دانلود و خرید کتاب یادها و یادبودها احمد کتابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادها و یادبودها اثر احمد کتابی

کتاب یادها و یادبودها

نویسنده:احمد کتابی
انتشارات:نشر خاموش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب یادها و یادبودها

کتاب یادها و یادبودها، اثر دکتر احمد کتابی، گفتارهایی در بزرگداشت ۴۰ تن از فرزانگان ایران زمین است که در دو بخش تهیه شده است.

درباره‌ی کتاب یادها و یادبودها

کتاب یادها و یادبودها، گفتارهایی در بزرگداشت ۴۰ تن از فرزانگان ایران زمین است. دکتر احمد کتابی کتاب یادها و یادبودها را در دو بخش مجزا نوشته و تنظیم کرده است: بخش اول کتاب، یادداشت‌هایی برای بزرگداشتِ مقام و منزلتِ والایِ شِماری از استادان فرهیخته و فرزانگانِ وارسته‌ی ایران‌زمین است. استادان و بزرگانی که هنوز در قید حیات هستند و ما می‌توانیم همچنان از حضورشان فیض ببریم. اما بخش دوم کتاب یادها و یادبودها به عزیزان و بزرگان از دست‌رفته‌ اختصاص یافته است. این اندوه‌نامه‌ها همگی برای تسلیت گویی نوشته شده‌اند اما بدون شک حاوی دستاوردها و آموزه‌هایی بس ارزنده و عبرت‌انگیز از زندگیِ پرثمرِ این بزرگواران نیز هست.

کتاب یادها و یادبودها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب یادها و یادبودها برای همه افرادی که به فرهنگ ایران علاقه‌مندند و دوست دارند بزرگان این کشور را بشناسند، کتابی جذاب است.

بخشی از کتاب یادها و یادبودها

دکتر زهره زرشناس را، چه از نظر مدارج فضل و چه از جهت مراتب فضیلت، برتری‌ها و شایستگی‌های پرشماری است که پرداختن به جملگی آنها مجالی بس گسترده و بیانی گویا می‌طلبد. از این‌رو، با ملاحظه محدودیت فرصت و مخصوصاً با توجه به مُزجات بودنِ بضاعتِ نگارنده، به‌ویژه در رشتهٔ تخصصی استاد، تنها به توضیح مختصر چند خصیصهٔ مهمِ زندگیِ علمیِ ایشان و نیز شمه‌ای از سجایای اخلاقی‌شان بسنده می‌کنم.

الف) توانایی‌ها و برجستگی‌های علمی

۱ ـ تبحّرِ بی‌چون و چرای استاد در رشته تخصصی‌شان یعنی زبان‌ها و فرهنگ‌های باستانی، به‌خصوص در زمینه زبان سُغدی؛ تا آنجا که بعد از استاد محبوبشان، دکتر بدرالزمان قریب، در ایران تحقیقاً منحصر به فردند و در عرصه جهانی نیز، از متخصصانِ تراز اوّل این زبان محسوب می‌شوند و از مرجعیتِ زیادی برخوردارند.

۲ ـ تسلّط مسلّم استاد برادبیات و فرهنگ ایران باستان و ادیانِ آن دوران از جمله درباره آیین زردشت، مانویت، کیش بودا که در بین آثار ایشان چندین کتاب و ده‌ها مقاله و سخنرانی به این موضوعات اختصاص یافته است.

۳ ـ آشنایی شگفت‌انگیز استاد به رشته ایران‌شناسی و آثار ایران‌شناسان بزرگ که جلوه‌های آن در تألیف گرانقدرشان تحت عنوان درآمدی بر ایران‌شناسی (۱۳۹۱، از انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و چندین مقاله و سخنرانی آشکار است.

۴ ـ توانایی شاخص و شایان تحسینِ استاد در نگارشِ نثر پخته و شیوای فارسی و برخورداریِ از قلمی توانا و سبکِ نگارشی روشن و روان و در عین حال درست و استوار 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۷۷۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان