دانلود و خرید کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ

کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ نوشته گروه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی است که کمک می‌کند این کشور را بهتر و کامل‌تر بشناسید. کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ یکی از کتاب‌های مجموعه گزارش فرهنگی است که به معرفی کشورهای مختلف می‌‌پردازد.

درباره کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ

ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. اینگونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است. امروزه علیرغم رشد و توسعه دانش برشی به ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، برش بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به عدم درک صحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع باز می‌گردد. بدین جهت، مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار آمده و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد.

در همین راستا، با اجرای برنامه جامع رصد و پایش در گروه مدیریت دانش مرکز مطالعات، نمایندگان فرهنگی موظف شده‌اند در چارچوب سرفصل‌های تعیین شده، به مطالعه و رصد مستمر «جامعه و فرهنگ» کشور محل مأموریت خود پرداخته و به‌طور منظم، گزارش‌های متنوعی را در موضوعات فرهنگی مورد نظر به سازمان ارسال کنند. اجرای این برنامه، سرمایه ارزشمندی را در شناخت جنبه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف برای سازمان به ارمغان آورده و مرکز مطالعات نیز گزیده‌ای از بهترین گزارش‌های هر یک از نمایندگی‌های فرهنگی را در مجموعه‌هایی با عنوان «کشورها در آیینه فرهنگ» منتشر می‌کند.

این مجموعه کمک می‌کند تا بتوانید جهان را بهتر بشناسید و افرادی که قصد سفر و یا تجارت با کشورهای مختلف را دارند با استفاده از این کتاب‌ها به دید بازتری نسبت به آن کشور می‌رسند. 

کشور اتیوپی سرزمینی باستانی با قدمت هزاران ساله و ویژگی‌های بارز فرهنگی تمدنی است که در گذشته حبشه نامیده می‌شده است. امپراطوری حبشه از ۲۵۰۰ سال پیش همواره کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در قاره آفریقا بوده است. میراث فرهنگی به‎جا مانده از اقوام و قبایل متعدد این کشور، باعث پدید آمدن طیف گسترده‌ای از ارزش‌های اجتماعی، هنرهای نمایشی، باورهای زیبایی شناسانه، صنایع دستی، سنت‌ها، آداب و رسوم، زبان‎ها و گویش‌‎های مختلف گردیده است. نوشتار حاضر در برگیرنده مطالبی درباره همین خرده فرهنگ‎ها و شیوه‌های قومی کشور اتیوپی است که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است و شامل هفده مقاله در چهار فصل جداگانه است که دریچه‌ای به سمت هنر و ادبیات، دین و مذهب و میراث ملموس و معنوی کشور اتیوپی گشوده است و تا حدی خواننده را با فضای فرهنگی مذهبی جامعه اتیوپی آشنا می‌سازد.

خواندن کتاب اتیوپی در آیینه فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت کشورهای مختلف پیشنهاد می‌کنیم



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۹۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان