دانلود و خرید کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲ سولماز اصل دینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲ اثر سولماز اصل دینی

کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲

کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲ جلد دوم سفرنامه‌ی سولماز اصل دینی به کشورها اروپایی و آفریقایی است. 

درباره‌ی کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲

سولماز اصل دینی در کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه‌ی ۲ مجموعه‌از خاطرات سفرهایش را گردآوری و منتشر کرده است. در کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲ مجموعه‌ای از خاطرات و رویدادهای سفر به کشورهای لهستان، مجارستان، اسلواکی، اتریش، جمهوری چک، پرتغال، مالدیو و آفریقای جنوبی را می‌خوانیم. 

کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به خواندن سفرنامه و دوست‌داران سفر از خواندن کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه‌ی ۲ لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب یک چمدان خاطره؛ سفرنامه ۲

در این میدان که می‌ایستی در حقیقت به نوعی در بلندی قراردادی، یعنی از یک سمت نمایی زیبا وجود دارد به شهر و استادیوم معروف شهر که به شکل تور بسکتبال طراحی شده و در شب با چراغ‌های قرمز و سفید، نمادی نورانی و زیبا از پرچم کشور لهستان را به نمایش می‌گذارد قصر معروف سلطنتی (Royal castle) با نمایی نارنجی رنگ در بدو ورود به این میدان عظیم‌ترین بنایی است که به چشم می‌خورد گویا این قصر بزرگ و مجلل در سال‌های دور دچار آتش‌سوزی شده و تخریب گشته است اما امروزه کاملاً مرمت و نوسازی شده و به عنوان موزه مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد و داخل آن عکس‌های فراوانی وجود دارد که حال و هوای این قصر زیبا را در دوران خرابی به نمایش گذاشته‌اند. دور تا دور این بنا به شکل خندقی است که در قرن ۱۸ توسط دوکی که در این کاخ زندگی می‌کرده، ایجاد شده‌است. امروزه اکثر زوج‌های جوانی که در این شهر زندگی می‌کنند در روز ازدواج خود در این میدان قدیمی و مقابل این بنای دیدنی عکس یادگاری می‌گیرند، با توجه به اینکه سالن برگزاری مراسم عقد و ازدواج اصلی شهر هم به فاصله کمی از این بنا قرار دارد. در همان مدتی که ما در این میدان قدم می‌زدیم چندین زوج جوان دیدیم که دست‌دردست یکدیگر در شهر قدم می‌زدند، ساده و بی‌طمطراق بودند بوق و دهل و ماشین عروس و همراه چند صد نفری نداشتند، گریم نشده بودند و فیلم هم بازی نمی‌کردند از طلا و جواهر و لباس‌های پر زرق و برق خبری نبود، اما شادی در وجودشان موج می‌زد آنچنان در دنیای هم غرق بودند که هیچ توجهی به اطراف نداشتند چه زیبا که کیفیت لحظه‌هایشان را فدای کمیت دست و پاگیر بیگانه پسندانه نکرده بودند و زیباترین لحظه‌های زندگیشان را به زیباترین شکل ممکن رقم می‌زدند!!!

با خودم فکر می‌کردم آن کفش‌های ورزشی و سفید که یکی از عروس‌ها زیر لباس عروسی خود به پا کرده بود تا نه تنها به راحتی در شهر قدم بزند بلکه حتی اگر دلش خواست بدود، چه لطمه‌ای به خوشبختی او در زندگی مشترکش وارد خواهد کرد؟!

شاید وقتش رسیده باشد که بیشتر بیندیشیم، بگذریم! بعد از عبور از این میدان از مقابل کلیسای مرکزی شهر گذشتیم که ۷۰۰ سال قدمت دارد، این کلیسا نیز در زمان جنگ جهانی کاملاً از بین رفت اما در سال ۱۹۵۶ بازسازی شد، می‌گویند برج ناقوس این کلیسا در زمان مرمت ۷ متر بلندتر از قبل ساخته شد. تاج‌گذاری ملکهٔ لهستان در قرن ۱۸ در این کلیسا انجام گرفته و در آن نمازخانه‌های مختلفی وجود دارد. بعد از دیدن کلیسا مسیرمان را در بین کوچه‌های قدیمی به سمت قدیمی‌ترین محلهٔ ورشو که نماد معروف شهر little mermaid در آن قرار دارد، ادامه دادیم. این قسمت از شهر قدیمی در حقیقت مرکز آن است که در قرن ۱۹ مرکز و سیتی‌هال شهر ورشو بوده، ساختمان‌هایی به سبک باروک دور تا دور در این فضای مربعی شکل حال و هوای قدیمی و با صفایی را به وجود آورده‌اند، رستوران‌های متعددی در این فضا وجود دارند، از جمله قدیمی‌ترین رستوران شهر که گرانترین رستوران ورشو نیز به حساب می‌آید در این میدان قدیمی است که دولتمردان و مشاهیر زیادی از جمله اوباما در این رستوران غذا خورده‌اند. نام این رستوران UF Kera» اوف کرا» است که سرآشپزش رستوران‌های متعددی در دنیا دارد و اما درست در نقطهٔ میانی این میدان مجسمهٔ کوچکی از یک پری دریایی وجود دارد که به نوعی سمبل شهر ورشو به حساب می‌آید.

مردم لهستان داستانی افسانه‌ای در مورد این مجسمهٔ کوچک تعریف می‌کنند به این شکل که سال‌ها پیش دو پری دریایی کوچولو وجود داشتند، یکی از آنها در کپنهاگ پایتخت دانمارک ماند و و دومی از طریق دریای بالتیک و رودخانه ویسلا به ورشو سید، وقتی این پری دریایی به ورشو رسید توسط ثروتمندی در این شهر به اسارت درآمد تا وسیله‌ای باشد برای کسب درآمد برای آن آدم ثروتمند، اما مدتی بعد قهرمانی او را نجات داد و آزادیش را به او هدیه کرد از آن روز پری دریایی قول داد که در ورشو بماند و از شهر محافظت کند و به نوعی سپر بلای شهر باشد امروزه مجسمه کوچکی به شکل یک پری دریایی که سپری بر یک دست و خنجری بر دست دیگرش دارد، در مرکز میدان قدیمی شهر نصب شده و در تمام مغازه‌های سوغاتی فروشی، تندیس‌هایی از این شخصیت افسانه‌ای به عنوان سمبلی از این کشور یا بهتر بگویم از این شهر به فروش می‌رسد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان