دانلود و خرید کتاب کتیبۀ شکسته مهدی فاموری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتیبۀ شکسته اثر مهدی فاموری

کتاب کتیبۀ شکسته

معرفی کتاب کتیبۀ شکسته

کتاب کتیبۀ شکسته، نوشته‌ی مهدی فاموری، شناخت‌نامه‌ی مختصر بزرگان نامدار شیراز و فارس در سده‌های هفتم و هشتم هجری است.

درباره‌ی کتاب کتیبۀ شکسته

کتاب کتیبۀ شکسته، اثر مهدی فاموری، شناخت‌نامه‌ی مختصر بزرگان نامدار شیراز و فارس در سده‌های هفتم و هشتم هجری است. در کتیبه‌ی شکسته با بزرگان نامدار شیراز، اهالی عرفان و تصوف، اهالی ادب، پزشکان و ... آشنا می‌شویم. کتاب کتیبه شکسته، به نوعی کتاب تاریخ است. سرگذشت‌نامه‌ای غنی که از چند و چون زندگی بزرگان شیراز سخن می‌گوید. مهدی فاموری که استادیار زبان و ادبیات فارسی است در نوشتن کتاب کتیبه شکسته از منابع بسیاری کمک گرفته است تا در نهایت، کار نهایی کتابی کامل و دقیق و مستند باشد. 

کتاب کتیبۀ شکسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتیبه شکسته برای علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی کتابی جذاب است. کتاب کتیبه شکسته همچنین منبعی عالی برای شناخت بزرگان نامدار فارس و شیراز در قرون ۷ و ۸ است.

جملاتی از کتاب کتیبۀ شکسته

از عقلـای مـجـانـیـن در اواخـــــر سـدۀ شـشـم و اوایـــــل ســـدۀ هـفـتـم هـجـری. معصوم علیشاه نـام او را «عزالدین ابراهیم مـجـذوب» گفته اسـت. شیخ نـجـیـب‌الـدیـن عـلـی بـزغـش دربــــارە او گفته است که: «دیوانه‌ای عجیب بود و خلق گفتند که وقت باشد که چند روز هیچ نخورد و وقت باشد که به یک دفعه صد من بخورد و وی را احـوال و کرامات عجب می‌گفتند.»

نیز حکایتی از وی دربــــارە خوابی آمـــده کـه نـجـیـب‌الـدیـن می‌بیند و او تعبیر می‌کند: «شبی در خواب دید که شیخی از بقعۀ شیخ کبیر بیرون آمد و در عقب وی شش نفر بودند که همه بر یک صورت بودند و طریقۀ مستقیم داشتند. چـون شیخ نجیب‌الدین را بدید، آن شیخ تبسمی فرمود و دست او بگرفت و در دست شیخی دیگر نهاد از آن شش نفر و فرمود که ایـن امانتی اسـت از خـدای تعالی در نـزد تـو. پس چون بیدار گشت خواب با پدر بگفت. پدرش کس به نزد شیخ ابراهیم فرستاد که از مجانین عقلا بود و حکایت کرد.

شیخ ابـراهـیـم گـفـت... شیخ اول که دیده است شیخ کبیر است و آن شش شیخ‌اند که طریقۀ ایشان گرفته‌اند و یکی از ایشان شیخی زنـده اسـت که سزاواری آن دارد که امر او بر وی عرض کنند و حـال او نمایند. پـس باید که طـلـب ایـــن شـیـخ کـنـد تــا مـقـصـود او حاصل شود.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان