دانلود و خرید کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند سعیده فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند اثر سعیده فخاری

کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند

نویسنده:سعیده فخاری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند

کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند نوشته دکتر سعیده فخّاری است. این کتاب نگاهی پژوهشی است که به همت نشر فرشتگان فردا منتشر شده است.

درباره کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند

ژئوپارک گستره‌ای است با مرزهای کاملاً‌ آشکار و پهنه کافی که در برگیرنده چند پدیده زمین‌شناختی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت می‌شود. ایجاد ژئوپارک‌ها یکی از راه‌های دستیابی به توسعه پایدار و فقرزدایی در مناطق مختلف جهان است که رونق اقتصادی آن با استفاده از میراث طبیعی و فرهنگی در یک منطقه و از طریق توسعه گردشگری، آموزش و حفاظت تحقق می‌یابد. یکی از مواریث طبیعی مربوط به میراث ژئومورفولوژیک که امروزه از طریق صنعت توریسم در کنار سایر جاذبه‌های میراث زمین‌شناسی، ‌قابلیت گردشگری پیدا کرده و تبدیل به اهرمی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده، ژئومورفوتوریسم می‌باشد. در کشور ایران در سطح ناحیه‌ای، نواحی کوهستانی و مرتفع استان‌های مختلف کشور از سطح توسعه بسیار نازل‌تری نسبت به نواحی دشتگون کشور برخوردارند. این در حالی است که عمده پتانسیل‌های گردشگری نیز منطبق با همین نواحی است. بنابراین در صورت پویاسازی گردشگری و به‌ویژه ژئوپارک در این نواحی مستعد با توجه به ضریب انتشار بالا در صنعت گردشگری و اتصال نواحی و مناطق صنعتی به نواحی و مناطق روستایی و در نتیجه حرکت ثروت و جمعیت به سمت فضاهای محروم، امکان ارتقای سطح شاخص‌های مختلف توسعه و به تبع‌ آن کاهش اختلاف ناحیه‌ای در کشور فراهم خواهد شد.

با توجه به پتانسیل‌های منطقه دماوند و به‌ویژه قله دماوند و لندفرم‌های اطراف آن هنوز در زمینه ژئوتوریسم و ژئوپارک مطالعات و تحقیقات مدونی صورت نگرفته است. اهداف اصلی این کتاب شناسایی قابلیت‌های ژئومورفوتوریسمی منطقه، تدوین و ارائه مدلی جهت ارزیابی ژئومورفوسایت ها و پیشنهاد ایجاد ژئوپارک دماوند است. این کتاب در چهار فصل تهیه و تنظیم شده و می‌تواند مورد استفاده رشته‌های جغرافیا، زمین‌شناسی، محیط زیست و تمام رشته‌هایی که با طبیعت سر و کار دارند، قرار گیرد.

خواندن کتاب ژئوپارک پیشنهادی دماوند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای محققین و کارشناسان حوزه گردشگری بسیار کارآمد است. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان