دانلود و خرید کتاب اصل ۸۰/۲۰ ریچارد کخ ترجمه زینب قدرتی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصل ۸۰/۲۰

کتابچه اصل ۸۰/۲۰ چکیده‌ای از ارزشمندترین مطالب کتاب اصل ۸۰/۲۰ نوشته ریچارد کُخ است. در این کتاب رازهای دست‌یابی به موفقیت را به وسیله یک اصل جدید یادمی‌گیرد اصلی که می‌گوید به وسیله ۲۰ درصد تلاش می‌توان به ۸۰ درصد موفقیت دست پیدا کرد.

درباره کتاب اصل ۲۰۸۰

اصل ۸۰/۲۰  بیان می‌کند که ۸۰ درصد نتایج در هر سیستمی، فقط از۲۰  درصد تلاش‌ها حاصل می‌شود. بنابراین، کلید دستیابی به سازماندهی سازنده‌تر و بهتر، ‌‌تمرکز برگسترش ۲۰ درصدِ پربازده به جای تلاش بر روی ۸۰ درصد بی‌حاصل است.

اصل۸۰/۲۰ می‌گوید که در هر سیستم، عدم توازن داخلی بین ورودی و ‌نتایج وجود دارد. به طورمعمول،‌ اکثر ورودی‌ها تاثیر ناچیزی روی نتایج دارند، ‌درحالی که تعداد کمتری از ورودی‌ها تاثیر زیادی دارند. به عبارت دیگر،‌ بخش عمده‌ای ازنتایج عملا تنها از بخش کمی از ورودی‌ها حاصل می‌شود.

با شناسایی زمینه‌هایی که برای به حداکثر رساندن نتایج باید مورد تأکید قرار گیرند، می‌توان بینشی ارزشمند از بهبود بهره‌وری شخصی فرد بدست آورد. در یک سطح شرکتی، اصل ۸۰/۲۰ می‌تواند با موفقیت مشخص کند که کدام منابع بیشترین بازدهی را دارند و کدام‌یک می‌تواند با کمترین تأثیر روی نتایج کلی، حذف شود.

بیشتر شرکت‌ها ۸۰ درصد سود کل را از ۲۰ درصد فعالیت‌ها و  ۲۰ درصد کل درآمد‌ها بدست می‌آورند. معمولاً بخشِ سختِ کار، فهمیدن این است که کدام ۲۰ درصد، بیشترین بازدهی را دارد. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه ۲۰ درصد فعالیت‌های پُربازده خود را پیدا و روی آن تمرکز کنید.

خواندن کتابچه اصل ۸۰/۲۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری علاقه‌مندید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل اصل ۸۰/۲۰ را ندارید، خواندن کتابچه  آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب اصل ۸۰۲۰

اصل ۸۰/۲۰ توسط جُورج کینگزلی زاف (George K. Zapf)،‌ استاد دانشگاه هاروارد و جوزف مُوزِس جوران (Joseph M. Juran)، محرک اصلی انقلاب کیفیت ژاپن که در حدود سال‌های ۱۹۵۰ آغاز شد، منتشر گشت. اصل ۸۰/۲۰ همچنین عناوین متعددی را به خود اختصاص داده‌است، از جمله " قاعده اندک اساسی"، " اصل حداقل تلاش" و " اصل عدم توازن ریاضی". این مفهوم، که نتایج بزرگتر می‌توانند در قیاس با بیشترِ ورودی‌های دیگر، از برخی ورودی‌های خاص حاصل شوند، هم دور از عقل است و هم ضد دموکراتیک. با این وجود، با شناسایی زمینه‌هایی که برای به حداکثر رساندن نتایج باید مورد تأکید قرار گیرند، می‌توان بینشی ارزشمند از بهبود بهره‌وری شخصیِ فرد بدست آورد. در یک سطح شرکتی، اصل ۸۰/۲۰ می‌تواند با موفقیت مشخص کند که کدام منابع بیشترین بازدهی را دارند و کدام‌یک می‌تواند با کمترین تأثیر روی نتایج کلی، حذف شود.

برخی مثال‌های ۸۰/۲۰ عبارتند از:

- ۸۰ درصد انرژی جهان، توسط ۱۵ درصد جمعیت مصرف می‌شود.

- ۸۰ درصد ثروت جهان، متعلق به ۲۵ درصد جمعیت جهان است.

- در مراقبت‌های پزشکی، ۲۰ درصد از جمعیت به ۸۰ درصد کل هزینه‌های پزشکی، نیاز دارند.

- در بیشتر کتاب‌های غیر داستانی، ۸۰ درصد از ایده‌های بکر در ۲۰ درصد از متن، جای می‌گیرند



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه