دانلود و خرید کتاب خرد سبز نیکی پاوا ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد سبز

خرد سبز؛ راهنمایی برای همه برای راه‌اندازی، به کار گرفتن و نیرو بخشیدن به تیم پایداری کتابی نوشته نیکی پاوا است که با پیشگفتاری از کریستینا فیگو ئرس منتشر شده است. دکتر بهزاد شوقی دکتر جواد راهدارپور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد زابل و  دکتر حمیدرضا بازگلی این اثر را ترجمه کرده‌اند.

درباره کتاب خرد سبز؛ راهنمایی برای همه برای راه‌اندازی، به کار گرفتن و نیرو بخشیدن به تیم پایداری [حفاظت از محیط زیست]

 نیکی پاوا کتاب خود را بر اساس مصاحباتش با رهبران مهم تجارت نوشته است. او در هر مصاحبه، در مورد مدل کسب و کار شرکت آن‌ها، مشتریانشان و محصول هیجان‌انگیز بعدی که به بازار عرضه می‌کردند سوال می‌کرده و همچنین در مورد ابتکارات اجتماعی و محیط‌زیستی آن‌ها نیز می‌پرسیده است. اما نتیجه مصاحبه‌های او نشان داده که هیچ کدام از مدیران تجاری آگاهی از تغییر اقلیم را عامل قانونی مدل تجاری نشان تجاری‌شان قرار نداده بود و هیچ استراتژی " سبز " ی را برای‌اینده در نظر نگرفته بود. در این نقطه، در شروع هزاره‌ی جدید، هیچ یک از این شرکت‌ها تیم پایدار یا راهی برای این که کارمندانشان احساسات شخصی‌شان را با شغلشان ترکیب کنند ایجاد نکرده بود.

او در این باره می‌گوید: «با دانستن تأثیر شگفت‌آور تجارت بر مردم، فرهنگ‌ها و جوامع، من متوجه شدم که دنیا به تغییر جهانی "شکل معمول تجارت " نیاز دارد. اگر شرکت‌های کوچک و بزرگ همانند هم تغییرات کوچکی در جهت پایداری ایجاد می‌کردند، تاثیر آن شگفت‌انگیز می‌شد. من همچنین متوجه شدم که ابزارهای مورد نیاز برای انجام این تغییرات، اصلا ابزار نبودند - بلکه مردم بودند. افرادی که این کسب و کارها را راه انداخته بودند، قدرت و منابع لازم برای ایجاد برنامه‌هایی که سهم مثبتی در جامعه و محیطشان داشته باشند را داشتند. آن‌ها فقط نیاز داشتند که به آن‌ها اختیار داده شود و از قید و بند رها شوند.»

 این موضوع پاوا را بر آن داشت تا خودش دست به تشکیل تیم‌های پایداری بزند.  او در این کتاب نشان می‌دهند که ده شرکت چطور بر کار تیم پایداری خود تاثیر گذاشته‌اند و چطور ابتکارات گروه را وارد عملکردهایشان کرده‌اند. رهبران تیم پایداری خرد سبز خود را به اشتراک می‌گذارند – این که تیم‌هایشان چه طور سازمان یافته‌اند، چطور کارشان را در مدل تجاری جاسازی کرده‌اند و همچنین بهترین شیوه‌هایی که برای تقویت اتحاد تیمشان استفاده می‌کنند و وقتی شتابشان کاهش می‌یابد چطور به اعضای تیم الهام می‌بخشند و برنامه‌های شاد و منحصر به فرد را اجرا می‌کنند را نیز بیان می‌کنند.

تیم‌های پایداری شرکتی نشان داده شده در این کتاب، بینشی به آینده می‌دهند، گویی که آن را تبدیل به واقعیت ما می‌کنند. آن‌ها سر و صداها و حواس‌پرتی‌های سیاسی را نادیده می‌گیرند و در عوض انتخاب می‌کنند خوش‌بینی خود سرانه‌ای که برای سوا کردن مشکلات و ایجاد راه حل از آن تکه‌های سوا شده نیاز است را تمرین کنند. این گروه‌ها که از تنوع خلاقیت انرژی می‌گیرند، دارند نقش تجارت در آینده‌ی نامطمئن را تغییر می‌دهند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند چون می‌دانند به نفع کسب و کارشان، سهامدارانشان و مشتریانشان است و در عین حال به نفع سیاره‌مان نیز هست. الزامات سود روی هم انباشته می‌شوند و همدیگر را تقویت می‌کنند.رقابت همیشه نیروی محرکه‌ی ابداعات انسان بوده است و به همین صورت ادامه می‌یابد و باید ادامه پیدا کند.

 خواندن کتاب خرد سبز؛ راهنمایی برای همه برای راه‌اندازی، به کار گرفتن و نیرو بخشیدن به تیم پایداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه صاحبان کسب‌وکار و شرکت‌هایی که در کنار کار تولیدی، صنعتی و تجاری به حفاظت از محیط زیست اهمیت می‌دهند.

 بخشی از کتاب خرد سبز

هیچ فرمول ثابتی برای به ثمر نشستن تیم پایداری وجود ندارد. هر کدام به طور متفاوتی شکوفه می‌زنند و رشد می‌کنند. شرکت‌هایی که به خاطر این کتاب با آن‌ها مصاحبه شد همه داستان‌های مختلفی در مورد شکل‌گیری تیمشان را به اشتراک گذاشتند. برخی از ابتکارات سبز تنها از بینش یکی از اعضای مشتاق تیم آغاز شدند، در حالی که بقیه‌ی تیم‌ها در اصل یک رویداد مبتنی بر زمین را راه انداختند که به مدیران اجرایی الهام بخشید تا ساختار شرکتی‌شان را تغییر دهند.

من از طریق گفتگو و مصاحبه با تیم‌های بسیار موفق، متوجه شدم که تیم پایداری معمولاً در نتیجه‌ی یک ایده‌ی ساده، یا از طریق عملکرد چند فرد خاص که بینش پایداری نسبت به آینده‌ی شرکت داشته‌اند پدید آمده‌اند. ایده، اقدام را جرقه می‌زند. سپس این اقدامات روی دیگر افراد تیم، دیگر افرادی که در شرکت هستند، مشتریان و مراجعان و حتی جوامع محلی تأثیر می‌گذارند.

ابتکارات پایداری که از پایین به بالا کار می‌کنند مسیری عالی برای درگیر کردن کارمندان هستند. بنیان‌گذاران این تیم پایداری تلاش می‌کنند تا اعضای دیگر تیم‌ها را به خدمت بگیرند و از ابتکارات استفاده کنند تا برنامه‌ها و کمپین‌هایی خلق و ایجاد کنند که اساساً در حال رشد باشند که به آگاه کردن آن‌ها در دانستن نقاط قوت و ضعف پایداری شرکتشان کمک کنند. وقتی این تیم‌ها ایجاد شدند و شتاب گرفتند، شرکت‌ها متوجه شدند که سهم‌های ارزشمندی در جنبه‌های مختلف شرکت دارند.

قبل از اشتراک گذاشتن داستان منشأ برخی از این تیم‌های موفق، بیایید ابتدا مسئولیت‌ها و نقش‌های کلی تیم پایداری را بیان کنیم.

تیم پایداری چه کاری انجام می‌دهد؟

نقش اصلی تیم پایداری شما کار کردن با تیم‌های اجرایی برای هماهنگ کردن ابتکارات و تضمین این مسئله است که آن‌ها هم‌راستا با نیازها و بینش شرکت هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان