دانلود و خرید کتاب هند در آیینه فرهنگ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هند در آیینه فرهنگ

کتاب هند در آیینه فرهنگ نوشته گروه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند است که کمک می‌کند این کشور را بهتر و کامل‌تر بشناسید. کتاب هند در آیینه فرهنگ یکی از کتاب‌های مجموعه گزارش فرهنگی است که به معرفی کشورهای مختلف می‌‌پردازد.

درباره کتاب هند در آیینه فرهنگ

ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. اینگونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است. امروزه علیرغم رشد و توسعه دانش برشی به ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، برش بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به عدم درک صحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع باز می‌گردد. بدین جهت، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار آمده و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد.

در همین راستا، با اجرای برنامه جامع رصد و پایش در گروه مدیریت دانش مرکز مطالعات، نمایندگان فرهنگی موظف شده‌اند در چارچوب سرفصل‌های تعیین شده، به مطالعه و رصد مستمر «جامعه و فرهنگ» کشور محل مأموریت خود پرداخته و به‌طور منظم، گزارش‌های متنوعی را در موضوعات فرهنگی مورد نظر به سازمان ارسال کنند. اجرای این برنامه، سرمایه ارزشمندی را در شناخت جنبه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف برای سازمان به ارمغان آورده و مرکز مطالعات نیز گزیده‌ای از بهترین گزارش‌های هر یک از نمایندگی‌های فرهنگی را در مجموعه‌هایی با عنوان «کشورها در آیینه فرهنگ» منتشر می‌کند.

این مجموعه کمک می‌کند تا بتوانید جهان را بهتر بشناسید و افرادی که قصد سفر و یا تجارت با کشورهای مختلف را دارند با استفاده از این کتاب‌ها به دید بازتری نسبت به آن کشور می‌رسند. 

هندوستان و فرهنگ‌ها و آیین‌های متنوع در آن از دیرباز تاکنون مورد توجه و کنکاش محققان و دست اندرکاران فرهنگ بین‌الملل بوده است. در همین راستا، مجموعه پیش‌رو، گزیده مقالات فرهنگی و دینی هند است که در طول یک‌سال گذشته از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، گردآوری و تدوین شده است.

این مجموعه در سه فصل تهیه شده که فصل اول آن به موضوع مسلمانان هند از آغاز تاکنون، آینده مسلمانان در هند، طرح موضوع تلاش برای ریشه‌کنی اسلام و مسلمانان هندی، اختلافات مذهبی میان پیروان دیوبندی و بریلوی، نگرانی مسلمانان از هویت زبانی در نظام آموزشی جدید هند و وضعیت مساجد و معابد پیروان مذاهب مختلف از جمله مسلمانان و هندوها؛ فصل دوم به موضوع شیعیان هندی و جمعیت آنان در بخش‌های مختلف کشور هند، وضعیت شیعیان در هند معاصر، مراسمات و عزادارای‌های ویژه محرم و عاشورا در عصر حاضر و مقایسه آن با دوره‌های گذشته و سنت‌های روزهای خاص اسلامی و موضوع فصل سوم، بررسی و تحلیل وضعیت مالکیت فکری در هندوستان و روند توسعه همکاری‌های علمی دانشگاهی دو کشور ایران و هند است. 

خواندن کتاب هند در آیینه فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند جهان را بهتر بشناسند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۷۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان