دانلود و خرید کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران محمدامین پورچنگیز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران اثر محمدامین پورچنگیز

کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران

معرفی کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران

کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران کتابی نوشته محمدامین پورچنگیز و میلاد ملائی‌خاص است. حقوق مسئولیت مدنی بخش گسترده و قابل توجهی از مسائل حقوق مدنی است. 

درباره کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران 

یکی از مسائل رایج در دنیای امروز، بحث اذن در تصرف اموال و مسئولیتی است که پس از این اذن، برای اذن دهنده و اذن گیرنده اهمیت پیدا می‌کند. متأسفانه علی‌رغم غنای مباحث مربوط به مسئولیت مدنی در حقوق ایران و فقه شیعی، مسائل مربوط به مسئولیت مأذون چندان مورد توجه قرار نگرفته و بحث آن به طور پراکنده در ضمن عقود اذنی یا سایر موارد مطرح شده است.

محمدامین پورچنگیز و میلاد ملائی خاص که از دانش‌آموختگان رشته حقوق خصوصی دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند در این کتاب، مسئولیت مدنی اشخاص مأذون را از زوایای فقه شیعی بررسی کرده‌اند.

خواندن کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 دانشجویان و پژوهشگران رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی

بخشی از کتاب نگاهی به مسئولیت مدنی اشخاص مأذون در فقه اسلامی و حقوق ایران

برخی از حقوقدانان معتقدند در صورتی اذن مالک، رافع ضمان است که با اذن قانون‌گذاری همراه باشد و با مصلحت مالک نیز سازگار باشد. ازاین‌رو، به عقیده آنها علّت ضمان در مقبوض به عقد فاسد، همراه نبودن اذن قانون‌گذاری با اذن مالکی است. اما در نقد و بررسی این نظر باید گفت، مقیّد کردن امانت مالکی به مواردی که اذن قانون‌گذاری و مصلحت مالک موجود باشد، ضروری به‌نظر نمی‌رسد و فقط دو شرط مذکور که در حقیقت چیزی به غیر از شرایط تحقق عنوان استیلا بر مال دیگری به اذن مالک نمی‌باشد، برای تحقّق عنوان امانت مالکی کافی است. همچنین باید اضافه کرد، صرف اراده قانون‌گذاری، تلازمی با امانت قانونی ندارد، بلکه اذن قانونی در صورتی امانت را در پی دارد که به تبع اذن مالک نبوده و به‌صورت ابتدایی داده شود. به‌عنوان مثال در اجاره، مستأجر حق دارد که بر عین مستأجره استیلا یابد و درصورتی‌که عین بدون تعدّی و تفریط او تلف یا ناقص شود، ضمانی بر عهده وی نخواهد بود و امّا باید خاطرنشان ساخت که علّت این امر این نیست که قانون‌گذار مستأجر را امین قرار داده است، بلکه به این علّت است که عین مستأجره نزد مستأجر امانت مالکی می‌باشد. به بیان دیگر، اگرچه هر مالی که مالک آن را برای دیگری مباح گرداند، از نظر قانون نیز مباح می‌باشد، اما بدان معنا نیست که به نظر قانون‌گذار مستأجر از ضمان مبرّاست.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
هنگام درس، دگر در مباحثات‌مان نی بحث ارث عمه و عم و خال و خاله است تمرین ما ز پس نقض وعده‌ها هر روز مطالبهٔ وجه الکفاله است الزام دوست به انجام وعده‌اش، ولی در آمدن ز چاه و فتادن به چاله است آری، امان ز یار و آن ید امانی‌اش، دیگر «امین»، «امان» به رسم اماله است سستی عهد زمانی زمین لرزه بود و حال لرزیدن عقود چنان رقص باله است میعاد وعده‌ها بی مرور زمان رَوَد دیگر مرور زمان جای ناله است؟ تحصیل علم و تظاهر به شاعری نوعاً کشنده نیست ولیکن قتاله است استاد مقاله‌ای از عشق به من نمود این‌ها همه چکیدهٔ آن یک مقاله است شعر از: محمدامین پورچنگیز
f_altaha

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۹,۹۰۰
تومان