دانلود و خرید کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی محمود خزائلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی اثر محمود خزائلی

کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی

کتاب قطره‌ای از دریای بیکران هستی نوشته محمود خزائلی داستانی است که در آن یک قطره‌ آب، مسیر زندگی‌اش را از زمان تولد تا رسیدن به دریا تشریح می‌کند و ارتباط و تشابه نحوه طی مسیر قطره با زندگی انسان به تصویر کشیده شده است.

درباره کتاب قطره‌ای از دریای بیکران هستی

در کتاب قطره‌ای از دریای بیکران هستی، با دیدی متفاوت به ذرات کوچک اطراف ما که دارای نظمی خاص هستند، نگاه شده است، نویسنده به این موضوع تاکید داشته که قطرات آب، برگهای یک درخت،گلهای کوچک یک باغچه، حشرات و دیگر موجودات اطراف را بایستی با نگاهی متفاوت دید، چرا که ذره ذره‌ این عالم با نظمی خاص در حرکت است تا زندگی انسان و سایر موجودات را بقاء بخشد. در این کتاب به این موضوع اشاره شده که هر ذره در این دنیا در نوع خود خلقتی بی‌نظیر و منحصر به فرد است و با نظم خاصی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد تا جهان هستی از وجود آن بهره‌مند شود.

نویسنده کتاب اشاره می‌کندکه در هر ذره این عالم می‌توان خدا را دید و نوشته کتاب اهمیت تفکر و تعقل در خصوص آفریده‌های پروردگار بی‌همتا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

در کتاب حاضر داستان زندگی یک قطره آب از زمان تولد تا رسیدن به دریا به تصویر کشیده شده، قطره آب در طی مسیر با مصائب و مسائل زیادی روبرو می‌شود اما سرانجام پس از کسب تجربیات لازم درک می‌کند که در این دنیا همه چیز با نظم و ترتیب خاصی در حرکت است و بایستی با آغوشی باز پذیرای ماموریت و سرنوشت خود شود.

در طول مسیر، قطره آب با کمک دیگر دوستانش با افرادی آشنا می‌شود که نصایح گرانبهایی از آنها دریافت می‌کند که هم به طی بهتر مسیر ودرک مسائل موجودکمک شایانی می‌کند، این مسائل در مسیر زندگی انسان‌ها نیز وجود دارد. در این داستان می‌خوانیم که با توجه به تجربیات مسیر زندگی می‌توانیم بر بسیاری مسائل و معضلات پیش‌رو که شناخت کمتری نسبت به آنها داریم، نائل شویم. در واقع به نحوی به مسیر صحیح زندگی و عدم تاثیر از اتفاقات آن اشاره می‌کند.

درکتاب حاضر این موضوع استنباط می‌شودکه با دقت نگاه کردن به ذرات و جزئیات اطراف خود، می‌توان به قدرت خالق بی همتا پی برد که هیچ ذره و موجودی را از نظر دور نداشته است.

همچنین می‌توانیم در مسیر زندگی با نگاهی عمیق‌تربه ذرات و موجوداتی که با تمام وجود در خدمت ما هستند به عنوان پله‌ای برای شناخت ارزش وجودی خود به عنوان اشرف مخلوقات پی ببریم، تا شاید درخدمت رسانی به انسان‌ها و دیگر مخلوقات نیز قدمهایی هر چند کوچک برداریم.

خواندن کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای گروههای سنی مختلف و کلیه اقشار جامعه مناسب است و هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد.

بخش‌هایی از کتاب قطره ای از دریای بیکران هستی

با صدای غرش ابرها و رعد و برقی مهیب؛ خود را در میان آسمان و زمین و بدون هیچ گونه پناهی یافتم، به صورت قطره‌ای آب خالص معلق در میان آسمان و زمین بودم؛ که توجهم به هزاران و بلکه میلیونها قطره‌ی در حال حرکت افتاد که همراه من به سمت زمین می‌آمدند، آری من متولد شده بودم؛

دریا جایی است که در پایان و پس از تحمل سختی¬های مسیر به آن خواهید رسید، اما عزیزان در طول مسیر باید از اتفاقاتی که در پیشِ رو دارید درس بگیرید و به آنها توجه کنید، فقط طی کردن مسیر بدون هیچگونه تفکر وتعقلی مهم نیست. زندگی ما انسانها هم تا اندازه‌ای شبیه شماست، ما هم روزی به این دنیا می‌آئیم و پس از سالها تلاش وکوشش در نهایت می‌میریم؛ ولی آیا هدف از زندگی همین است؟ مطمئناً اینگونه نیست؛ ما به دنیا می‌آئیم تا از زندگی درس بگیریم، بدانیم کی هستیم و هدف از آفرینش ما چه بوده است.

دوست داشتم تمام موجودات حال مرا داشتند و از آن لذت می‌بردند، بر این باور بودم که هیچ برگی بدون اذن خداوند از درخت نمی‌افتد، کل هستی را به مثابه دریایی می‌دیدم؛ و خود را علاوه بر اینکه جزیی از دریا می‌پنداشتم، قطره‌ای از دریای بیکران هستی دانسته که به سمتِ هدفی معین در حرکت است. در حالی که اشک از چشمانم جاری شده بود؛ فریاد زدم پروردگارا!! ‌ای خالق بی‌همتا، من از عشق تو لبریز شده‌ام، در همه جا تو را می‌بینم و عشق تو همچون چراغی، روشنگر مسیر تاریکم می‌باشد، مسیری که تا قبل از این ناآگاهانه طی کرده ام، اما اکنون با امید و اتکال به تو، آگاهانه آن را ادامه می‌دهم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۹۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان