دانلود و خرید کتاب فرشتگان زمین عباس رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرشتگان زمین اثر عباس رحیمی

کتاب فرشتگان زمین

نویسنده:عباس رحیمی
انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرشتگان زمین

کتاب فرشتگان زمین نوشته عباس رحیمی، کاوشی در چیستی و چرایی پوشش بانوان ایرانی مسلمان است.

پوشش اسلامی بانوان، یکی از مظاهر دینداری، پارسایی و عفاف آنها است. این پرچم شخصیت و کرامت، همواره مورد هجوم دشمنان بوده است. عباس رحیمی، در کتاب فرشتگان زمین با قلمی روان به تبیین آثار و برکات این حکم اسلامی پرداخته است.

مطالب کتاب در پنج بخش خلاصه می‌شود: ۱. حجاب در قرآن و حدیث ۲. پیشگیری از مفاسد اجتماعی ۳. عوامل مؤثّر در صیانت جامعه ۴. شخصیت زن ۵. انحرافات جنسی.

 خواندن کتاب فرشتگان زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 هخمه پزوهشگران علوم اسلامی و علاقه‌مندان به فلسفه حجاب.

بخشی از کتاب فرشتگان زمین

حجاب یکی از عوامل حفظ سلامت فرد و جامعه است و نبودن آن، آسیب‌های جدّی به جامعه وارد می‌سازد؛ از جمله رواج فسادهای اخلاقی و ایجاد ناامنی اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی و با بروز چنین مواردی، به‌تدریج آسایش از افراد جامعه سلب خواهد شد. یک جامعه سالم، مورد نظر همه است. یک مدینه فاضله و تمدّن متعالی انسانی آن است که تمام اقشار در آن، احساس امنیت و آرامش کنند و این امر ممکن نمی‌گردد؛ مگر با حجاب و حفظ حدود و مرزهای اخلاقی، چنان‌که یک کشور هرچه از نظر نظامی قدرتمندتر باشد، بیشتر احساس امنیت نظامی می‌کند و بالعکس هرچه ضعیف‌تر باشد، آسیب‌پذیرتر و به خطر نزدیک‌تر است، در این گونه موارد، روحیه تسلیم و سازش در جامعه رشد می‌کند تا جایی که حاضر می‌شود تن به ذلت و اسارت دهد.

اگر بین دو جنس مخالف، مرزبندی نباشد و حریم‌ها مشخص نشود، بدون شک هر دو جنس آسیب می‌بینند، همان‌طور که دو سیم مثبت و منفی برق اگر بدون عایق و روکش باشند و اتصال پیدا کنند، آتش‌سوزی رخ می‌دهد و خسارت جبران‌ناپذیری را به‌دنبال خواهد داشت؛ بنابراین، از بین رفتن عاطفه و محبّت و کم‌رنگ شدن احساس مسئولیت در برابر خانواده و نیز تبدیل یک جامعه انسانی به یک جامعه حیوانی افسارگسیخته، از جمله آفات نداشتن حجاب و محدودیت است که اکنون غرب را به تباهی کشانده تا جایی که خودشان از این همه فساد و افسارگسیختگی خسته شده، تصمیم به مرزبندی گرفته‌اند؛ برای مثال، بعضی از کشورها تصمیم گرفته‌اند اتوبوس‌ها، مدارس و خیلی جاهای دیگر را جدا کنند؛ که چه فرهنگ حاکم در آن کشورها به سادگی اجازه چنین کارهایی را نمی‌دهد.

آمار تکان‌دهنده تجاوزات جنسی نسبت به کودکان و دیگر فجایع جنسی (در کشورهای غربی) که قابل بیان نیست، نتیجه بی‌بندوباری، هرزگی، افسارگسیختگی و نبود حریم و حجاب است. اگر حجاب یا حریم و مرزبندی وجود داشت، امروز هیچ فساد اخلاقی دنیا را تهدید نمی‌کرد. گفتنی است که این فساد و سقوط اخلاقی، در مواردی به رهبران سیاسی و کشیش‌ها هم کشیده شده است.

مسئله حجاب میان مسلمانان تا حدودی رعایت می‌شود، به‌ویژه مسلمانانی که در غرب زندگی می‌کنند و تنها حجاب است که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌سازد؛ اما بعضی از روشن‌فکران ما که اسیر فرهنگ غرب شده‌اند زمزمه‌هایی سر داده‌اند که حجاب برای چه؟! آیا در قرآن آمده یا نه؟! آیا حجاب از دستورهای اسلام است یا می‌شود در آن تجدیدنظر کرد؟! ما برای روشن شدن افکار، به‌ویژه جوانان عزیز به بیان مختصر موضوع می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان