دانلود رایگان کتاب مقصد پرواز ۱ رضا رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقصد پرواز ۱ اثر رضا رستمی

کتاب مقصد پرواز ۱

نویسنده:رضا رستمی
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مقصد پرواز ۱

مقصد پرواز جلد اول از مجموعه زندگی‌نامه و خاطرات شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد شهرستان مریوان به قلم رضا رستمی است.

رضا رستمی در این کتاب به روایت سرگذشت و خاطرات مربوط به به اعضای مریوانی سازمان پیشمرگان مسلمان کرد پرداخته است.

اولین حرکت برای پاک‌سازی کُردستان در اوایل سال ۱۳۵۹ به‌وسیلهٔ پیشمرگان مسلمان کُرد از استان کرمانشاه به‌طرف شهرستان کامیاران آغاز شد و ظرف چند ماه اکثر شهرها و روستاهای کُردستان باهمت آنان از لوث وجود ضدانقلاب پاک‌سازی شد و این امر نقطهٔ عطفی در تحولات کُردستان پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. در اوج درگیری‌ها از سال ۱۳۵۹ تا ریشه‌کنی ضدانقلاب خون پاک صدها پیشمرگ با ریخته شد و امروز کُردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود و این امنیت ثمرهٔ ایثار و تلاش این عزیزان است که اکنون به بار نشسته است.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد، اولین تجربهٔ گستردهٔ به‌کارگیری نیروهای مردمی و بسیج به‌منظور دفاع از انقلاب اسلامی است که در نوع خود تجربه‌ای بی‌نظیر و موفق بوده و باید در جهت بسط و توسعهٔ آن تلاش کرد.

خواندن کتاب مقصد پرواز ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به خواندن کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

جملاتی از کتاب مقصد پرواز ۱

پیشمرگ مسلمان کُرد شهید آزاد احمدی برادر شهید فائق احمدی میان خانواده‌ای فقیر و متدین در شهرستان مریوان در دامان مادرش آمنه دیده به جهان هستی گشود. دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و سپس به همراه خانواده‌اش به شهرستان سنندج مهاجرت کرد. در همان دوران کودکی مادرش را در سال ۱۳۴۶ از دست داد و از مهر و محبت مادری محروم ماند. زمانی که به سن مدرسه رسید با کمک و تشویق خانواده‌اش به مدرسه رفت و تا پایهٔ دوم راهنمایی به تحصیلات خود ادامه داد. که به علت ناآرامی منطقه و جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق مجبور به ترک تحصیل شد. آزاد فردی متدین، صادق و نیکوکار بود و با مردم با مهربانی و عطوفت رفتار می‌کرد. صیانت نفس و پاکی درون در کنار عشق و دلدادگی نسبت به انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات از او شخصی برتر ساخته بود که اعمال و رفتارش او را محبوب قلوب مردم کرده بود.

در روزهای خروش مردم مسلمان ایران در برابر رژیم پهلوی با آنان یار و همراه شد و پیوسته دستانش در بارگاه بی‌نیاز به حالت استغاثه بلند بود و از حضرت دوست پیروزی انقلابیون را طلب می‌کرد.

زمانی که دانه‌های نیازش در بهار پیروزی انقلاب اسلامی بارور گردید، دفاع از نظام نوپای اسلامی را وظیفهٔ شرعی و میهنی خود تلقی نمود و گام در میدان گذاشت و در برابر عناصر ملحد ضدانقلاب موضع گرفت.

با آغاز پاک‌سازی منطقه از لوث وجود ضدانقلاب، در راستای ادای دین در تاریخ پنجم تیرماه سال ۱۳۶۰ صف پولادین پیشمرگان مسلمان کُرد را برگزید و در کنار آنان به مصاف بی باوران رفت و در عملیات مختلفی به ایفای نقشی ماندگار پرداخت. این دلاور مرد دیار مریوان سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در روستای شاه قلعه از توابع شهرستان دیواندره به اسارت گروهک ضدانقلاب کومله درآمد و پس از تحمل آزار و شکنجه‌های فراوان آماج گلولهٔ مزدوران اجنبی قرار گرفت؛ و براثر اصابت گلوله به دست، پا و سینه به دیار باقی شتافت و آسمانی شد. آزاد شهیدی همیشه جاوید است. او با مجاهدت در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها با اخلاص، جمهوری اسلامی را از دریای متلاطمی که شرق و غرب و وابستگان با آنان در پی غرق آن می‌کوشیدند نجات داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
رایگان