دانلود و خرید کتاب حزب نازی و هیتلر ترجمه حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حزب نازی و هیتلر اثر حمید عشقی

کتاب حزب نازی و هیتلر

گردآورنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حزب نازی و هیتلر

در کتاب حزب نازی و هیتلر نوشته حمید عشقی با ساختار، عملیات‌‌ها و افراد معروف حزب نازی آشنا خواهید شد.

درباره کتاب حزب نازی و هیتلر

شاید شناخت اکثریت مردم درباره آلمان نازی و حزب نازی مربوط به شخص صدر اعظم آلمان، هیتلر است و این نسبت به تعریف فعالیت یک حزب بسیار ناقص و کوچک است. حزب نازی هم مانند همه احزاب از تفکر و مرام نامه‌ای شکل گرفته و سیر تکاملی خود را گذرانده و رشد و تفکر خود را ترویج داده است. رفتارهای نژادپرستانه و جنگ‌طلبانه شاید تنها کلماتی باشد که با شنیدن حزب نازی به ذهن ما می‌رسند. ایدئولوژی نازی از آن جهت مهم است که در برهه‌ای از تاریخ یکی از بزرگترین تراژدی‌های انسانی را رقم زد و شاید اگر سرانجام جنگ جهانی طور دیگری بود، باید منتظر اروپایی متفاوت می‌بودیم. تراژدی فکری، کشتار اندیشه و ... اساس اولیه این حزب بر مبنای گرهمایی یک گروه سیاسی با گرایش ناسیونالیستی بود که به معنای کمیته آزاد برای صلح کارگران آلمانی بود.

 آنتوان درکسلر یک قفل‌ساز از مونیخ اولین شعبه از حزب نازی را به نام کمیته کارگران مستقل تأسیس کرد. کلمه نازی در اصل توسط مخالفان این حزب در جنوب آلمان و در ایالت باواریا به جای ان.اس.دی.ای.پی به کار رفت؛ زیرا واژة آلمانی "Ignatz "در زبان محاوره‌ای مردم آلمان که به معنی شخص بدترکیب و زشت است، به واژه نازی بسیار نزدیک بود. از آن جایی که کلمه ترکیبی "Nazi – Inter "بسیار به واژه اینتر نشنال نزدیک بود موجب شد تا کلمه نازی مورد قبول اعضای حزب واقع شود.

اعضای حزب نازی خود را ناسیونال سوسیالیست معرفی می‌کردند؛ اما زمانی که آدولف هیتلر به قدرت رسید از واژه نازی استفاده نمود و این در حالی بود که نهضت های ضدنازی در اتریش هم چنان از کلمه نازی به عنوان یک توهین استفاده می‌کردند و به همین دلیل تعدادی از نئونازی‌های کنونی نیز خود را ناسیونال سوسیالیست معرفی می‌کنند. ژوزف گوبلز در یک تفسیر رسمی توضیح می‌دهد که کلمه ناسیونالیسم و سوسیالیسم همان ناسیونالیسم و سوسیالیسم آلمانی است که در مقابل مارکسیسم بین المللی قرار دارد. 

 حمید عشقی در این کتاب به بررسی تاریخچه و مرامنامه حزب نازی پرداخته و عملیات‌ها و افراد معروف این حزب را معرفی کرده است. فصل اول کتاب به حزب نازی، بنیان‌گذاران و مقامات برجسته آن می‌پردازد. فصال دوم به بررسی ایديولوژی‌های نازیسم اختصاص دارد. فصل سوم سازمان‌های احزاب نازی را معرفی و بررسی می‌کند. رخدادهای مهم حکومت نازی‌ها در فصل چهارم معرفی می‌شوند. فصل پنجم به قلمرو پیشگویان در حکومت نازی می‌پردازد. فصل ششم به موضوع یهودیان و هیتلر اختصاص دارد. فصل هفتم نظر اندیشمندان و سیاست‌مداران دیگر درباره هیتلر است و فصل هشتم به ساختمان‌ها و اماکن در دست نازی‌ها می‌پردازد.

 خواندن کتاب حزب نازی و هیتلر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

نظرات کاربران

نسناس
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

عالی هیتلر نمیمیرد

رایش لند
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

واقعا شرم آوره تمام این مطالب مزخرف از هیتلر ساخته و پرداخته فیلم ها و مستندهای ساخت انگلیس و آمریکا است نه حقیقت ما این کتاب رو خریدیم که یه چیز تازه یاد بگیریم نه تکرار مکررات دشمنان هیتلر از

- بیشتر
Asmouse
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

آقای حمید عشقی در این اثر گرانبها با زبان ساده و جذاب تاریخچه حزب ناسیونال سوسیالیست(نازی غلط است) را به نگارش در آوردند و برای علاقه مندان به سوسیالیسم ملی(ناسیونال سوسیالیسم) و تاریخچه رایش سوم و جنگ جهانی دوم پیشنهاد

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

حجم

۱۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان