دانلود و خرید کتاب کره ماه یان گراهام ترجمه مجید عمیق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کره ماه

کتاب کره ماه نوشته یان گراهام و ترجمه مجید عمیق، از مجموعه کاوش در فضا انتخاب شده است. این اثر درباره کره ماه مطالبی جالب و جذاب را بیان می‌کند و به سوالاتتان درباره این کره نورانی پاسخ می‌دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

درباره کتاب کره ماه

کره ماه نورانی‌ترین جسمی است که شب‌ها در آسمان میبینیم. سفر کردن به ماه و قدم گذاشتن روی خاک آن، سال‌ها آرزوی بشر بوده است و داستان‌های بسیاری درباره آن نوشته شده است. علاوه بر این، همیشه در اشعار شاعران جایگاهی والا داشته است. درباره ماه خیال‌پردازی‌های بسیاری صورت گرفته است ولی حالا که علم پیشرفت کرده است و فضانوردان موفق شدند به ماه سفر کند، اطلاعات خیلی بیشتری درباره آن داریم. 

یان گراهام در این کتاب، درباره ماه توضیحات جالبی می‌دهد و درباره ماهیت، جنس، ساختمان، نیمه پنهان و ... این سیاره حرف می‌زند. این کتاب تصورات غلط شما را از ماه تغییر می‌دهد و مطالب جدید و جالبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

مجموعه کتاب کاوش در فضا می‌تواند یک راهنمای برای کودکان باشد و آنها را به علم علاقه‌مند کند. 

کتاب کره ماه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب کره ماه را به تمام نوجوانانی که به کتاب‌های علمی علاقه‌ دارند، پیشنهاد می‌کنیم. این اثر همچنین برای آشنایی با کره ماه، منبعی عالی است.

بخشی از کتاب کره ماه

ماه کوچک‌تر از زمين است، اما اندازه نسبتاً بزرگی دارد. ماه کره‌ای سنگی به وزن هفتاد و سه ميليارد ميليارد تن، خشک، غبار آلود و سطح آن پوشيده از دهانه‌های آتشفشاني است. 

ماه به اندازه‌ای بزرگ و نزديک به کره زمين است که در يک شب صاف و بدون ابر به آسانی می‌توانيم نواحی تيره و روشن سطح آن را ببينيم. ماه درخشان ترين جرم آسمانی در شب است، اما از خود نوری منتشر نمی‌کند، بلکه نور خورشيد را که بر سطح آن می‌تابد، باز می‌تاباند. 

ماه در هر بار گردش به دور زمين فقط یک بار حول محور خود می‌چرخد و در نتيجه هميشه یک سطح آن را که رو به زمين است، می‌بينيم. تصورات انسان درباره کره ماه طی قرن‌های متمادی تغيير کرده است. ابتدا مردم کره ماه را يک رب النوع می‌دانستند. مدت‌ها بعد، بعضی‌ها کره ماه را مانند کره زمين تصور می‌کردند که در آن موجودات زنده ساکنند و شهرهای متعددی در آن وجود دارد. سرانجام دانشمندان طي مطالعاتی پی بردند که کره ماه فقط يک کره سنگی است و در آن هيچ نشانه‌ای از حيات وجود ندارد. اکنون که فضانوردان موفق به فرود آمدن در سطح کره ماه شده‌اند و نمونه‌هايی از قطعات سنگ‌های آن را همراه خود به زمين آورده‌اند، يافته‌های بيشتری درباره کره ماه به دست آمده است.    

كلاويوس نام يكی از بزرگ ترين دهانه‌های آتشفشانی كره ماه است كه از سطح زمين به خوبی قابل رؤيت است. در ناحيه‌ای دور از ديد و در منتها اليه سطح كره ماه يک دهانه آتشفشانی به مراتب بزرگ تر به نام «دريای شرق» وجود دارد كه قطر آن ۹۶۵ كيلومتر است.

نظرات کاربران

پویا
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

خیلی خوب بود اطلاعات جالبی دادی بود مثلا اگر ماه نبود هر روز زمینی چقدربود متن ساده و روانی داشت حتما بخونید

کاربر ۲۶۴۲۹۲۳
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

این کتاب،خیلی خوب بود و چیزای جالب زیادی درباره ی ماه میگفت

NIKI
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

خوب نبود عالیییییی بودددد🥰

Naznenzfra
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

من نازنین زهرا بارانی هستم ۱۳ساله با اونکه در دوره های کلاسی مدرسه درمورد ماه شنیدم ولی نکته های جالب و جذاب تری در این کتاب خوندم با اونکه نمونه بود ولی عالی بود

zahra ARMY
۱۴۰۰/۰۱/۱۰

من هشت سالمه و عاشق فضا هستم بخصوص کره ماه اما ما بچه ها متوجه نمی شیم چون برای بزرگ تر هاست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان