دانلود و خرید کتاب جمهوری یمن احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری یمن اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری یمن

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جمهوری یمن

کتاب جمهوری عربی یمن، نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب به کشور یمن و ویژگی‌ها و آداب و رسوم و زندگی مردم کشور یمن می‌پردازد و اطلاعات  جالبی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب جمهوری یمن

یمن کشوری در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه جزیره عربستان واقع در خاورمیانه، و پایتخت آن شهر صنعا است. جمعیت یمن حدوداً ۲۶ میلیون است. زبان رسمی آن عربی و واحد پول آن ریال یمنی است. ساختار جامعه یمن - جامعه یمن طایفه‌ای و قبیله‌ای است. قبایل بزرگ شمال این کشور غیر از حاشد عبارتند از: خیمه، ارحب، جهم، نهم، مذحج و سنحان و قبایل بزرگ جنوب عبارتند از: عواذل، یافع فضلی، ضالع، دفینه، ردفان، مکلا و حامی. زبان رسمی یمن عربی است و به همان زبان نیز می‌نویسند.

یمن ۵۳۰ هزارکیلومتر مربع مساحت دارد. یمن دارای دو ساحل مهم است، ساحلی غربی در کرانه دریای سرخ و ساحلی جنوبی در کرانه دریای عرب، همچنین دارای بیش از ۲۰۰ جزیره است که مهم‌ترین آن‌ها جزایر سقطره در دریای عرب است.

یمن بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۰ به دو کشور جمهوری عربی یمن (یمن شمالی) و جمهوری دمکراتیک یمن (یمن جنوبی) تجزیه شده بود که در این سال با هم متحد شدند و جمهوری یمن بوجود آمد. در سال ۱۹۹۴ جنگ داخلی میان جدایی‌خواهان جنوبی و حکومت مرکزی درگرفت که با پیروزی شمالی‌ها اتحاد پابرجا ماند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از یمن داشته باشید کتاب جمهوری یمن شما را راهنمایی می‌کند.

خواندن کتاب جمهوری یمن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری یمن

حضر موت

۳-منطقه ساحلی: بخش‌های ساحلی مشرف به دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب را شامل می‌شود، این مناطق به یکدیگر متصل شده و یک نوار ساحلی را تشکیل می‌دهند که از مرزهای عمان به سمت جنوب غربی باب‌المندب ادامه یافته است و از این منطقه به سمت شمال و مرزهای عربستان سعودی ادامه پیدا می‌کند.

۴-منطقه ربع‌الخالی: از مناطق صحرایی یمن است. در طول تاریخ، این صحرا دارای اسامی متعددی مانند صحرای بزرگ یمن، صحرای احقاف بوده است.

بادیه یمن

۵-جزایر یمن: که بیشتر در دریای سرخ پراکنده‌اند.

استان تعزتَعِزّ (به عربی: محافظه تعز) نام استانی در کشور یمن در شبه جزیره عربستان است.

استان تعز در قله کوه صبر شمالی واقع شده‌است. در حدود ۲۵۶ کیلومتر از شهر صنعا پایتخت یمن فاصله دارد. در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. استان صعده استانی است کوهستانی و در فاصله ۲۴۳ کیلومتری شمال پایتخت یمن صنعا واقع می‌باشد، و ارتفاعش از سطح دریا ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر می‌باشد. در دوران قدیم نام این شهر (جُماع) بوده‌است. و در هزار سال گذشته به نام (صعده) خوانده‌است. این استان در حدود یمن به عربستان سعودی قرار دارد. جاده آسفالته از صنعا تا اینجا پایان می‌یابد. این استان در سال ۲۰۰۴ جمعیتی برابر ۶۹۵٬۰۳۳ داشته است (۳٫۶۷٪ جمعیت کل یمن) و مساحت آن ۱۱٬۳۷۵ کیلومترمربع است.

جغرافیای سیاسی- اهمیّت استراتژیک یمن در منطقه

علاوه بر جزیره "بریم"، جزیره "زقر" که در فاصله ۲۹ کیلومتری یمن قرار دارد، امکان کنترل و مراقبت فعالیت‌های دریایی آن نقطه را میسر می‌سازد

جزیره "کمران" یز از اهمیّت استراتژیکی برخوردار است. جزیره "جبل‌الطیر" به خاطر اشراف بر آبراه منطقه دارای اهمیّت ویژه‌ای است. جزایر دیگری نیز هستند که دارای اهمیّت استراتژیکی هستند. به طور کلّی با توجّه به موقعیت تاکتیکی و استراتژیکی این جزایر می‌توان از آنها برای مقاصد نظامی و جهت کنترل کشتیرانی در دریای سرخ استفاده کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه