دانلود و خرید کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار الهام اویسی فردوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار اثر الهام اویسی فردوئی

کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار

معرفی کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار

کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار اثری از الهام اویسی فردوئی است. این کتاب همه آنچه را که باید در حوزه سود تقسیمی نقدی، واکنش سهام‌داران و بررسی وضعیت سهام بدانید به شما می‌گوید.

کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار اثری جامع در حوزه سهام و سود است. الهام رئیسی فردوئی در این اثر هرآنچه را لازم است درباره سود تقسیمی نقدی، بررسی وضعیت سهام و سهام‌داران و وضعیت آن بدانید به شما می‌گوید. 

کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

فعالان در حوزه سرمایه گذاری و علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی را به به خواندن کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار

یکی از اقلام حسابداری که در گزارش‌های مالی (صورت سود و زیان) تهیه و ارائه می‌شود، سود خالص است. محاسبه سود خالص یک بنگاه اقتصادی متأثر از روش‌ها و برآوردهای حسابداری است. در نتیجه احتمال دستکاری سود توسط مدیریت وجود دارد. امکان استفاده از روش‌های گوناگون حسابداری موجب شده است که سود واقعی شرکت‌ها با سود گزارش شده در صورت‌های مالی تفاوت داشته باشد. سیاست تقسیم سود شرکت می‌تواند نشان دهنده واقعی بودن یا نبودن سود گزارش شده و ارائه منصفانه عملکرد عملیاتی واحد تجاری باشد در واقع مدیران زمانی تصمیم به پرداخت و یا افزایش سودهای تقسیمی می‌گیرد که احساس کنند سود آنها به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تأثیر دستکاری روش حسابداری نیست و کاهش سودهای تقسیمی در آینده غیر محتمل می‌باشد. 

ایجاد ارزش و افزایش ثروت سهامداران در بلندمدت ازجمله مهمترین اهداف شرکت‌ها بشمار می‌رود و افزایش ثروت تنها در نتیجه عملکرد مطلوب حاصل خواهد شد، درک روابط میان عملکرد و تقسیم سود نقدی در کشورهای توسعه نیافته و دارای ساختار بازارهای سنتی بسیار مهم میباشد. طبق مطالعات انجام شده در کشورهای در حال توسعه که رشد اقتصادی بالایی دارند. بازار سرمایه با رویکرد نقش تقسیم سود سهام بر رفتار بازار و پژوهش‌های پیشین تقسیم سود مدیران شرکت‌ها با هدف حداکثر سازی ثروت سهامداران، در اداره امور شرکت ناگریز از اتخاذ چهار نوع تصمیم مالی شامل تأمین مالی، سرمایه‌گذاری (بودجه بندی سرمایه‌ای)، سرمایه در گردش و در نهایت تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود هستند. از میان تصمیم‌های فوق، تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود به معنی تخصیص دادن سود هر سهم به دو بخش سود تقسیمی و سود انباشته، یکی از مهمتر ین تصمیم‌هایی است که مدیران اتخاذ می‌کنند. 

تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود برای دو گروه، مدیران شرکت و معامله گران سهام در بورس اوراق بهادار، اهمیت زیادی دارد. برای مدیران، تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود با اهمیت و حساس است؛ که هر دو از «تأمین مالی و سرمایه‌گذاری» زیرا به طور غیر مستقیم بر دو تصمیم وظایف مدیران است، اثر می‌گذارد. هر چه سود بیشتر تقسیم شود منابع داخلی شرکت کمتر خواهد شد؛ در نتیجه مدیران مجبور به تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری از منابع خارج از شرکت می‌شوند یا در نهایت باید از قسمتی از سرمایه‌گذاری‌ها صرف نظر کنند. برای معامله‌گران سهام، تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود می‌تواند دارای اهمیت باشد؛ زیرا سود تقسیمی رکن اساسی ارزشیابی محسوب می‌شود. تقسیم سود نقدی، اولین عامل ارزشیابی در مدل‌های تنزیلی مبتنی بر جریان نقدی است که معامله گران و تحلیل گران سهام از آن استفاده می‌کنند. همچنین تقسیم سود می‌تواند بر ساختار سرمایه و ریسک سهام شرکت‌ها تأثیر داشته باشد. این دو تأثیر در نهایت در قیمت سهام شرکتها در بازار بازتاب می‌یابد. علاوه براین، بسیاری از معامله گران بازار و سرمایه‌گذاران در صندوق‌های بازنشستگی برای گذراندن زندگی خواهان تقسیم سود نقدی هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۸۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان