دانلود و خرید کتاب سیاست صنعتی نوین حامد حجازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست صنعتی نوین اثر حامد حجازیان

کتاب سیاست صنعتی نوین

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیاست صنعتی نوین

سیاست صنعتی نوین نوشته حامد حجازیان نگاهی دارد به تحولات نظری پس از بحران مالی ۲۰۰۸ میلادی

پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ که ناشی از بهادادن بیش از حد به اقتصاد اینترنتی و رها کردن صنایع فیزیکی توسط سرمایه‌گذاران مالی بود، صنایع از بازارهای مالی سلب اعتماد کردند و نوعی بازگشت به اقتصاد سنتی با محوریت فعالیت‌های صنعتی در بسیاری از کشورها رواج یافت.

این موضوع منجر به شکل‌گیری پویشی با محوریت سیاست‌گذاری برای حمایت از صنایع تولیدی گردید که به سیاست صنعتی نوین مشهور است و سیاستمداران بسیاری مانند باراک اوباما در سالهای آخر مسئولیت خود بر مسند ریاست جمهوری امریکا و ترزا می در بدو انتخاب برای نخست‌وزیری انگلستان، برنامه‌های کاری خود را با محوریت سیاست‌های صنعتی و فناوری‌های عرصه صنایع تولیدی ارائه کردند.

درباره کتاب سیاست صنعتی نوین

کتاب سیاست صنعتی نوین به بررسی تحولات نظری در حوزه اقتصاد صنایع پرداخته و در آن، علاوه بر موشکافی چارچوب‌ها و پارادایم‌های نوین در مباحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصاد صنایع در جهان، به بررسی اجمالی مبانی فکری و تجارب عملی توسعه نیز اشاره شده است. حجازیان در این کتاب، سعی کرده است که معیارهای توانمندساز برای هم‌ترازی صنایع در یک اقتصاد پویا را با رویکردی نئوکلاسیک به ساختارگرایی و سازماندهی نوین در سیاست‌های مالی و پولی برای تامین سرمایه حوزه صنعت بررسی کند و تعابیر و تفاسیر صاحب‌نظران این حوزه را نیز در این زمینه به مخاطب ارائه نماید.

نویسنده در این کتاب سوالاتی مهم را طرح کرده و سعی در یافتن پاسخی مناسب برای این سوال‌ها دارد. به عنوان مثال، این‌که آیا سیاست‌گذاری کشورهای در حال توسعه در زمینه صنایع و تولیدات باید مطلقا پیرو مزیت‌های نسبی آنان باشد یا لازم است معیارهای دیگری نیز در نظر گفته شود و این‌که این معیارها چه هستند و چگونه باید انتخاب و ارزیابی و پایش شوند.

در ادامه الگوهایی از رفتار برخی کشورها در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و سعی شده با بررسی زنجیره جهانی ارزش و سیاست‌های صنعتی بین‌المللی، ملاحظاتی برای منطقه خاور میانه و کشورمان نیز ارائه شود.

خواندن کتاب سیاست صنعتی نوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه کتاب سیاست صنعتی نوین برای آن دسته از اندیشمندانی که در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی و صنعتی فعالیت دارند بسیار مفید است و آنان را با چگونگی تعامل با قواعد و مقررات سازمان جهانی تجارت در عرصه سیاست‌گذاری تجاری و صنعتی آشنا می‌کند و دیدی بازتر و نگاهی ژرف‌تر برای تحلیل اوضاع کنونی اقتصاد جهان به ایشان می‌بخشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان