دانلود و خرید کتاب خرمشهر در جنگ طولانی مهدی انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرمشهر در جنگ طولانی

کتاب خرمشهر در جنگ طولانی اثری از مهدی انصاری، محمد درودیان و هادی نخعی است که به بررسی وقایع سیاسی و نظامی خرمشهر از زمان پیروزی انقلاب تا آغاز حمله‌ی عراق می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب خرمشهر در جنگ طولانی

کتاب خرمشهر در جنگ طولانی اثری خواندنی درباره‌ی حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر و حماسه‌ی مقاومت خرمشهر در طول جنگ است. در حقیقت کتاب خرمشهر در جنگ طولانی به بررسی وقایع سیاسی و نظامی می‌پردازد که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا حمله‌ی عراق در خرمشهر اتفاق افتاد. 

کتاب خرمشهر در جنگ طولانی دو بخش دارد: بخش اول درباره‌ی تاریخچه‌ی خرمشهر تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی است و بخش دوم به بررسی خرمشهر در زمان تهاجم عراق می‌پردازد.  

کتاب خرمشهر در جنگ طولانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و دوست‌داران ادبیات جنگ و پایداری از مطالعه کتاب خرمشهر در جنگ طولانی لذت می‌برند.

بخشی از کتاب خرمشهر در جنگ طولانی

"آزادی خرمـشهر" یـک حماسـة سـترگ اسـت زیـرا به ملتی آموخت که مـی‌تـواند و بایـد ـ از درون انـبوه آوارهـای شکست بارها به پا خیزد تا عزت، استقلال و آزادی تعیین سرنوشت خود را از چنگ دژخیمان متجاوز بازستاند. امـا در مقایـسه، اولـی عظـیم‌تـر ، مهـم‌تر و تعیین‌کننده‌تر است. اصولاً وقوع حماسـة دوم مـرهون وقـوع حماسـة اول اسـت. اگـر خرمـشهر نظیـر گذشـتة تاریخـی‌اش، بـدون مقاومت اشغال می‌شد. سرنوشتی دیگر برای جنگ تحمیلی رقـم مـی‌خـورد و نوبت به عملیات "بیت‌المقدس" و آزادی خرمشهر نمی‌رسید.

اگـر بررسـی کنـیم که «چه عواملی جنگ تحمیلی را در مسیری برخلاف آنچه طـراحانش رقم زده بودند، قرارداد؟» مقاومت خرمشهر از مهم‌ترین عواملی است کـه از همـان وهلـة اول، در پاسـخ این بررسی خواهد آمد. مقاومت خرمشهر از عـوامل اصـلی اسـتقرار بی‌قواره و ناخواستة نیروهای عراقی در خطوط پدافندی آسـیب‌پذیـر بـوده است که به عنوان یک نقص جدی استراتژیک، تعرض ظاهراً موفـق عـراق را در موقعیتـی قـرار داد کـه هـیچگـاه نتوانست حضور در مناطق اشغالی را به یک حضور قطعی قابل دفاع تبدیل کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه