دانلود و خرید کتاب عاشیق قربانی بیدار جام عشق دلاور محمدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشیق قربانی بیدار جام عشق اثر دلاور محمدپور

کتاب عاشیق قربانی بیدار جام عشق

معرفی کتاب عاشیق قربانی بیدار جام عشق

عاشیق قربانی بیدار جام عشق اثر دلاور محمدپور یکی از کتاب‌های مجموعه مطالعات منطقه‌ای انتشارات بین المللی الهدی است. 

ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. این‌گونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است. امروزه به رغم رشد و توسعه دانش بشری، به‌ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم‌نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به درک ناصحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع بازمی‌گردد. ازاین‌رو، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار می‌آید و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد. نقش دوسویه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مبادلات فکری و فرهنگی کشورمان با جوامع دیگر، بر ضرورت تولید منابعی برای مطالعه و ارتقای سطح دانش جامعه ایرانی، به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان با فرهنگ سایر ملل تأکید دارد.

 به منظور تحقق این هدف، مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه ارتباطات فرهنگی ـ بین‌المللی، اقدام به چاپ و نشر مجموعه‌ای از کتاب‌ها با عنوان «مطالعات منطقه‌ای» کرده است. در این مجموعه، ضمن بهره‌گیری از پژوهش‌ها و گزارش‌های رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف مطالعات فرهنگی ملل نیز استفاده شده است. مجموعه حاضر، به معرفی ویژگی‌ها و مباحث فرهنگی کشورها می‌پردازد؛ ضمن آن که تلاش دارد با معرفی فرهنگ کشورها یا موضوعات مرتبط به مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، اطلاعات جامع و ارزشمندی ارائه دهد.

درباره کتاب عاشیق قربانی بیدار جام عشق

«عاشق» در زبان آذری «عاشیق» تلفظ می‌شود و به شاعرانِ نوازنده آذری زبان می‎گویند که اشعارشان را به صورت شفاهی همراه با سازوآواز برای مردم اجرا می‎کنند. عاشق در ظاهر؛ تداعی‌کننده شعر، ساز و آواز می‌باشد و در باطن بیانگر و مروج حماسه، عشق، اخلاق، دین، جوانمردی و خوبی‌هاست. «قربانی» اولین و شناخته شده‌ترین عاشق است. اشعار او نشان‌دهنده مراتب علمی وی است. شیوه اشارات عاشق به موضوعات فقهی، تاریخی، و ظرافت‎های طریقتی و صوفیانه؛ دلیل بر عالم بودن اوست.

اشعار قربانی بسیار ژرف و پرمحتوا است و باید عمیق‌تر مطالعه و بررسی شود. قربانی؛ چهره‎ای معنوی و اندیشمند است که در میان تاریخ، تحولات اجتماعی، و حب و بغض‎های جاهلان فرو رفته و حتی گم شده است اما خود می‌گوید نام من در دیوان‎های بزرگ می‌آید و دشمنانم آرام نخواهند داشت گر چه زیر شمشیر آنها خم شده باشم. نیکوست پژوهشگران ادبیات عرفانی، قربانی را غریب و تنها نگذاشته، به اعماق اشعارش غوص کرده و به شیفتگان عرضه نمایند.

 خواندن مجموعه مطالعات منطقه‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه ارتباطات فرهنگی را به خواندن این مجموعه دعوت می‌کنیم.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۱۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان