دانلود و خرید کتاب ضیافت بلا مهدی میرباقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضیافت بلا اثر مهدی  میرباقری

کتاب ضیافت بلا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ضیافت بلا

ضیافت بلا، مقامات سلوکی در زیارت عاشورا اثر سیدمحمدمهدی میرباقری است.

مجموعهٔ حاضر، تنظیم متن دو دوره سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمّدمهدی میرباقری پیرامون مقایسهٔ ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین علیهم‌السلام است که در سال ۱۳۷۷ ارائه شده است.

خواندن کتاب ضیافت بلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این اثر مراحل سیر و سلوک را از منظر زیارت عاشورا بررسی کرده است و علاقه‌منان به مباحث عرفانی و مذهبی مخاطبان این کتاب‌اند.

جملاتی از کتاب ضیافت بلا

اولین فایدهٔ محاسبه این است که انسان را در هر قدم، با گناهانش آشنا می‌کند. اگر انسان خود را موجود خوبی بداند، سقوط می‌کند؛ اما اگر خود را بدهکار بداند، موجب ارزشمندی او می‌شود. در احوالات مرحوم «زاهد تهرانی» نقل شده که فرموده بودند: «فلان عالم حتماً اهل بهشت است؛ چون وقتی می‌خوابد، خود را مثل یک گبر، بدهکار خدا می‌داند».

خروج از عُجب و توجه به گناهان و خسارت‌ها از محاسبه آغاز می‌شود. آشنایی با گناهان مقدمهٔ توبه و استغفار است. انسانی که از گناهانش غافل است، اصلاً به توبه رو نمی‌آورد. اگرچه توبه مقدمات دیگری هم دارد، اما قدم اول در توبه، توجه به گناهان است که آن هم با محاسبه اتفاق می‌افتد. اگر محاسبه تکرار شود، انسان به لغزشگاه‌های خود بصیرت پیدا می‌کند و زمینهٔ جبران ضعف‌هایش فراهم می‌شود. خطاط موفق، درس‌خوان موفق، منبری و یا امام جماعت موفق، اگر اهل محاسبه باشد کم‌کم عیوب کارش رفع می‌شود؛ ولی اگر اهل محاسبه نباشد رشد چندانی نخواهند داشت. مثلاً کسی که بیست سال درس خوانده و نقصی که از ابتدا در تحصیل داشته امروز هم دارد، این نقص به‌دلیل عدم محاسبهٔ اوست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه