دانلود و خرید کتاب سیر تطور فقه معاصر محمدحسن ربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیر تطور فقه معاصر اثر محمدحسن ربانی

کتاب سیر تطور فقه معاصر

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیر تطور فقه معاصر

کتاب سیر تطور فقه معاصر نوشته محمدحسن ربانی است. این کتاب را شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرده است. 

شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامیاست. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن کریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل کتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و کلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر کرده. همچنین فروشگاه کتاب این شرکت به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع کتب دینی در تهران فعالیت دارد

درباره کتاب سیر تطور فقه معاصر

یکی از شاخه‌های مهم فقه که در دوره اخیر خصوصاً جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است فقه معاصر یا فقه مستحدث است. مرا از این دو اصطلاح یکی است و منظور از آن بحث‌های جدیدی است که در فقه پدید آمده است. مثلاً در موضوع شهرنشینی اگر بحث فقهی شود و حد و مرز و قوانین آن بررسی شود این بحث را فقه معاصر یا فقه مستحدث می‌گویند، هر مسأله‌ای که در دوران گذشته نبود و تازه مطرح شده است، فقه مستحدث گویند، در مقابل مسائلی که در دوره نزول قرآن و ائمه وجود داشته است. این کتاب شامل سه مقاله است: ۱. سیر تطور مباحث فقه مستحدث ۲. مقاله‌ای در باب حکم فقهی کالای قاچاق و ارز و ۳: ترجمه رساله شیربها از محقق قمی.

خواندن کتاب سیر تطور فقه معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان فقه پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۷۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان