دانلود و خرید کتاب پیش‌بینی غافلگیری سینتیا ام گرابو ترجمه محمد یوسفی خرایم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پیش‌بینی غافلگیری

کتاب پیش‌بینی غافل‌گیری نوشته سینتیا ام گرابو با ترجمه محمد یوسفی خرایم و احمدرضا میرزائی منتشر شده است. کتاب پیش‌بینی غافلگیری تجربه ۲۵ ساله در حوزه نشانه‌شناسی و اطلاعات هشداردهنده ازنقطه‌نظر تحلیلی است.

درباره کتاب پیش‌بینی غافلگیری

اطلاعات هشداردهنده در سطح راهبردی، یا با عنوان «اطلاعات نشانه ها» به طرز گسترده‌ای یک پیشرفت پس از جنگ جهانی دوم است. به‌طور دقیق‌تر، این مورد محصول روزهای اولیه جنگ سرد بود، یعنی زمانی که ما تازه درک می‌کردیم که شوروی سابق و دیگر ایالت‌های کمونیستی سوار جریان‌های انسانی مرتبط با علایق و امنیت جهان آزاد می‌شدند که می‌توانست منجر به اقدامات غافلگیرانه یا تجاوزهای آزاد شود. در کتاب پیش‌بینی غافلگیری سعی شده است روش‌های پیش‌بینی اتفاقاتی که ممکن از دولت‌ها را غافلگیر کند بررسی شود.

خواندن کتاب پیش‌بینی غافلگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر در حوزه پژوهش‌های امنیتی فعالیت می‌کنید این کتاب برای شما راهنمای مناسبی است.

بخش‌هایی از کتاب پیش‌بینی غافلگیری

تقریباً تمامی کشورها، به جز در اوضاع واحوال نابسامان و نامطلوب، در زمان جنگ قابلیت‌های خود در نیل به یک غافلگیری تاکتیکی در زمان جنگ را نشان داده‌اند. تاریخ پر از مثال و نمونه‌هایی است که در آن دشمن یا طرف مقابل در رابطه بازمان حمله، تعداد نیرو و قدرت طرف و موقعیت و مکان حمله غافلگیر شده است حتی زمانی که حمله به‌خودی‌خود در حد یک احتمال بوده است. حتی کشورهای دموکراتیک نیز علی‌رغم امنیت سست و شکننده‌ای که در مقایسه با جوامع بسته‌تر دارند، اغلب موفقیت‌های بی‌شماری را در سرکوب حملات داشته‌اند و در از بین بردن جزئیات حمله (ازجمله زمان آن) عملکرد مؤثری را از خود نشان داده‌اند. عملیات عظیم نظامی در تاریخ نیز اغلب درنتیجهٔ یک غافلگیری تاکتیکی ً روی‌داده است، هرچند احتمال پیش‌بینی و وقوع حمله در طرف مقابل نیز به‌طور بالقوه محدود به ساعتی قبل از وقوع آن بوده است. در این زمینه فریب دادن و عملکردهای اغفال آمیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند که ازجمله می‌توان به حمله و تهاجم نورمند اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان