دانلود و خرید کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام عباس خواجه‌پیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام اثر عباس خواجه‌پیری

کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام

معرفی کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام

کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام نوشته عباس خواجه‌پیری است. کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام را انتشارات آثار سبز برای علاقه‌مندان و متخصصان رشته حقوق منتشر کرده است.

درباره کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام

اخذ به شفعه در فقه اسلام، بابی مستقل است و احکام و مسائل بسیاری در خصوص آن در کتب فقهی آمده است. قانون مدنی ایران نیز اخذ به شفعه را به عنوان یکی از اسباب چهارگانۀ تملک مشروع دانسته است. و چارچوب ایجاد و اعمال این حق و احکام مهم مربوط به آن را از منابع امامیه اقتباس نموده و در قالب مواد قانونی ذکر کرده است.

باید توجه داشت داشت که تأسیس حقوقی شفعه، با ویژ گی‌های اختصاصی خود، تنها در شریعت اسلام و قانون مدنی ایران ملاحظه می‌شود، ودر حقوق اروپایی تحت عنوان حق تقدم و اولویت شرکاء در خرید سهم شریک خود وجود دارد، که به لحاظ ماهیت و احکام با حق شفعۀ مورد نظر اسلام، تفاوت اساسی دارند.

قانون مدنی ایران، چنانکه پیشتر اشاره شد، برای رعایت حدود قانون‌گزاری، به بسیاری از فروعات مهم  این مبحث نپرداخته است، حال آنکه دانستن آنها برای خوانندگان محترم، به لحاظ مراعات تسلسل مطالب، ضروری است. لذا این موضوعات در کتاب حاضر، تحت عنوان نکتۀ حقوقی درج گردیده و به اختصار در هر مورد توضیحاتی ارائه شده است، گرچه فروعات مربوط به مبحث اخذ به شفعه در کتب فقهی به قدری است که امکان پرداختن به همۀ آنها به لحاظ اقتضای رعایت حجم کتاب و سرفصل وجود ندارد. 

خواندن کتاب دوره حقوق مدنی نظام حق شفعه در حقوق ایران و اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راب ه تمام علاقه‌مندان و دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۸۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان