دانلود و خرید کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای تونی ن‍ورت‍روپ‌ ترجمه فرشید کرمی نوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای اثر تونی ن‍ورت‍روپ‌

کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای

کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای نوشته تونی نورتروپ است که با ترجمه فرشید کرمی نوین منتشر شده است. کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای راهنمای استفاده از دوربین‌های DSLR است که به شما کمک می‌کند در عکاسی پیشرفت کنید.

درباره کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای 

کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای به شما می‌آموزد که چگونه عکس‌های شگفت انگیز بگیرید. با صرف ده دقیقه برای مطالعه نکات راهنمای فصل‌های این کتاب، عکس‌های شما بسیار بهتر خواهند شد. اگر تمام کتاب را بخوانید و تمام تمرین‌های آن را انجام دهید در مسیر تبدیل شدن به یک عکاس خیلی خوب و حتی حرفه‌ای گام نهاده‌اید. سال‌ها بعد وقتی شما و خانواده‌تان به عکس‌های گذشته‌تان نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد زمانی که برای یادگیری صرف کرده‌اید ارزشش را داشته است.

برای آن دسته از شما که قبل از تهیه کتاب هم عکاس حرفه‌ای بوده‌اید، باز هم چیزهای زیادی در این کتاب برای یادگیری وجود دارد. نویسنده همه تکنیک‌های عملی‌ای را که در طول سال‌های عکاسی حرفه‌ای‌اش یافته است اینجا شرح داده است. عکاسان حرفه‌ای از فصل ۳ شروع کنند و روی بخش‌هایی که برای‌شان ساده است یک مرور کلی داشته باشند.

خواندن کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به عکاسی و عکاسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در مسیر عکاسی حرفه ای

بیشتر مردم برای عکس گرفتن دوربین را در ارتفاع چشم‌شان نگه می‌دارند. عکس گرفتن در این ارتفاع یک تصویر واقع گرایانه از آنچه شما می‌بینید ارائه می‌کند، اما این تصویر همیشه جالب‌ترین زاویه‌ی سوژه را نشان نمی‌دهد.

برای سوژه‌های کوچک‌تر، از قبیل کودکان، سگ‌ها و گربه‌ها، زانو بزنید تا چشم در چشم‌شان قرار بگیرید. برای گل‌ها روی زمین دراز بکشید و به سمت بالا عکس بگیرید تا خورشید یا آسمان را در پس زمینه نشان دهید. می‌توانید حتی از ارتفاع نرمال هم بالاتر روید. برای عکاسی از افراد، روی پله‌ها یا روی صندلی بایستید و از آنان بخواهید به سمت بالا به شما نگاه کنند. پرسپکتیوهای از دید بالا یک حالت کارتونی خلق می‌کنند، زیرا در این دید، کله‌ی شخص بزرگ تر از سایر اعضای بدنش به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد زاویه‌ای که در آن به سوژه برخورد می‌کنید بهترین زاویه نیست. اطراف سوژه قدم بزنید و به موارد زیر فکر کنید:

• سوژه از این زاویه چگونه به نظر می‌رسد؟

• نور چگونه بر روی سوژه می‌افتد؟ به خصوص وقتی خورشید پایین و در افق باشد، عوض کردن زاویه‌ی دیدتان نورپردازی را شدیدا تغییر می‌دهد.

• در پس زمینه چه می‌بینید. اکثر عکاسان تازه کار تمام وقت‌شان را صرف نگاه کردن به سوژه می‌کنند و هرگز به پس زمینه فکر نمی‌کنند. اما وقتی عکس را می‌بینیم، یک پس زمینه‌ی بد، واقعاً حواس پرت کن خواهد بود. گاهی چند قدم به طرفین حرکت کردن، یا چند قدم عقب رفتن و به جلو زوم کردن، پس زمینه‌ی بسیار خوشایندتری به شما می‌دهد.

تصویر ۱-۲ چند زاویه‌ی دید متفاوت را از یک موضوع واحد (برج ایفل) نشان می‌دهد. اینکه کدام پرسپکتیو را ترجیح می‌دهیم یک چیز کامال شخصی است، اما پرسپکتیوها کاملا متفاوت‌اند زیرا زاویه و فاصله‌ام را در هر یک از آنها تغییر داده‌ام.

لازم نیست با یک عکس عالی‌ترین زاویه را به دست بیاورید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، تکنیک «تغییر زاویه و فاصله» را با تکنیک «گرفتن عکس های فراوان» در هم آمیزید. دوربین را بچرخانید. زوم کنید. چیز بامزه‌ای بگویید تا افراد بخندند. خم شوید تا زاویه پایین بیاید، یا دوربین را بالای سرتان نگه دارید تا زاویه بالا رود. سپس همه‌ی عکس ها را به جز بهترین‌شان حذف کنید. 

نظرات کاربران

کاربر ۴۴۰۰۶۴۰
۱۴۰۱/۰۳/۰۲

به نظر من این کتاب خیلی خوب کمک می کنه که افراد راحت تر و بهتر با اصول عکاسی آشنا بشند به خصوص که این یادگیری را با مقایسه عکسها انجام میده و برای عکاسی با موبایل هم مفید هست

mahya.moradi
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

این کتاب اصول عکاسی را به خوبی توضیح می دهد به زبان روان و البته بسیار تخصصی دانشجو عکاسی هستم و این کتاب واقعا به دردم خورد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان