دانلود و خرید کتاب خواص درمانی رس‌ها رسول نوبری
کتاب خواص درمانی رس‌ها اثر رسول نوبری

کتاب خواص درمانی رس‌ها

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خواص درمانی رس‌ها

کتاب خواص درمانی رس‌ها نوشته رسول نوبری و علی محمدی به ویژگی‌ها و خواص این خاک مفید و درمانی می‌پردازد.

 درباره کتاب خواص درمانی رس‌ها

در این کتاب درباره کاربرد خاک رس از دیرباز تاکنون در زمینه‌های گوناگون زندگی بشری همچون نگارش، سفالگری، و معالجه و درمان انواع بیماری‌ها می‌خوانید و با انواع خاک رس و خواص بی‌نظیر درمانی آنها آشنا می‌شوید.

خواندن کتاب خواص درمانی رس‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه سلامت و پزشکی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

 بخشی از کتاب خواص درمانی رس‌ها

ر‌س‌ها بدلیل خاصیت پلاستیکی که دارند بطور عملی در زمینه‌های مختلف زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی در پنج هزار سال قبل که الفبا اختراع گردید از لوح‌های نازک گلی بعنوان کاغذ استفاده می‌شده. بر روی این لوح‌های گلی با چوب‌های نوک تیز حروف الفبا نوشته می‌شد و سپس این لوح‌ها را در زیر آفتاب خشک نموده و نگهداری می‌کردند. در گذشته سفالگران از رس‌ها کوزه، فنجان، نعلبکی، کاسه و سایر ظروف آشپزخانه ای درست کرده و بر روی آنها نوشته‌های گوناگونی را حک کرده و آنها را رنگ آمیزی می‌کردند.

همچنین رس‌ها برای معالجه و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. از رس‌های زرد حل شده در سرکه برای معالجه عضله‌های زخمی‌ و پاره شده، باندهای ضد عفونی تهیه می‌کردند. به هنگام احساس درد در شکم و عضله‌ها از رس‌های حل شده در آب گرم باندهای ضدعفونی تهیه نموده و آن را بر روی شکم یا عضله می بستند. مادران ما بیماری افرادی که در تماس دائم با حیوانات بودند را با استفاده از رسها مورد معالجه قرار می‌دادند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان