دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون علی ناصراسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون اثر علی ناصراسدی

کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون

انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون

کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون نوشته علی ناصر اسدی است. شیءگرا یکی از پرکاربردترین روش‌های تحلیل، طراحی و پیاد‌ه‌سازی مورد استفاده در دنیای امروز است. پایتون نیز امروزه به عنوان یکی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی شناخته می‌شود که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.

درباره کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون

با افزایش كاربردهای كامپیوتر در تمامی جوانب زندگی بشر و پیچیده‌تر شدن نرم‌افزارها و برنامه‌های كاربردی، مهندسی نرم‌افزار و چارچوب‌های تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی چنین نرم‌افزارهایی اهمیت ویژه‌ای یافته است. در این راستا، یكی از محبوب‌ترین و پركاربردترین انگاره‌های مورداستفاده در سال‌های اخیر در حیطه‌ برنامه‌نویسی كامپیوتر، برنامه‌نویسی شیءگرا بوده است. در برنامه‌نویسی شیءگرا تأكید كمتری بر كنترل برنامه بوده و در عوض برنامه به‌صورت مجموعه‌ای از اشیاء و تعاملات بین آنها دیده می‌شود.

از سوی دیگر، زبان برنامه‌نویسی پایتون كه اولین بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی معرفی شد، امروزه یكی از پركاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی همهمنظورهای است كه در زمینههای مختلف محاسباتی و كاربردی اعم از طراحی برنامه‌های كاربردی، انجام محاسبات علمی، هوش مصنوعی، طراحی وب و غیره مورد استفاده برنامه‌نویسان در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد. دلایل محبوبیت پایتون را می‌توان در مواردی مانند پشتیبانی از انگاره‌های برنامه‌نویسی مختلف (ازجمله برنامه‌نویسی شیءگرا)، خوانایی و قابلیت نگه‌داشت بالای كد، سازگاری با بسترهای محاسباتی گوناگون، وجود كتابخانه‌های قابل اطمینان و متعدد، وجود ابزارهای متن‌ باز و وفق پذیری در رابطه با توسعه مبتنی برآزمایش خلاصه كرد.

محتوای كتاب در قالب ۹ فصل تقسیم‌بندی شده است كه در فصل اول كتاب مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی شیءگرا و اهمیت آن موردمطالعه قرارگرفته است. فصل دوم به آماده‌سازی محیط پایتون برای شیءگرایی و مروری اجمالی بر گرامر این زبان اختصاص دارد. فصل سوم داده ساختارهای پایتون كه اهمیت زیادی در برنامه‌نویسی با این زبان دارند را معرفی می‌كند. فصل چهارم به معرفی مفاهیم بنیادین شیءگرایی مانند كلاس، شی و كپسوله‌سازی به‌عنوان اولین ركن از اركان سه‌گانه شیءگرایی می‌پردازد. فصل‌های پنجم و ششم به ترتیب به بررسی دو ركن بعدی شیءگرایی یعنی وراثت و چند شكلی بودن اختصاص دارند. در فصل هفتم برای آشنایی بهتر خواننده با نحوه توسعه یک برنامه كامل، تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی یک مثال عملیاتی انجام شده است. فصل هشتم، چگونگی استفاده از برنامه‌نویسی شیءگرا و مدیریت جزییات آن را بررسی كرده و درنهایت فصل نهم به نحوه آزمایش برنامه‌های شیءگرای نوشته شده با پایتون می‌پردازد. لازم به ذكر است كه تمامی مطالب كتاب به صورت پایه‌ای مطرح شده و خوانندگانی كه آشنایی اندكی با مفاهیم برنامه‌نویسی داشته باشند می‌توانند ضمن مطالعه این كتاب از مطالب موجود در آن بهره كافی ببرند.

خواندن کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به برنامه نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه نویسی شیءگرا با پایتون

بر اساس نظر بسیاری از صاحب نظران، تکامل فناوری نرم‌افزار شبیه به چگونگی رشد یک درخت و شامل مراحل یا لایه های مشخصی است که هر لایه، لایه های پیشین خود را تکمیل کرده و نقاط ضعف آنها را می‌پوشاند. به این ترتیب برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای پیچیده‌ی امروزین، تنها در کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، رویه‌ها و پیمانه‌ها کافی نیست؛ بلکه بایستی بتوانیم از روش‌ها و ساختارهای مناسب استفاده نماییم. در این راستا و برای پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در بخش قبل، روشهای متعددی در طی دهه‌های گذشته به وجود آمده‌اند که از این جمله می‌توان به برنامه‌نویسی رویه‌گرا و برنامه نویسی شی گرا اشاره کرد.


الفی و سوپرمارکت باغ وحش
کریل هارت
۱۰۰۰ برنامه ++C و حل کامل آن‌ها
رمضان عباس نژادورزی
زوال هژمونی
توماس اندرو اکیف
حل مسائل ساختمان داده با پایتون
رمضان عباس نژادورزی
آموزش گام به گام بانک اطلاعاتی با پایتون
رمضان عباس نژادورزی
ساختمان داده با پایتون
رمضان عباس نژادورزی
پیاده سازی پروژه های برنامه نویسی با پایتون
رمضان عباس نژادورزی
آموزش مبانی هوش مصنوعی
محمدحسین محمدی
حل مسائل پایتون (حل ۱۰۰۰ برنامه - مرجع کامل)
رمضان عباس نژادورزی
طراحی واسط کاربری با پایتون (Tkinter)
رمضان عباس نژادورزی
تحلیل و طراحی شی‌گرا
جواد وحیدی
طراحی رابط کاربری با PyQt در پایتون
رمضان عباس نژادورزی
آموزش الگوریتم و فلوچارت به زبان ساده
رمضان عباس نژادورزی
آموزش گام به گام برنامه‌نویسی جاوا
جواد وحیدی
مبانی کامپیوتر و برنامه سازی
رمضان عباس نژادورزی
حل مسائل جاوا
رمضان عباس نژادورزی
حل مسائل برنامه‌نویسی پیشرفته با پایتون
رمضان عباس نژادورزی
آموزش کاربردی HTML5, CSS3
مهرداد سلامی
بررسی فنی سیستم های مخابراتی C4I
احیاء یاوری

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۰۰۴۷۸
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

برای نوشتن کتب برنامه نویسی نباید از ترجمه کلمه به کلمه استفاده کرد. برای مثال به جای آزمون واحد از Unit Test که کلمه ی مرجع هست باید استفاده کرد. به خاطر اینکه خواننده کتاب برای گسترش دانش تخصصی اش

- بیشتر
کاربر 6808378
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

لطفا برای نمونه یه قسمت از آموزش اصلی کتاب رو بزارین تا مقدمه آس رو

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان