دانلود و خرید کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور دیوید رونی ترجمه زهرا دادجو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور اثر دیوید رونی

کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور

معرفی کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور

کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور نوشته دیوید رونی و برنارد مک کنا است که با ترجمه زهرا دادجو و دیگران منتشر شده است. کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور را انتشارات راز نهان منتشر کرده است.

درباره کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور

خرد یکی از جنبه‌های مدیریت است که تاکنون کمتر درک شده ولی احتمالاً مهم‌ترین جنبه آن است. برخورداری از قضاوت مناسب، اتخاذ تصمیم‌های خوب و اقدام به نحو احسن به خودی خود در مدیریت رخ نمی‌دهند و خرد، آن خصوصیتی است که فعالیت را به نحوی شکل می‌دهد که به قضاوت مناسب، تصمیم‌های خوب و اقدامات عالی بیانجامد. نکته حائز اهمیت این است که خرد در طول هزاران سال برای بشر ارزشمند بوده، با این وجود رهبران، مدیران مشاغل و پژوهشگران حوزه مدیریت کمتر به آن پرداخته‌اند. 

 علیرغم اینکه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش به صورت پیش‌فرض محلی طبیعی برای گفتگوی باز و صریح در مورد خرد هستند، هیچ‌یک به خرد واکنشی نشان نداده‌اند. خوشبختانه، در دنیای امروز اوضاع در حال تغییر است. اخیراً، تمایلی ناگهانی در میان پژوهشگران حول موضوع خرد به وجود آمده است. برخی از این محققین، پژوهشگران مدیریتی هستند و بنابراین، می‌توان انتظار داشت که توجه به این موضوع در آینده بیشتر شود.

 به هر حال ما امیدواریم این اتفاق بیفتد. این کتاب به محققینی می‌پردازد که نیاز به پژوهش در مورد خرد مدیریتی و سازمانی را حس کرده‌اند و ما امیدواریم که این کتاب بتواند تلاش‌های مطالعاتی آنها را پیش ببرد. اشاره به این نکته مهم است که ما دانش ارسطویی نسبت به خرد را به عنوان نقطه آغاز کار خود انتخاب کردیم. ایده خرد عملی او، یا فرونسیس، به دلیل جهت‌گیری جهان واقعی آن برای ما جذابیت دارد. هنوز تعریف دقیقی از ماهیت فرونسیس ارسطو مورد توافق فرهیختگان معاصر قرار نگرفته است. بنابراین، ما از این دیدگاه استفاده می‌کنیم که ارسطو نقطه آغازین و ابتدایی ما است ولی هدف ما تعیین تعریفی دقیق و همیشگی برای فرونسیس نیست. 

به جای آن، در این کتاب ایده خرد فعالیت اجتماعی را توسعه بخشیدیم که بیشتر در روح، و نه در کلام ارسطو ارائه می‌شود. علاوه بر این و به صورت کلی، کاری که ما برای توسعه این دیدگاه فعالیت اجتماعی از خرد کرده‌ایم جهت ارائه تعریفی دقیق از و ترجمه کلمه یونانی باستانی و مفهوم فلسفی فرونسیس نبوده، بلکه جهت بررسی این کلمه در زمینه سیستم کلی یودایمونیک (سلامت یا شکوفا کننده انسان) «ارسطو» و در مطالعات معاصر در مورد خرد (که تحت سیطره روان‌شناسی است) بوده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که کار ما در این کتاب از نظر تحلیلی تحت تأثیر شدید نظریه گفتمان است. نظریه گفتمان از تناسب ذاتی با سیستم‌های فعالیت اجتماعی فلسفه، مانند «ارسطو» و سیستم ما، برخوردار است. خرد فعالیت اجتماعی و فرونسیس و همچنین نظریه گفتمان، آنچه را که در ذهن افراد می‌گذرد با آنچه در واقعیت انجام می‌دهند مرتبط می‌کنند. این دقیقاً ترکیب فلسفه فرونتیک و نظریه گفتمان است که به رویکرد خرد فعالیت اجتماعی ما منتهی می‌شود.

 امیدواریم این رویکرد برای خوانندگان در درک اینکه خرد در زمینه فعالیت مدیریت چیست یا می‌تواند چه چیزی باشد و به عنوان پدیده‌ای که قابلیت مطالعه تجربی دارد مفید باشد. در طی این کتاب ایده خرد فعالیت اجتماعی را شکل می‌دهیم. در نتیجه به خوانندگان توصیه می‌شود برای یادگیری حداکثری از مطالب، کتاب را از ابتدا تا انتها مطالعه کنند. این پیشنهاد را به خوانندگان می‌کنیم زیرا داستان این کتاب در مورد خرد، آنچه که هست، نحوه کار آن، و نحوه تفکر درباره آن، از فصلی به فصل دیگر آشکار می‌شود. آنچه در فصل ارتباطات می‌خوانید برای فصل مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک حائز اهمیت است. آنچه در فصل کسب‌وکار بین‌المللی و بنگاه‌های کسب و کار مطالعه می‌کنید در زمینه مربوط به فصل دانش و نوآوری مهم است. و همین‌طور سایر فصول به یکدیگر مرتبط هستند.

خواندن کتاب خرد و مدیریت در اقتصاد دانش محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان