دانلود و خرید کتاب گل های بهشتی برات‌محمد هدایتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گل های بهشتی اثر برات‌محمد هدایتی

کتاب گل های بهشتی

انتشارات:نشر نور معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گل های بهشتی

کتاب گل های بهشتی نوشته برات‌محمد هدایتی است. اسلام، فرزندآوری را بدون فرزندداری و اهتمام به تربیت و معیشت فرزندان روا نمی‌شمارد؛ اما مشکلات معیشتی و تربیتی را هم بهانه‌ای مقبول برای پرهیز از تشکیل خانواده و تولید مثل نمی‌داند. کتاب گل های بهشتی شمه‌ای از فرهنگ و آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را درباره فرزند و فرزندآوری بازگو می‌کند؛ به گونه‌ای که برای خواننده بصیر تردیدی باقی نمی‌ماند که نسل‌افزایی و افزودن بر شمار مؤمنان و فرزندان صالح، خواسته دین و اولیای دینی است. کتاب گل های بهشتی چهل حدیث درباره فرزندآوری است.

درباره کتاب گل های بهشتی

کتاب گل‌های بهشتی تلاش دارد با آوردن چهل حدیث معتبر به اهمیت فرزندآوری در بین مسلمانان بپردازد. چون تأكید و سفارش ادیان به همسرگزینی و فرزندآوری، حكمت‌های دیگری نیز دارد؛ همچون پشتیبانی از نهاد خانواده در برابر هجوم پریشانی ها و آشفتگی‌های روحی انسان و نیز حمایت از جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی. سخنان معصومین دربارە خانواده و فرزندآوری و تربیت فرزند، چندان است كه تردیدی باقی نمی‌گذارد كه اسلام، دین خانه و خانواده است و اصلاح جامعه را نیز از این رهگذر ممكن می‌داند. بر مسلمانان واجب است كه تا می‌توانند از موانع ازدواج جوانان و فرزندآوری آنان بكاهند و زمینه‌های آن را هموار كنند.

ضرورت توجه به موضو ع فرزند بخش مهمی از كتاب‌های معتبر روایی را به خود اختصاص داده استصدها حدیث در باب اهمیت فرزند، فرزندآوری، فرزندداری، نام‌گذاری، تربیت، عقیقه، حقوق، دعاها و غیره از معصومین نقل شده است.

لزوم فرزندآوری را می‌شود در چندین مبحث بررسی کرد:

۱. وجود احادیث فراوان دربارە اهمیت تربیت فرزند دلیل مهمی بر ضرورت تولید نسل بیشتر است.

۲. یكی از راه‌های گسترش اسلام به‌خصوص در ابتدای تشكیل جامعە اسلامی، گسترش نسل مسلمانان و تغییر تركیب جمعیتی بوده است. بنابراین نبی مكرم اسلا (ص) همواره به فرزندآوری تاكید کرده است.

۳. پیشوایان دینی با تشویق به دوست داشتن فرزند دختر علاوه بر آنكه با اعتقاد باطل عصر جاهلیت  مبارزه می‌كردند، زمینۀ تكثیر جمعیت را نیز فراهم کردند.

۴.  توصیە فراوان ائمە اطهار به تربیت فرزند صالح و شیوە تربیت آن‌ها، دلیل دیگری بر ضرورت فرزندآوری است. زیرا تا فرزندی نباشد تأ كید بر تربیت فرزند صالح با هدف ترویج فضائل اخلاقی در جامعه معنا ندارد.

در كتاب گل های بهشتی چهل حدیث مهم از كتب معتبر دربارە تشویق به فرزندآوری آمده است. بخش مهمی از روایات مربوط به فرزند دربارە توصیه به تربیت فرزند صالح است؛ اما چنین روایاتی را در این مجموعه متذكر نشده است. زیرا مسالۀ تربیت محتاج بحثی مستقل است. ترجمە روایات به صورت آزاد و توضیحی است؛ لذا تلاش گردیده كه مقصود روایت با حفظ امانت و بیان ساده و با استفاده از منابع معتبر آشكار شود. همچنین اگر از كلمات و جملات توضیحی در بخش ترجمه استفاده شده است، به سبب تبیین بیشتر لغات عربی بوده و چیزی به آن افزوده نشده است؛ لذا از ذكر برداشت‌های شخصی پرهیز و آنها به تفكر و دقت مخاطب سپرده شده است. 

خواندن کتاب گل های بهشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام خانواده‌هایی که مشغولیت ذهنی درباره داشتن فرزند دارند و دوست دارند از نظرت بزرگان دینی دراین باره بهر‌مند شوند، پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان