که نام و آوازه آنان، تا مرزهای خارج از استان بوشهر و فارس نیز رسیده و بعضا جهانی شده‌اند. مردم ادب دوست سرزمین ما، با نام فایز و مفتون، منوچهر آتشی و... و دیگر دل دادگان و شوریدگان خطه جنوب آشنایی دارند اما عده کثیری از این شاعران و بزرگان - به دلیل نبود تاریخ نگار- در گمنامی زیسته‌اند. از نمونه‌ این مدعا، شخصیت عارف مسلکی و حکیم گونه‌ای چون سید عبدالقاهر قاهری متخلص به «مدام دیری» است. ایشان که هفتاد سالی در این دنیا زیست عمر پر برکت خویش را در ریاضت داشت. نفس و تهذیب اخلاق و فراگیری علوم رایج زمانه خود مصروف کرد، او شاعری گمنام است زیرا دیوان اشعارش به تازگی – در پس گرد و غبار زمانه و در انباری حسینیه بزرگ دیر که وسایل تعزیه در آن نگهداری می‌شده – پیدا شده است. این کتاب به آثار این شاعر می‌پردازد.

خواندن کتاب جرعه ای از مدام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

کتاب به بررسی آثار و اندیشه های مدام دیری پراخته است. شخصیتی که کمتر به او پرداخته شده است. اگر کسی به این شخصیت علاقه دارد، این کتاب برای او گنج بزرگی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۷۷۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان