دانلود و خرید کتاب دختر به شرط چاقو غلامعلی گرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر به شرط چاقو اثر غلامعلی گرایی

کتاب دختر به شرط چاقو

معرفی کتاب دختر به شرط چاقو

کتاب  دختر به شرط چاقو، نوشته غلامعلی گرایی و زهرا سادات حسینی، با ارائه‌ای دقیق از تعریف طنز و طنزپردازی به بررسی شعر طنز از آغاز تا امروز می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب دختر به شرط چاقو

ادبیات فارسی با شعر عجین شده است، از زمان پیدایش خط و زبان، شعر نیز ظاهر شد. تاریخ ادبیات فارسی اشعار و شاعران بسیاری را به دنیا داد. شاعرانی که در زمینه‌های مختلف اشعاری نغز و عالی سروده‌اند. اشعاری با مضامین عاشقانه، عارفانه، نقد اجتماعی، بیان مشکلات، حماسه‌ها و .... از همان ابتدا هم شاعران زبان به طنز گشودند تا برخی سخنان خاص خود را در زبان طنز جاری کنند. کتاب دختر به شرط چاقو، به بررسی شعر طنز از آغاز تا امروز می‌پردازد. غلامعلی گرایی و زهرا سادات حسینی در کتاب دختر به شرط چاقو، ابتدا زندگینامه‌ای از هر شاعری که شعر طنز سروده است آورده‌اند. تعریفی صحیح از طنز ارائه کردند و شعر طنز از آغاز تا امروز را بررسی کردند. از نخستین شاعران طنزپرداز گرفته تا طنزپردازی در دوران مشروطه و طنز دوران معاصر و امروزی. در کتاب دختر به شرط چاقو همچنین با پیشینه‌ی تحقیقاتی که در زمینه‌ی طنزپردازی انجام گرفته است نیز آشنا می‌شویم.

کتاب دختر به شرط چاقو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب دختر به شرط چاقو برای دوست‌داران شعر طنز و طنزنویسی کتابی جالب و خواندنی است. اگر به ادبیات و تاریخ ادبیات فارسی علاقه‌مند هستید، از مطالعه‌ی کتاب دختر به شرط چاقو لذت می‌برید.

جملاتی از کتاب دختر به شرط چاقو

«طنز جراحی است و هجو، سلاخی. هزل و شوخی و مطایبه، بدون اینکه قصد ارزشگذاری داشته باشم یا بخواهم آن‌ها را نفی کنم، زنگ تفریح زندگی است. طنز تعلیم و تدریس است. مبتنی بر هدف متعالی است. طنزنویسی، ادای یک تکلیف اجتماعی است. طنز سیلی محکمی است که به صورت یک مسموم می‌زنند تا خوابش نبرد. هدف کمک به ادامه حیات او است. مثل فشاری است که به سینه‌ی یک مغروق وارد می‌شود. چه بسا که دنده‌هایش را هم بشکند، اما ریه‌هایش را فعال و حیاتش را تضمین می‌کند.»

فهرست

  • پیش‌گفتار
  • پیشین طنز در ایران
  • نخستین طنزپردازان
  • طنزپردازان مشروطه
  •  طنزپردازان امروز
  • کتابنامه

نظرات کاربران

faezehaa
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

عنوان سخیف

حبیب
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

اسمش اصلا مناسب نیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان