دانلود و خرید کتاب دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی علی نویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اثر علی نویدی

کتاب دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

معرفی کتاب دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اثری از علی نویدی است که قوانین و مقررات ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را تشریح کرده است.

درباره دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

این کتاب به بررسی روند مقررات ترخیص کالا‌های ورودی و خروجی به / از مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری وصنعتی می‌پردازد. در این اثر تلاش شده است که به ضوابط و قوانین معتبر در این ارتباط توجه شود تا علاقمندان در گمرکات اجرایی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بتوانند مشکلات خود را، با مطالعه این کتاب رفع کنند.

 دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مرجع در امور گمرکی و مناطق صدرالاشاره در اختیار علاقمندان قرار گیرد به طور کلی این مجموعه تا حد قابل ملاحظه‌ای برای افزایش دانش کارشناسان امور گمرکی، ارزیابان امور گمرکی، تجار و بازرگانان و کلیه دست اندرکاران مناطق مربوطه مناسب است.

 بخشی از دانشنامه ترخیص کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

ماده ۱۶. امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار، بیمه و تأمین اجتماعی در منطقه بر‌اساس مقررات مصوب و جاری در مناطق آزاد تجاری _ صنعتی خواهد بود.

ماده ۱۷. هرگونه حقوق مکتسبه اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از ایجاد منطقه معتبر بوده و ادامه فعالیت آنان در چارچوب طرح جامع منطقه مجاز خواهد بود.

ماده ۱۸. وزارتخانه، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت در حیطه وظایف قانونی، خدمات لازم از قبیل برق، آب، مخابرات، سوخت و سایر خدمات را در حدود امکانات و با نرخ‌های مصوب جاری در همان منطقه جغرافیایی به مناطق ارائه خواهند نمود.

ماده ۱۹. مناطق موجود تابع این قانون بوده و سازمان‌های مسئول مناطق ویژه اقتصادی که تا تاریخ تصویب این قانون ایجاد گردیده‌اند جهت ادامه فعالیت خود مکلفند حداکثر ظرف یک سال (از تاریخ تصویب این قانون) وضعیت خود را با این قانون تطبیق دهند.

ماده ۲۰. محدوده مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد و گمرک مکلف است با رعایت مفاد ماده (۸) این قانون در مبادی ورودی و خروجی آنها به منظور اعمال مقررات مربوط به صادرات و واردات استقرار یابد.

ماده ۲۱. فعالیت درون هر منطقه به استثنای مواردی که در این قانون به آن اشاره شده است تابع سایر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

ماده ۲۲. سازمان مسئول دولتی می‌تواند مستحدثات و اراضی متعلق به خود در منطقه را بر اساس قیمت کارشناسی واگذار نماید.

تبصره. نقل و انتقال اراضی موضوع این ماده توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی بهره‌بردار با رعایت کاربری اراضی، موکول به

ارائه گواهی پایان کار که از سوی سازمان هر منطقه صادر می‌گردد، خواهد بود.

ماده ۲۳. از تاریخ تصویب این قانون در مناطقی که سازمان مسئول آنها دولتی یا وابسته به دولت باشد، کلیه حقوق و اختیارات و تکالیف قانونی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع در امور اراضی و منابع طبیعی هر منطقه به عهده سازمان مسئول آن منطقه می‌باشد.

ماده ۲۴. اعمال امور حاکمیتی طبق قوانین موضوعه بر عهده دولت می‌باشد.

ماده ۲۵. آیین‌نامه اجرایی این قانون با پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۱۴۳,۰۰۰
تومان