دانلود و خرید کتاب رهبری استراتژیک مهران باوند سوادکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری استراتژیک اثر مهران باوند سوادکوهی

کتاب رهبری استراتژیک

معرفی کتاب رهبری استراتژیک

کتاب رهبری استراتژیک اثری از جمع نویسندگان است که با ترجمه مهران باوند سوادکوهی می‌خوانید. این کتاب که حاصل سال‌ها تحقیق و تجربه عملی است، تمام آنچه را که درباره رهبری موفق باید بدانید، به شما می‌گوید.

درباره کتاب رهبری استراتژیک

رهبری و مدیریت کردن یک تیم، کار آسانی نیست و دستورالعمل یا فرمول جادویی هم برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق وجود ندارد. با این‌حال می‌توان از منابع مختلفی بهره گرفت تا اصول ابتدایی و اولیه آن را آموخت و با ریزه‌کاری‌هایی آشنا شد که یک مدیر را به یک مدیر خوب و یک رهبر را به یک رهبر موفق تبدیل می‌کند.

کتاب رهبری استراتژیک یکی از همین کتاب‌ها است. در این کتاب مجموعه قواعد، اصول و راهنمایی را از بزرگان امر رهبری در جهان می‌خوانیم و به رازی پی می‌بریم که آنان را به بزرگان در عرصه خود تبدیل کرده است.

فصل اول کتاب درباره مفهوم رهبری استراتژیک صحبت می‌کند و کلیدواژه‌های مرتبط با آن را توضیح می‌دهد. در فصل دوم با شرایط خارجی سازمان آشنا می‌شویم و می‌آموزیم چگونه محیطی پویا در محل کار خود به وجود بیاوریم. فصل سوم کتاب به رهبری سازمان‌های بزرگ و شرایط داخلی یک سازمان می‌پردازد و ایجاد تعادل میان هدف‌های بلندمدت و کوتاه مدت را به ما می‌آموزد. فصل چهارم استراتژی‌های رقابتی و سیستم‌های تصمیم‌گیری را که بر این پایه بنا شده‌اند، توضیح می‌دهد. 

فصل‌های بعدی کتاب درباره رهبران ارشد صحبت می‌کند. در هر فصل یکی از نکات مهم مربوط به رهبران ارشد، یعنی نقش آن‌ها، قابلیت‌هایشان، شخصیت رهبران و مسیر رشد آن‌ها صحبت شده است.  

کتاب رهبری استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

رهبری استراتژیک کتابی کاربردی برای تمام کسانی است که کار مدیریت یا رهبری یک تیم را به عهده گرفته‌اند.

بخشی از کتاب رهبری استراتژیک

استفاده از تیم‌های رهبری ارشد

طبق گفته گری یوکل، استفاده از تیم‌های رهبری ارشد در محیط پیچیده و سریعا متغیری که به رهبر چالش‌های گوناگونی از بیرون، تحمیل می‌کند، فوق‌العاده مهم است. چهار نوع تیم رهبری ارشد وجود دارد که رهبران استراتژیک باید آنها را درنظر بگیرند.

۱- تیم‌های اطلاعاتی، این تیم‌ها محل دریافت کلیه اطلاعات رهبر هستند که به کمک آنها بررسی دقیق محیط، برای رهبر آسانتر شده و از هماهنگی و همسویی کارکنان، فرآیندها، فناوری و ساختار سازمان اطمینان حاصل می‌کنند. مثال گروه‌های جمع‌آوری و ارسال گزارش و خلاصه جلسات، یک مثال از گروه اطلاعاتی است که به رهبر در بررسی دقیق محیط کمک می‌کنند.

۲- تیم‌های مشاوره که به رهبر در هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم مشاوره می‌دهند. مثلا رهبران استراتژیک ممکن است چندین تیم مشاوره داشته باشند که در خصوص هدف و نیت یک فرمان یا طرح استراتژیک نظر دهند.

۳- تیم‌های هماهنگی که وظیفه آنها ایجاد هماهنگی در زمان اجرای دستورات و تصمیم‌های رهبر استراتژیک است. برای مثال نقش مهمی در تخصیص منابع میان نیروهای ائتلاف ایفا می‌کنند تا بقای عملیات تضمین شود.

۴- تیم‌های تصمیم‌ گیرنده که مسوول اخذ تصمیمات اجرایی هستند که بر آینده کل سازمان اثر می‌گذارند. برای نمونه کمیته سرپرستی نیازمندی‌های مشترک، یک تیم تصمیم گیرنده است. نایب رئیس، روسای ائتلاف کارکنان این کمیته را به نمایندگی از رئیس کمیته اداره می‌کند و تصمیم می‌گیرد که کدام منابع درخواستی از سوی فرماندهان، نیازمندی‌های معتبر و مورد تأیید هستند. وظیفه این تیم مهم این است که تخصیص منابع را اولویت بندی کرده و مطمئن شود که بین نیروها از لحاظ نیروی انسانی، نوسازی و آمادگی در حمایت از چشم‌انداز رئیس کمیته تعادل برقرار است.

فهرست

  • رهبری در سطح استراتژیک
  • محیط رقابتی
  • مدیریت سازمان‌های بزرگ: محیط داخلی
  • استراتژی رقابتی
  • نقش‌های رهبر ارشد
  • قابلیت‌های رهبر ارشد
  • شخصیت رهبر ارشد
  • رشد رهبر ارشد
  • منابع

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۴۰۰
تومان