دانلود و خرید کتاب از بوشهر تا بوشر میثم رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از بوشهر تا بوشر اثر میثم رضایی

کتاب از بوشهر تا بوشر

معرفی کتاب از بوشهر تا بوشر

کتاب از بوشهر تا بوشر نوشته میثم رضایی است. این کتاب اثری جذاب برای ثبت تاریخ لباس منطقه جنوب ایران است که به شما کمک می‌کند اطلاعات جامعی از دوران تاریخی  مختلف داشته باشید.

درباره کتاب از بوشهر تا بوشر

ایران با دارا بودن تنوع فرهنگی، قومی و نژادی یکی از کشورهای منحصر به فردی است که هر محقق کنجکاوی را جذب می‌کند تا در مورد گذشته غنی آن دست به پژوهش بزند. این تنوع ایران را به مثابه فرش دست بافی کرده که هر گوشه آن را قومی به زیبایی نقش زده است. یکی از شگفتی‌های آن تنوع پوشش و لباس آن است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد. ولی متاسفانه کمتر محققی به سمت شناساندن این گنجینه بزرگ تاریخی ایران رفته و این موضوع همچنان بکر باقی مانده است. این امر نویسنده را ترغیب کرد که دست به تحقیقی گسترده در این باره بزند. از این رو به چند دلیل  شهر بوشهر را انتخاب کرده است. بوشهر شهری در جنوب ایران و یکی از بنادر قدرتمند دوره  صفویه، افشار و اوایل دوره قاجار است. بوشر شهری است در عمان که قرابت بسیاری با بوشهر ایران دارد. این کتاب حاوی بعضی منابع و رفرنس‌هایی است که اولین بار اینجا منتشر شده است.

بنای بوشهر به اردشیر ساسانی نسبت داده شده و نام اصلی آن «رام اردشیر» بوده‌است. گفته می‌شود که «رام اردشیر» به مرور زمان به «ریشهر» تبدیل شد. به نظر می‌رسد که بوشهر تغییر داده شده ریشهر- همان شهر قدیمی است. در عصر هخامنشی از تمدن‌های بزرگ در ایران تمدن لیان بوده‌است که برخی به اشتباه نام آن را از نام‌های بوشهر می‌دانند. هم‌اکنون نام خیابانی در بازار بوشهر به همین نام است.

خواندن کتاب از بوشهر تا بوشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ لباس پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۴۵۹۳۱
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

چقدر خوب بود این کتاب. تاریخ لباس رو توی جنوب ایران گفته بود و چقدر مقایسه جالبی کرده بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان