دانلود و خرید کتاب چهل تکه تراپی سیدرضا ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل تکه تراپی اثر سیدرضا ملکی

کتاب چهل تکه تراپی

نویسنده:سیدرضا ملکی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل تکه تراپی

کتاب چهل تکه تراپی دومین کتاب شعر سیدرضا ملکی است که در آن سعی می‌شود شعر به عنوان یک درمان یا تراپی برای جهان شاعر و راوی معرفی شود. این درمان‌های شعری یا تراپی‌ها به سراغ سه موضوع اصلی در هر یک از سه مجموعه‌ی کتاب رفته اند: مرگ، اضطراب و امید. این کتاب شعر شامل شعرهای بلند و کوتاهی ست که با تمرکز به هر یک مضامین یاد شده به دنبال راهی برای التیام انسان معاصر می‌گردد.

درباره‌ کتاب چهل تکه تراپی

کتاب شعر چهل تکه تراپی دومین کتاب‌ شعر سیدرضا ملکی ست که در سال ۹۸ توسط نظر دوات معاصر به نشر رسیده است. او پیش از این در اولین انتشار شعرهای خود کتاب و احتمال چاقوی ابراهیم را در سال ۹۷ به چاپ رساند که موفق به نامزدی در پنجمین جایزه‌ی شعر شاملو و چهاردهمین جایزه کتاب شعر سال خبرنگاران شود.

چهل تکه تراپی در واقع چهل قطعه شعر است که شامل شعرهای بلند و کوتاهی ست که در خهر برخورد شاعر و راوی به جهان به دنبال بیان مضامینی ست که انسان معاصر با آن برخورد می‌کند و راه گریزی ندارد. هر شعر به گونه‌ای یک جلسه‌ی درمان و یا تراپی ست که راوی خود گویی در مورد آن موضوع به کنکاش می‌پردازد. اولین مجموعه به سراغ مرگ رفته است و سعی کرده است مواجهات راوی را با این موضوع را به صورت اعترافاتی از جنس شعر بیان کند.

مجموعه‌ دوم به سراغ اضطراب انسان معاصر و همینطور مسائل اجتماعی و فلسفی رفته است. زندگی یک انسان به دنیاآمده در دهه‌ی هفتاد شمسی و یا توجه به اتفاقات روز مثل زلزله‌ی کرمانشاه و نحوه برخورد با مسائل اضطراب‌آور انسان ایرانی از جمله مواجهه های شاعر در این قسمت از کتاب شعر چهل تکه تراپی است.

سیدرضا ملکی در نهایت در مجموعه‌ی پایانی این کتاب به سراغ امید و درمان با امید رفته است. شعرهای عاشقانه و امیدوارکننده‌ی مجموعه‌ی آخر کتاب، به دور از یک خوشبینی افراطی سعی در پذیرفتن وضعیت معاصر و همینطور امید برای یافتن زندگی در روزمرگی‌های آن دارد.

خواندن کتاب چهل تکه تراپی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر درمانی پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۳۶۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۴۴,۵۰۰
۵۰%
تومان