دانلود و خرید کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین محمدمهدی حق‌پرست رادمرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین اثر محمدمهدی حق‌پرست رادمرد

کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین نوشته محمدمهدی حق‌پرست رادمرد، دکترای بهداشت آبزیان است که در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

یکی از اساسی ترین اصول تکثیروپرورش هر موجود زنده ای داشتن اطالعات کافی در مورد محیط زندگی آن است. در همین راستا در هنگام انتخاب مکان مناسب برای پرورش آبزیان یکی از مهمترین فاکتورهایی که قبل از هرچیز باید به آن توجه کرد کمیت و کیفیت آب موجود است و این نشان از ارزش آن دارد. از آنجایی که آبزیان همانطوری که از نامشان پیداست در محیط‌های آبی زندگی می‌کنند. شناخت کامل و نحوه برخورد با آب محیط پرورش می‌تواند باعث موفقیت در تکثیرو پرورش آبزیان شود. آب اگرچه فراوان ترین ماده روی زمین است ولی همه آب‌ها کیفیت یکسانی ندارند و همچنین به اشکال مختلفی در طبیعت یافت می‌شوند. آن شکل از آب که بطور طبیعی در روی خشکی‌ها بوده و نیازهای زیستی جانوران و فعالیت های صنعتی و کشاورزی انسانها را تامین می‌کند بسیار محدود است و همان مقدار محدود هم در دهه های اخیر دستخوش آلودگی و تغییر شده است. آب با ویژگیهای منحصر به فردی که دارد وابسته به شرایط محیط است و از سوی دیگر خودش بعنوان یک محیط زندگی بسیار مهم اکوسیستم‌های مختلفی را ایجاد می‌کند و به همین علت در شرایط زندگی انسان و دام و طیور و آبزیان‌نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کند و هرچه اطلاعات در این رابطه بیشتر باشد موفقیت و راه حل‌های به موقع و مناسب در مواقع بحرانی هم بیشتر خواهد بود.

همه متخصصین به اتفاق معتقدند که محیط پرورش آبزیان در مدت دوره پرورش دستخوش تغییرات و واکنش های فراوانی می‌شود که این تغییرات شامل تجزیه فضوالت آبزیان، کوددهی، هوادهی، آهک پاشی، غذای خورده نشده و سایر مواد آلی و شیمیایی احتمالی که در هنگام پرورش به هردلیلی به محیط آبی وارد می‌شود، می‌تواند تغییراتی را در کیفیت آب ایجاد کند.

در این کتاب همه تغییرات فیزیک و شیمیایی احتمالی و نحوه برخورد با آن به طور علمی و مهم‌تر از آن از نقطه نظر بهداشتی، کاربردی و اقتصادی در مزرعه و کارگاه‌های تکثیر و پرورش، مورد بحث قرار می‌گیرد. 

 خواندن کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 متخصصان پرورش ماهی و آبزیان و علاقه‌مندان به این حوزه مخاطبان این کتاب‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۹۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان