دانلود و خرید کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم سیدرضا ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم اثر سیدرضا ملکی

کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم

نویسنده:سیدرضا ملکی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم

کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم مجموعه شعری نوشته سیدرضا ملکی در سه مجموعه با مضامینی متفاوت است روایت‌های منقضی مجموعه شعرهای اجتماعی، از من، ظن، زن شعرهای در مفهوم عشق و مجموعه‌ی شروق که برخورد بینامتنی میان عرفان شرقی و ایرانی و زندگی روزمره ست.

درباره‌ی کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم

این کتاب تاکنون نامزدی دو جایزه‌ی ادبی در حوزه شعر از جمله پنجمین جایزه شعر شاملو و همینطور چهاردهمین جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران را از آن خود کرده است. سیدرضا ملکی در اولین کتاب شعر خود، به دنبال پرسش از مسائل اجتماعی و سیاسی به زبان شعر رفته است. شعرهای مجموعه‌ی اول کتاب یعنی روایت‌های منقضی به دنبال گفتن از معضلات انسان معاصر ایرانی رفته است.

در کنار توجه به مسائل اجتماعی مجموعه‌ی دوم کتاب  و احتمال چاقوی ابراهیم  از دید یک راوی مرد به جهان و به خصوص مسئله‌ی زن و همینطور ادبیات تغزلی که با من و منیت شاعر سر و کار دارد با نگاهی پر از ظن و تردید نگاه می کند و سعی در پایان دادن به گفتمان رایج عاشقانه امروز، یعنی صرفاً گفتن از من و تو دارد.

در مجموعه‌ی سوم کتاب شعر سیدرضا ملکی، او به سراغ دو شعر بلند رفته است. شعر اول گفتگویی بینامتنی میان زندگی شهری امروز و آثار شیخ اشراق سهروردی ست. شعر دوم روایت وارونه از زندگی حلاج است. روایتی که در آن از لححظه‌ی مرگ حلاج آغاز می شود و مرور به ابتدای قصه‌ی عارفانه ی او حرکت می‌کند. 

خاندن کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر معاصر پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
۵۹,۵۰۰
۵۰%
تومان