دانلود و خرید کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۱
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۱

وضعیت آینده ۲۰۱۰ یک مطالعه آینده‌شناسانه در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصاد، پزشکی، اقلیم و ... به قلم جروم سی. گلن، تئودر جی. گوردن، الیزابت فلورسکو است.

مجموعه نوشتارهای این کتاب توسط گروهی از پژوهشگران ایرانی به سرپرستی دکتر محسن بهرامی و مهندس مهکامه طاعتی ترجمه و تدوین شده است.

درباره کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۱

این گزارش طبق روال کلی پروژۀ هزاره، اطلاعات به‌روز شده درباره چالش‌های پانزده‌گانه را در فصل اول ارائه می دهد. توسعۀ پایدار، مسائل آب سالم و مناقشات در تقسیم و توزیع آب از منابع مشترک، رشد جمعیت، توسعۀ مردم سالاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخلاق در بازار و بازارهای اخلاق‌گرا، بیماری‌های نوپدید و بازپدید، مسائل و موقعیت زنان در جامعه، تبه‌کاری سازمان یافته فراملی، پیشرفت‌های علمی و فنی، تغییرات آب و هوایی و انرژی، از جمله مواردی هستند که در فصل اول به آن پرداخته می‌شود.

فصل دوم به بررسی شاخص وضعیت آینده (سوفی) و پیشرفت‌های اخیر و اندازه‌گیری آن می پردازد. سوفی ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که جهان در ده سال آینده رو به بهبود خواهد بود.

در فصل سوم، نتایج حاصل از یک دلفی زمان حقیقی در مورد آیندهٔ مصر در سال ۲۰۲۰ که توسط هستهٔ پروژهٔ هزاره در مصر، با همراهی انجمن عرب تحقیقات آیندهٔ مصر و شرکای همکار آن برگزار گردیده است، گزارش و در آن، آنچه مصر پس از بیداری اسلامی با آن مواجه خواهد شد، به بحث گذاشته شده است.

فصل چهارم به گزارش ایجاد هستهٔ مستقل «رسانه و هنر» توسط پروژه هزاره و اقدامات این هسته برای بررسی «هنر، رسانه و سرگرمی‌های آینده» توسط هنرمندان آینده‌پژوه، رسانه‌ها و افراد حرفه ای حوزهٔ سرگرمی و دیگر نوآوران، توسط ۴۰ هسته پروژهٔ هزاره از سراسر جهان می‌پردازد.

نتایج دلفی توسط چهار گروه از مسئولان هسته‌های پروژهٔ هزاره آمریکای لاتین برای ساخت این سناریوها به نام: مانانا امروز است، فناوری به‌مثابه ایدئولوژی، منطقه در شعله‌های آتش، و شبکه مورد استفاده قرار گرفت. هر چهار سناریو منابعی قوی برای درک تهدیدات و فرصت‌ها در آینده آمریکای لاتین هستند که شرح سناریوها در فصل پنجم ارائه شده است.

در فصل ششم با عنوان موضوعات نوپدید در امنیت محیط‌زیستی پروژهٔ هزاره، امنیت محیط‌زیستی را به صورت حفظ محیط‌زیست به عنوان بستر حیات با سه جزء پیشگیری یا جبران صدمات وارده به محیط‌زیست، ناشی از عملیات نظامی، پیشگیری یا پاسخ به درگیری‌های محیط زیستی و حفظ محیط‌زیست به خاطر ارزش‌های معنوی ذاتی آن مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب وضعیت آینده ۲۰۱۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

این اثر برای دانشجویان و پژوهشگرانی که مباحث مربوط به آینده‌پژوهی را دنبال می‌کنند، مفید و پرکاربرد است.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان