دانلود و خرید کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسین آقا علیخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسین آقا علیخانی اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسین آقا علیخانی

معرفی کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسین آقا علیخانی

کتاب خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین حسین آقاعلیخانی به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین آقاعلیخانی یکی از افراد تاثیر‌گذار در نهضت انقلاب اسلامی بود و نقش پررنگی در تبلیغ و روشنگری پیرامون اهداف نهضت امام خمینی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین آقاعلیخانی در سال ۱۳۲۳ در روستای «خیارج» از توابع بوئین‌زهرا در استان قزوین متولد شد و پس از تحصیلات ابتدایی به حوزهٔ علمیهٔ قزوین رفت . او در قزوین به همراه استادان بزرگ آن حوزه، از جمله حضرت آیت‌الله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی به تبلیغ و روشنگری پیرامون اهداف نهضت امام‌خمینی همت گماشت و به صورت‌های گوناگون یاری‌رسان این حرکت شد. به دلیل همین فعالیت‌های انقلابی، در تاریخ سوم دی‌ماه ۱۳۵۴ همراه جمعی از انقلابیون در قزوین بازداشت شد و نزدیک به سه سال از عمرش را در زندان رژیم طاغوت سپری کرد.

علیخانی در سوم آبان سال ۱۳۵۷ از زندان آزاد شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی به ساماندهی فعالیت‌های انقلابی در قزوین همت گماشت. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های گوناگون در خدمت نظام جمهوری اسلامی بود و سال‌ها به عنوان مسئول دفتر نمایندهٔ ولی فقیه و امام جمعهٔ قزوین، وظیفهٔ پاسخگویی به مراجعان و هماهنگی فعالیت‌ها را به عهده داشت.

خواندن کتاب خاطرات حجت الاسلام حسین آقا علیخانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به سرگذشت‌نامه‌خوانی، تاریخ معاصر و به‌ویژه تاریخ انقلاب اسلامی

جملاتی از کتاب خاطرات حجت الاسلام حسین آقا علیخانی

شما از چه تاریخی وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی شدید و مشوقِ شما در این مبارزات چه‌کسانی بودند؟

جنایات تاریخی رضاشاه به‌عنوان سرسلسلهٔ پهلوی در کشف حجاب زنان در یک کشور مسلمان و شیعی در ۱۳۱۴ و اجبار مردم به استفاده از لباس یکسان و متحدالشکل و خلع لباس روحانیت از تن روحانیون و مبارزه با روحانیت و اعدام چهره‌های پرافتخار روحانی چونان حضرات آیات: سیدحسن مدرس و شیخ محمدتقی بافقی و ... و زندانی و تبعید کردن علمای بزرگ و مبارز و ادامهٔ این جنایات ضددینی توسط فرزندش محمدرضا، طبیعی بود که مردم مسلمان را ـ علی اختلاف مراتبهم ـ وارد مبارزه علیه آنها بکند؛ من هم یکی از این جوانان طلبه بودم و مشوقم در این رابطه حضرت آقای سید محمد موسوی خوئینی‌ها بود.

از اولین فعالیت‌تان علیه رژیم ستم‌شاهی اگر چیزی به یاد دارید بگویید؟

مرحوم حاج سیدعلی‌اکبر حاج سیدجوادی از روحانیون شاخص قزوینی که در تهران ساکن بود، به عنوان متولی مدرسهٔ التفاتیه هر ساله یک دهه در مدرسهٔ مذکور، مجلس روضه‌خوانی تشکیل می‌داد و از منبری‌های بنام جهت سخنرانی دعوت می‌کرد که با استقبال پرشور مردم هم مواجه می‌شد. در ۴۱/۵/۲۳ یعنی قبل از تصویب قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی و آغاز نهضت روحانیت به پیشوایی حضرت امام‌خمینی (ره) مجلس سخنرانی سنواتی در مدرسهٔ التفاتیه برقرار بود و سخنران، واعظ پرشور آقای جعفر شجونی بود که در نخستین شب سخنرانی به رضاشاه حمله کرد و گفت: «آنکه کشف حجاب کرد و چادر از سر زن‌ها برداشت، سرانجام یکی از همین چادرها را به تنش کرد و با خفت از ایران فرار کرد».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان