دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی گروه نویسندگان ترجمه علیرضا کاظمی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هوش مصنوعی

کتاب هوش مصنوعی نوشته گروهی از موفق‌ترین نویسندگان جهان است. این کتاب به آخرین یافته‌های اچ‌بی‌آر درباره‌ی آینده‌ی کسب و کارها می‌پردازد. این کتاب اطلاعات دقیق و کامل و بدون شایعه‌پراکنی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. 

درباره کتاب هوش مصنوعی

بی‌شک هوش مصنوعی از آن دست فناوری‌هایی است که رویکردهای ضدونقیضی نسبت به آن وجود دارد. در حالی که بسیاری از اندیشمندان، این فناوری را مهم‌ترین راه‌حل بشر جهت بقا در آینده می‌دانند، اما عده‌ای نیز این پدیده را عامل پایان زندگی بشر و آرمان‌های وی می‌شمارند. این گفتمان در عرصه رسانه و فرهنگ نیز قابل مشاهده است؛ به‌گونه‌ای که علاقه به نگارش داستان‌های علمی ـ تخیلی با محوریت هوش مصنوعی در این سال‌ها رونق بسیاری گرفته است. اما به‌راستی زمانی که در مورد این پدیده صحبت می‌کنیم، دقیقا در ارتباط با چه تغییراتی صحبت می‌کنیم؟ این فناوری اکنون در زندگی ما چه نقشی دارد و آیا تهدیدی برای تمامی صنایع و کسب‌وکارها خواهد بود یا موجب رونق و پیدایش فرصت‌های جدید در کسب‌وکارهایمان خواهد شد؟ هوش مصنوعی در صنعت بیمه چه جایگاهی می‌تواند داشته باشد؟ این کتاب بهترین اطلاعات درباره ارتباط هوش مصنوعی و کسب درآمد را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این کتاب کمک‌تان می‌کنیم به هیچ‌یک از این سروصداها گوش ندهید و به عواقبی که هوش مصنوعی برای خودتان و کسب‌وکارتان دارد، پی ببرید. فرقی نمی‌کند در چه صنعت یا سطحی فعالیت دارید و اندازه شرکت‌تان چقدر است، در این کتاب مجموعه‌ای از بهترین مقالات HBR پیرامون هوش مصنوعی را برایتان آورده‌ایم تا بدانید این فناوری به کدام سمت می‌رود.

خواندن کتاب هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دانش‌های نوین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هوش مصنوعی

فناوری‌های هوش مصنوعی بسیار متنوع‌اند. به همین خاطر باید بدانید هر یک چه کاربردی دارند. همان‌طور که «اما مارتینو تراسول» در مقاله‌اش توضیح می‌دهد، یادگیری ماشین مهم‌ترین مولفه هوش مصنوعی است که تنوع بسیاری دارد (روش‌های ساده آماری، شبکه‌های عصبی، شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق و غیره). نسخه‌های مختلف هوش مصنوعی از رویکردهای معنایی برای درک زبان و از رویکردهای قاعده‌محور برای تصمیم‌های ساده استفاده می‌کنند. هر فناوری وظایف مشخصی دارد. برای مثال، فناوری یادگیری عمیق می‌تواند تصویر و صدا را تشخیص دهد و در این کار مهارت زیادی دارد.

هوش مصنوعی در کسب‌وکار برای اهداف متفاوتی به کار گرفته می‌شود. رایج‌ترین دلیل استفاده از هوش مصنوعی، بهبود تصمیمات، ارتقای فرایندهای عملیاتی و بهبود خدمات و محصولات است. دو هدف اول (یعنی تصمیمات بهتر و ارتقای فرایندهای عملیاتی)، نوعی حالت پیشرفته آنالتیکس کسب‌وکار به حساب می‌آیند و معمولا از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند. اهداف مربوط به محصولات و خدمات، در شرکت‌های فناوری، خودروسازی و تولیدات پیشرفته رایج هستند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال خلق زیرساخت‌ها و فرایندهایی برای مدیریت هوش مصنوعی هستند. بیش از یک‌سوم شرکت‌های بزرگ آمریکایی در نظرسنجی‌های مختلف گفته‌اند که برای استفاده آسان از هوش مصنوعی، نوعی استراتژی در نظر گرفته‌اند، مرکز علمی تشکیل داده‌اند و قهرمانانی را برای اجرای این طرح‌ها در تیم مدیریت خود شناسایی کرده‌اند. من و «ویکرام ماهیدار» معتقدیم کسانی که از همه دیرتر این فناوری را اتخاذ می‌کنند، نمی‌توانند به پای شرکت‌های دیگر برسند. در واقع شرکت‌هایی که فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی خود را در حوزه‌های خاصی از سازمان متمرکز می‌سازند، موفق‌ترند. 

نظرات کاربران

Pourdad
۱۴۰۰/۰۳/۱۲

خیلی جالبه که کتاب های منتشر شده در زمینه هوش مصنوعی در مسیر تعدیل کردن این هیجان ایجاد شده که هوش مصنوعی خیلی سریع به دوران تکینگی نزدیک میشه و تا مدتی دیگه هوش مصنوعی میتونه جایگزین کامل انسان بشه.

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
«داده اکنون نقش نفت را دارد»
amir hossein kamali
بسیاری از افراد معنای آن را به اشتباه متوجه شده‌اند. مدیران، هوش مصنوعی را نوعی فناوری کلیدی ساختارشکن می‌دانند، کارمندان به‌عنوان یک ویران‌کننده شغل به آن نگاه می‌کنند، مشاوران همیشه در صحبت‌هایشان به‌عنوان راه‌حلی همه‌جانبه از آن یاد می‌کنند و رسانه‌ها مرتب آن را بزرگ و ترسناک جلوه می‌دهند.
kia
از میان ۱۲۰۰ مدیر اجرایی ارشد در سراسر جهان، ۷۵ درصد اعلام کردند که در حال شتاب‌بخشیدن به سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های هوشمند هستند و ۷۲ درصد گفتند که این کار را در واکنش به رقبا انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که برای ادامه فعالیت خود باید راه‌هایی برای بهبود بهره‌وری پیدا کنند و فرصت‌های جدیدی برای رشد به وجود آورند تا بتوانند با رقبای خود مقابله کنند. برخی شرکت‌ها در حال تبدیل‌شدن به «شرکت‌های هوشمندی» هستند که در آنها تمام فرایندها دیجیتالی می‌شوند، تصمیمات برگرفته از داده هستند
Amin Zamani
تلفیق فناوری، مهارت‌های انسانی و دارایی‌های سرمایه‌ای جهت رفع نیازهای مشتریان، به خلاقیت و برنامه‌ریزی زیادی احتیاج دارد. ماشین‌ها در انجام این کار مهارت چندانی ندارند، به همین دلیل کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار از مفیدترین مشاغل عصر یادگیری ماشین هستند.
Amin Zamani
فناوری هوش مصنوعی کاری را انجام می‌دهد که در انجامش توانایی زیادی دارد، یعنی پردازش حجم زیادی داده و ارائه پیشنهاد یا اقدامی مشخص؛ انسان‌ها نیز کاری را انجام می‌دهند که در انجام آن بهترین هستند، یعنی قضاوت و انتخاب بهترین گزینه.
Amin Zamani
شرکت‌های مختلف از هوش مصنوعی برای انجام کارهای روزمره کارمندان و ارائه ابزارهای تحلیلی جدید به آنها با هدف بهبود تجربه مشتری و کشف فرصت‌های جدید برای محصولات، خدمات و مدل‌های کسب‌وکاری محرک رشد، استفاده می‌کنند. ‌
Amin Zamani
مهم‌ترین فناوری همه‌منظوره عصر ما هوش مصنوعی و به‌خصوص یادگیری ماشین است.
لیلی مهدوی

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲۹۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان