دانلود و خرید کتاب دموکراسی اصیل عبدالحمید شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دموکراسی اصیل اثر عبدالحمید شهرابی

کتاب دموکراسی اصیل

معرفی کتاب دموکراسی اصیل

عبدالحمید شهرابی در کتاب دموکراسی اصیل، مشاهداتی در قالب سفرنامه، گزارش و مصاحبه دربارهٔ نقش مردم در بالندگی انقلاب کوبا دارد.

 درباره کتاب دموکراسی اصیل

دموکراسی اصیل شامل دو گفت‌وگوی شهرابی باروزنامه شرق، یک گزارش سفر در روزنامه همشهری و دو بیانیه (بیانیه انجمن دوستی ایران و کوبا به‌مناسبت پنجاه‌ودومین سالگرد جنبش ۲۶ ژوئیه و بیانیهٔ خانهٔ آمریکای لاتین به مناسبت پنجاه‌وسومین سالگرد نبرد ژیرون و تهاجمات اخیر ایالات متحده علیه کوبا) است که حاصل تجارب و مشاهدات عینی شهرابی است.

این کتاب به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و کوبا منتشر شده است.

 درباره عبدالمجید شهرابی

عبدالحمید شهرابی، نخستین رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا و مسئول تحقیقات و برنامه‌ریزی خانهٔ آمریکای لاتین است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، همواره در راه تعمیق پیوندهای راهبردی میان انقلاب اسلامی ایران و دیگر انقلاب‌ها و جنبش‌های ضدسلطه در سراسر جهان، به‌ویژه آمریکای لاتین کوشیده است.

 بخشی از کتاب دموکراسی اصیل

یش از چهل سال است که کوبا در محاصرهٔ اقتصادی است. شاید این طولانی‌ترین محاصرهٔ اقتصادی تاریخ علیه یک کشور است که مردم آن در چالش همه‌جانبه علیه مشکلات و معضلات این اقدام مقاومت می‌کنند. خصومت و تهاجمات آمریکا علیه مردم کوبا، همبستگی جهانی را برای این کشور به ارمغان آورده و باعث شده تا مردم آزادی‌خواه جهان به کوبایی‌ها به دیدهٔ تحسین و احترام بنگرند.

برگزاری «دومین اجلاس جهانی دوستی و همبستگی با مردم کوبا» که طی ۱۰ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۰۰ (۲۰ تا ۲۴ آبان ۱۳۷۹) در هاوانا برگزار شد، تجلی این واقعیت بود. نویسندهٔ مطلب حاضر که از سوی سازمان دوستی ملت کوبا با دیگر ملت‌ها (ایکاپ) به این اجلاس دعوت شده بود، گزارش این اجلاس و نیز برخی مشاهدات و اطلاعات دیگر در مورد کوبا را در اختیار روزنامهٔ همشهری قرارداده است که از نظرتان می‌گذرد.

۴۲۶۴ نفر از ۱۱۸ کشور پنج قارهٔ جهان در «دومین اجلاس جهانی دوستی و همبستگی با مردم کوبا» که طی پنج روز در تالار «کارل مارکس» هاوانا برگزار شد، شرکت داشتند. بزرگ‌ترین هیئت نمایندگی که شامل ۶۰۰ نمایندهٔ چندین سازمان و گروه همبستگی می‌شد، از ایالات متحده آمده بود. از افریقا و خاورمیانه ۲۱۲ نماینده، از آسیا ۱۶۰ نماینده، از اسپانیا ۲۰۰ نماینده، از پورتوریکو ۱۰۰ نماینده و از دیگر کشورهای آمریکای لاتین و اروپا صدها نماینده در اجلاس حضور داشتند. برخی از هیئت‌های نمایندگی مثل «نگهبانان صلح» از ایالات متحده، حامل کاروان‌های کمک‌های غذایی و دارویی نیز بودند. ۷۲ سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی در کوبا ازجمله «شورای کلیساهای کوبا» و «مرکز مارتین لوترکینگ» مسئولیت تدارکات و سازماندهی اجلاس را به عهده داشتند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان