دانلود و خرید کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی عاطفه پورجاهد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی اثر عاطفه پورجاهد

کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی

معرفی کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی

کتاب معرفی فناوری‌های نوین دارورسانی نوشته عاطفه پورجاهد یکی از کتاب های تخصصی انتشارات دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برای استفاده دانشجویان رشته شیمی و داروسازی است.

دانشگاه بزرگ جندی‌شاپور یکی از دانشگاه خای صنعتی مدرن ایران است که در جنوب کشور به تولید و ترویج علم و پرورش متخصصان می‌پردازد. این دانشگاه به عنوان میراث‌دار قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه جهان‌باستان و نماد آموزش‌عالی‌کشور از گذشته تاکنون، علاوه بر مسئولیت‌‎های گسترده و عمیق آموزشی و پژوهشی، وظیفه حفظ و حراست از جایگاه و حیثیت علمی این مرز و بوم و احیای تاریخ و فرهنگ حاکم بر دانشگاه جندی شاپور باستان را دارد.

در حال حاضر در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول، دانشکده‌های برق و کامپیوتر، عمران، مکانیک، معماری و شهرسازی و علوم پایه در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

انتشارات این دانشگاه نیز کتاب‌های گوناگون علمی و تالیفات اعضای هیئت علمی خود را در رشته‌ها و گروه‌های مختلف آموزشی ذکر شده برای استفاده دانشجویان به چاپ می‌رساند.

کتاب معرفی فناوری‌های نوین دارورسانی نیز یکی از کتاب‌های تخصصی برای ارتقای دانش دانشجویان رشته – است که در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب معرفی فناوری‌های نوین دارورسانی

سلامت انسان توسط انواع مختلفی از بیماری مانند بیماري‌های خودایمنی، تخریب‌کنندۀ اعصاب، متابولیک و سرطان تهدید می‌شود که درمان آن‌ها از طریق رهایش داروی سیستمی صورت می‌پذیرد. در دارودرمانی سنتی، از داروهایی استفاده می‌شود که به طور مستقیم جذب می‌شوند؛ بنابراین دسترسی بیولوژیکی به آن‌ها تحت تأثیر فاکتورهایی شامل انحلال‌پذیری دارو، pKa وزن مولکولی، تعداد پیوندها نسبت به اتم هیدروژن در مولکول و پایداری شیمیایی است که همه این‌ها می‌توانند مانعی برای دستیابی به پاسخ درمانی مطلوب باشند.

استفاده مستقیم و سیستماتیک داروها در روش درمان سنتی به دلیل ویژگی‌های ذاتی، به خصوص وزن مولکولی پایین، امکان عبور آن‌ها را از قسمت‌های مختلف بدن و دسترسی به سلول‌های هدف و اندامک‌های زیرسلولی فراهم می‌کند، بنابراین این داروها می‌توانند حدی از درمان را با مصرف دوز بالاتر فراهم کنند. در واقع در این فرمولاسیون‌های سنتی، غلظت دارو به طور مستقیم متناسب با دوز مصرفی دارو است. اگرچه این شکل از توزیع یکنواخت منجر به ایجاد عوارض جانبی شده و نیاز به دوزهای بالاتری از دارو برای رسیدن به یک پاسخ دارویی رضایت‌بخش است. پاکسازی سریع کلیه‌ای به دلیل وزن مولکولی پایین این ترکیب‌ها و همچنین فاکتورهای دیگری مثل چسبندگی پروتئین‌ها، چربی‌دوستی، توانایی یونیزه شدن و غیره، موجب تصفیه‌های مکرر دارو شده و مصرف دوز بالاتر را برای رسیدن به اثرات درمانی موجب می‌شود.

توسعه فرمولاسیون‌های جدیدی که دارو را به صورت کنترل شده و هدفمند به بدن می‌رساند، سبب شده است که با مصرف پایین‌تر، اثرات درمانی مطلوب‌تر و کاهش اثرات جانبی مشاهده شود و پژوهش‌های انجام شده در زمینۀ سیستم‌های رهایش دارو به دنبال بهبود فعالیت فارماکوکینتیک داروها، شامل متابولیسم جذب، توزیع و دفع و همچنین اصلاح ویژگی‌های فارماکودینامیکی مانند مکانیزم فعالیت، اثر درمانی و وابستگی به محل فعالیت هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان