دانلود و خرید کتاب غلبه بر اهمال کاری پل نیوتن ترجمه طوبی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر اهمال کاری اثر پل نیوتن

کتاب غلبه بر اهمال کاری

نویسنده:پل نیوتن
ویراستار:زهره چگنی
امتیاز:
۲.۴از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غلبه بر اهمال کاری

در کتاب غلبه بر اهمال کاری نوشته پل نیوتن به این موضوع پرداخته شده که چرا افراد کارهای خود را به تعویق می‌اندازند و چگونه می‌شود از اهمال‌کاری جلوگیری کرد.

 درباره کتاب غلبه بر اهمال‌کاری

تقریبا ً همه افراد هر از چند گاهی متهم به اهمال کاری هستند. معمولا کارهایی که در اولویت قرار دارند دشوار و زمان‌بر هستند و اغلب یافتن کارهای کم‌اهمیت‌تر و آسان‌تر و جایگزین کردن آن‌ها راحت‌تر است. این کتاب یک راهنمای عملی برای غلبه بر گرایش به اهمال کاری و به تعویق انداختن امور ارائه می‌دهد و به اعضای تیمتان نیز کمک می‌کند بر این گرایش خود فائق آیند.

در این کتاب موارد زیر را می‌آموزید:

-اساس روان‌شناختی تعویق و اینکه چرا غلبه بر آن کار دشواری است.

-چرا راه حل‌های فوری برای این مسئله هیچ وقت کارساز نیستند.

-شناسایی هفت علتی که باعث می‌شود افراد کارهای مهم خود را به تأخیر

بیاندازند.

-مجزا کردن منهای تعویق به صورت موردی.

-شیوه‌های عملی و سودمند برای از بین بردن این قاتل بهره‌وری.

 خواندن کتاب غلبه بر اهمال‌کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت و رشد فردی.

بخشی از کتاب غلبه بر اهمال‌کاری

دلیل اینکه افراد کارهای خود را به تعویق می‌اندازند بسیار ساده است. این کار پاداشی فوری را به همراه دارد که این پاداش در واقع همان راحتی از استرسی است که فرد در انجام فوری کار پیدا می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، با شروع نکردن کاری که می‌دانید برایتان استرس به همراه دارد، یک حس راحتی و آسایش‌خواهید داشت، هرچند این حس مقطعی و گذراست، اما درهرحال واقعی و رضایت‌بخش است.به تعویق انداختن امور همانند یک پاداش عمل می‌کند، زیرا این کار فرد را از چیزهای ناخوشایند یا تهدیدکننده دور می‌سازد.

به تعویق انداختن کارها، رفتاری است که اغلب در همان اوایل زندگی آغاز می‌شود و ازآنجایی‌که با این رفتار پاداش دریافت می‌کنید به یک عادت تبدیل می‌شود که از کودکی به نوجوانی و سپس به زندگی کاری انتقال پیدا می‌کند.

در همه این موارد، پاداش شما فوری بوده و حس خوبی را به همراه داشته است، بنابراین همچنان این رفتار را در مواجهه با موقعیت‌های ناخوشایند یا تهدیدآمیز بروز خواهید داد. در اینجا چند مثال ارائه می‌دهیم که شاید خودتان نیز برخی را اتخاذ کرده باشید! در بسیاری از موارد پاداش موقت خواهد بود و شما هنوز هم باید با چیزی که سعی دارید از آن اجتناب کنید مواجه شوید، اما نه همیشه.

شناخت محرک‌هایی که باعث به تعویق انداختن امور می‌شوند

به‌طورمعمول هفت محرک وجود دارد که باعث می‌شوند افراد کارهای به‌خصوصی را به تأخیر اندازند، این محرک‌ها در زیر بیان می‌شوند. ممکن است برخی از کارها بیش از یکی از این هفت محرک‌ را شامل شوند که در این صورت بررسی دلیل تعویق دشوار خواهد بود. درک محرک‌هایی که به تعویق منجر می‌شوند کمک می‌کند تا بفهمید چرا از برخی کارها اجتناب می‌کنید که خود اولین گام برای کنترل این رفتار مخرب محسوب می‌شود. حتی اگر هیچ‌یک از موارد زیر با موقعیت خاص شما مطابقت نداشته باشند، به‌احتمال‌زیاد کمک خواهند کرد تا حس خود را نسبت به کاری که از آن اجتناب می‌کنید شفاف سازد.

بخش بعدی این کتاب به شناسایی تک‌تک این محرک‌ها اختصاص می‌یابد. به‌جای اینکه به خواندن اجمالی لیست اکتفا کنید، به موقعیت‌هایی بیندیشید که در آن‌ها به تأخیر انداختن یک کار باعث ایجاد مشکل برایتان شده یا می‌شود. اسم این کارها را در جدولی همانند جدول زیر بنویسید.

لازم نیست این جدول را به دیگران نشان دهید، بنابراین در خصوص دلایل با خودتان صادق باشید، حتی اگر خلاف میل و خواسته‌تان باشد. این جدول باید بازتابی دقیق از حس شما نسبت به هر یک از این کارها باشد، در غیر این صورت وقتتان را هدر ندهید و این تمرین را کنار بگذارید.

 از موفقیت می‌ترسید

ممکن است ترس از موفقیت دلیلی غیرمحتمل برای به تعویق انداختن کارها به شمار رود. بااین‌وجود، چرا باید کسی از موفقیت بترسد؟ این محرکی است که پذیرش آن برای افراد کاری دشوار است، زیرا این‌گونه از آن برمی‌آید که آن‌ها از نتیجه دستاوردهای خود هراسان هستند. این برخلاف خرد مرسوم است که دستاوردها چیزهایی مثبت هستند و پیامد منفی به دنبال ندارند.

نظرات کاربران

z.ch
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

رهکارهای مناسب برای غلبه بر اهمال کاری و تنبلی و پشت گوش انداختن کارهای مهم ارائه میدهد

مهدی
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

آخه 52 صفحه، 14 هزار تومن ؟؟؟!!! حواستون نیست؟!

shila
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

این کتاب سعی کرده روش‌هایی عملی و ملموس رو برای غلبه بر اهمال کاری ارائه بده. در کل فرض کرده که خواننده شاغل به کاری هست و رئیس و همکارهایی داره، درباره این افراد و تصور و انتظاراتشون بارها صحبت

- بیشتر
سهيل قهرمانی
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

52 صفحه فقط

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

حجم

۳۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان