دانلود و خرید کتاب خوبان: مجموعه داستان‌هایی از تاجیکستان مهمان بختی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوبان: مجموعه داستان‌هایی از تاجیکستان اثر مهمان  بختی

کتاب خوبان: مجموعه داستان‌هایی از تاجیکستان

معرفی کتاب خوبان: مجموعه داستان‌هایی از تاجیکستان

مهمان بختی( -۱۹۴۰)، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس تاجیک است. وی فارغ التحصیل رشته‌های تاریخ و ادبیات از دانشگاه های دوشنبه و مسکو بوده و فعالیت هنری خود را با حضور در برنامه های ادبی تلویزیون تاجیکستان آغاز کرده است. «بختی» مدیریت بخش ادبی تئاتر لاهوتی، ریاست کانون نویسندگان تاجیکستان و نمایندگی مردم در پارلمان این کشور را نیز در سابقه خود دارد. آثار درام او تاکنون برنده جوایز ادبی زیادی همچون جایزه کانون نویسندگان وزارت فرهنگ شوروی، جایزه کومسومول و جایزه رودکی کشور تاجیکستان شده است و نمایش‌نامه‌های برگرفته از آنها تاکنون در بسیاری از تئاترهای کشورهای آسیای میانه به روی صحنه رفته است.

«خوبان، مجموعه داستان‌هایی از تاجیکستان»، مجموعه‌ای از شش داستان کوتاه با عناوین «پیرمرد»، «خوبان»، «سه ساعت مرگبار»، «شاه اسماعیل سامانی»، «زخم زبان» و «نفس راحت» و سه نمایش نامه «فردوسی»، «راهزن و کوزه‌گر» و «پری دوشنبه» است، در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه استروفسکی شوروی شده است.

در قسمتی از داستان «خوبان» می‌خوانیم:

«خوبان گرد و خاکی را که روی لباس هایش نشسته بود تکان داد، دست و صورتش را در آب رودخانه شست و دستی به موهای به هم ریخته اش کشید و آن ها را مرتب کرد بعد روسری اش را به سرش بست و روی کنده درختی نشست که در کنار دیوار و روبروی جاده اصلی بود. او هنوز به خودش نیامده بود که سه مرد، سوار بر اسب در جاده پیدا شدند.

خوبان از روی کنده درختی که رویش نشسته بود بلند شد و کنار جاده ایستاد. نفس نفس زدن و تپش قلبش دوباره اوج گرفت. شاخه‌های درختی را که جلویش بود را کنار زد و با دقت نگاه کرد. سریع صاحب را در بین سه مردی که سوار بر اسب بودند شناخت...».

نظرات کاربران

امیر هاشمی مقدم
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

پی‌دی‌اف؟ کاش ناشران متوجه می‌شدند که دیگر فرمت پی‌دی‌اف مناسب دستگاه‌های کتاب‌خوان، تبلت و گوشی نیست. امتیاز کم را به فرمت کتاب می‌دهم نه به محتوایش.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان