دانلود و خرید کتاب رایش سوم؛ جلد اول (گاه شمار پیدایش از آغاز تا سال 1935) کریستوفر ایلسبی ترجمه محمد قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رایش سوم؛ جلد اول (گاه شمار پیدایش از آغاز تا سال 1935) اثر کریستوفر ایلسبی

کتاب رایش سوم؛ جلد اول (گاه شمار پیدایش از آغاز تا سال 1935)

معرفی کتاب رایش سوم؛ جلد اول (گاه شمار پیدایش از آغاز تا سال 1935)

مجموعه سه جلدی رایش سوم اثر نویسنده انگلیسی، کریستوفر ایلسبی شما را به نیمه اول قرن بیستم می‌برد تا با تاریخچه پیدایش رایش سوم، تاسیس امپراطوری آن و گاه‌شمار جنگ جهانی دوم آشنا شوید. کریستوفر ایلسبی از نویسندگان بنام در حوزۀ مطالعات مربوط به رایش سوم و حکومت هیتلر در آلمان نازیست. توانایی او علی الخصوص در تجزیه تحلیل علل وقوع حوادث گوناگون در یکی از پرمخاطره ترین برهه‌های تاریخ اروپا و جهان است.

درباره مجموعه رایش سوم

تاریخ رایش سوم یکی از مهم‌ترین ادوار حیات بشر است که ترجمه آن در سه جلد تدوین شده است. جلد اول «گاه‌ شمار پیدایش» رایش است و به وقایع سال ‌های ۱۹۳۳تا ۱۹۳۵ می‌‌پردازد. در این اثر زندگی آدولف هیتلر، چگونگی رویش نازیسم در جنگ جهانی اول، قدرت‌ گیری حزب نازی و روند تشکیل رایش سوم - آلمان نازی، تلاش هیتلر برای بسط سیطره و اقتدار در آلمان برای ورود به مسیر جنگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است. جلد دوم «گاه‌ شمار تأسیس امپراتوری» است و از به قدرت رسیدن تا ۱ سپتامبر ۱۹۴۰ و تداوم حیات رایش سوم و جلد سوم به «گاه‌ شمار جنگ جهانی دوم» و پایان رایش سوم اختصاص یافته است.

نویسنده در این مجموعه ضمن روزشماری رویدادهای تکوینحکومت نازی در آلمان به بررسی ریشه‌ای چگونگی، طیف زمینه‌ها، عوامل دخیل و مسبین اصلی آنها می پردازد. واکاوی و ریزنگری وی درتمام  مسایل تاریخی بی‌شک کتاب را به یکی از آثار باارزش در درک و روشن‌بینی درون مایه‌های رایش سوم بدل کرده است. ضمن اینکه نویسنده سعی در ایجاز و اختصار مطالب انبوه و گوناگون دورۀ تاریخی مورد بحث داشته و از پرگویی و طویل‌نویسی خودداری کرده است. بنابراین مجموعه حاضر برای خواننده‌ای که حوصلۀ ورق زدن یک اثر حجیم با حواشی و الحاقات بسیار را نداشته باشد مورد ایده‌آلی محسوب می‌شود، ضمن آنکه تعداد زیاد عکس‌ها در کنار نوشته‌های مربوط به هر مقطع زمانی به خواننده درک بهتری از ابعاد و چگونگی رویدادها می‌دهد.

 خواندن مجموعه رایش سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان مخاطبان این مجموعه‌اند.

 بخشی از کتاب رایش سوم؛جلد اول (گاه شمار پیدایش از آغاز تا سال 1935)

او در طول جنگ جهانی اول به عنوان یک پیادۀ داوطلب در گروهان یکم هنگ ۱۶ باواریایی خدمت کرد هنگی که تحت عنوان نخستین فرماندۀ جنگی آن، هنگ «لیست» شناخته می شد. در اکتبر، هنگ هیتلر در جبهۀ مقابل شهر ایپر موضع داشت با انتخاب شخصی، او وظیفۀ خطیری به عنوان پیک حامل فرامین، در خالل جنگ به او محول شده بود و این در حالی بود که آقای پیک از پذیرش موقعیتی دیگر و یا ترفیع به عنوان یک سرجوخه خودداری می کرد. در ۱۹۱۴ هیتلر مدال درجۀ دو صلیب آهنین را از آن خود کرد. در هنگ ستوان ویدمان و گروهبان ماکس آمان نیز حضور داشتند که هر دو بعدها از اعضای برجستۀ حزب نازی شدند. در اکتبر ۱۹۱۶ هیتلر از ناحیۀ ران زخم برداشت و به یک بیمارستان نظامی در برلین فرستاده شد و برای دوران نقاهت به یک گردان احتیاط در مونیخ اعزام و در مارس ۱۹۱۷ به هنگ خود بازگردانده شد. هنگ لیست در تهاجم آوریل ۱۹۱۸ لودندورف شرکت کرد و دراین بین هیتلر به جهت ابراز شجاعت مدال صلیب آهنین درجه یک خود را نیز دریافت کرد. عملی که او را مستحق دریافت چنین مدالی کرد، مشخص نیست، ولی ظاهرا او در آن زمان یک افسر دشمن و یک دوجین از سربازانش را به اسارت گرفته بود.


نظرات کاربران

محمد حسین سلیمیان
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

بسیار کتاب عالی بود، عکس های جالبی داشت ، پیشنهاد میکنم که بخوانید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان