دانلود و خرید کتاب رعنا؛ جلد اول ناهید گلکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رعنا؛ جلد اول اثر ناهید گلکار

کتاب رعنا؛ جلد اول

نویسنده:ناهید گلکار
انتشارات:نشر داستان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رعنا؛ جلد اول

رعنا نام رمانی است که به قلم ناهید گلکار نوشته شده و در ۲ جلد به چاپ رسیده است.


خلاصه کتاب رعنا

رعنا نام شخصیت اول داستان ناهید گلکار است که قصه هم از زبان او روایت می‌شود. رعنا در خانواده‌ای مرفه زندگی می‌کند و به تازگی در دانشگاه قبول شده است. صمیمی‌ترین دوست او مریم نام دارد که دختر خدمتکار خانه آن‌هاست. مریم و رعنا هر دو دانشجوی دانشگاه تهران هستند. رعنا همان روزهای ابتدای سال تحصیلی، عاشق یکی از هم‌دانشگاهی‌های خود به نام سعید می‌شود. روزهای پر فراز و نشیبی در انتظار رعناست، با کتاب رعنا ناهید گلکار همراه شوید تا از نثر ساده آن در کنار اتفاقات دور از انتظار و پیچیده داستان، لذت ببرید.

خواندن کتاب رعنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب رعنا را به علاقمندان رمان فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب رعنا

اون روز تمام مدت چشمم به در بود و منتظر بودم ولی خبری از سعید نشد. حالم بهتر شده بود. از اینکه فکر می‌کردم دیگه سعید رو از دست دادمُ داشتم دیوونه می‌شدم. حالا امید مثل یک نور کوچیک توی قلبم روشن شده بود و وجودم رو گرم می‌کرد و به من شور زندگی می‌داد. انگار روزگار برای من طوری برنامه‌ریزی کرده بود که جز به سعید به چیز دیگه‌ای فکر نکنم؛ نه به مادر و پدرم و نه به آینده خودم! مسخ بودم و بی فکر. دست خودم نبود. دنیای من فقط یک کلمه بود و بس: خبری از سعید نشد؟ خبری از سعید نشد؟ نشد؟

وقتی مامان برگشت، به صورت من نگاهی کرد و گفت: قربونت برم، انگار مریم حالتو خوب کرده، یکم رنگ به صورتت اومده و می‌خندی؛ خداروشکر.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب رعنا، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

ZahAh
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

داستان در مورد زندگی زنی هست که از سال پنجاه وقتی حدودا هجده ساله بوده شروع میشه. ازدواجش با فردی که از لحاظ سیاسی کاملا نقطه مقابل خانواده اش بوده انقلاب و جنگ همه مسایلی هستند که طی رمان بررسی

- بیشتر
saeed.
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

سلام.سال نوطاقچه ای های عزیز مبارک.بنظرمن کتاب خوبی بود.کلاقلم خانوم گلکارجذابه.موفق باشین

فهیمه نیکوگفتار
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

عالی من رمان زیاد می خونم این رمانم دست قلم خوبی داشت وخسته کننده نبود من همیشه خلاصه رمان ومی خونم بعدم نظرات واین رمانم از اشتراک بینهایت خواندم اولین رمانی بود که اشتراک بینهایتم گذاشته بود وخوب بود بعضی

- بیشتر
minoo
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

خیلی زیبا بود کاش این داستان به صورت فیلم به نمایش گذاشته میشد خیلی جای تامل داشت نکات جالبی داشت

mahsa
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

عاااالی

Parisa
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

مثل بقیه کتاب‌های خانم گلکار بسیار جذاب⁦👌🏻⁩ و البته همراه با اشتباهات نگارشی⁦👎🏻⁩

یارا"
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

بیسته بیست👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻

کافه کتاب
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

چقدر جلد اول این کتاب خوب بود اولین کتابی هستش که از خانم گلکار می خوانم و از انتخاب خودم راضیم 👌👌

اوا دهقان
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

کتاب را الان خریدم اما برام دان نشد پولشم پرداخت کردم 😑

فرهیخته
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

داستان قشنگی داشت،رعنا نمونه دختر ایرانی،عجول و عاشق پیشه س.ولی متاسفانه زندگی اونجور که دلش می‌خواست باهاش راه نیومد.به هرحال کتاب قشنگی بود و من از مطالعه ش لذت بردم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
گفت: اینم از فیه ما فیه می‌خونم برات و می‌نویسم شاید راهکار تو باشه. نمی‌باید که در کار دنیا به کلی مشغول شدن؛ سهل باید گرفتن و در بند آن نمی‌باید بودن که مبادا این برنجد و آن برنجد. اگر اینان برنجند، اوشان بگرداند؛ اما اگر او برنجد نغوذ بالله؛ او را که گرداند؟
سعیده
آقا دستور قیام داده! پرسیدم: آقا کیه؟ کدوم آقا؟ مریم آهسته گفت: به زودی می‌فهمی؛ همه اسم اون به زبون میارن؛ چون دلسوز و نگران این مملکته؛ دیگه توی این کشور فقر و نداری و تبعیض وجود نداره، آزادی در انتظار ماست. حالا بگو اگر شلوغ شد خوب میشه یا بد؟ گفتم: چی میگی؟ من منظورتو نمی‌فهمم. گفت: اگر انقلاب بشه سعید میاد خونه؛ همهٔ زندانی‌ها آزاد میشن و دیگه تو ایران چیزی به اسم زندانی سیاسی وجود نداره. آقا میگه کسی رو به خاطر فکر کردن و انتقاد نباید زندانی کرد
mojde
من بندهٔ آن خیالم که حق آنجا باشد؛ بیزارم از آن حقیقت که حق آنجا نباشد؛ اکنون تو خود رو می‌آزما که از گریه و خنده از صوم و نماز و از خلوت و جمعیت و غیره تو را کدام نافع‌تر است و احوال تو به کدام طریق راست‌تر می‌شود؛ آن کار را پیش گیر. گفتم: منظورتون چی بود آقاجون؟ گفت: حرف من نبود؛ فیه ما فیه مولانا.
سعیده
تا روز سوم فکر می‌کردم مردم میرن. ولی نه، هیچ‌کس قصد رفتن نداشت. یک عده می‌رفتن و جاشون یک عدهٔ دیگه می‌اومدن و اینطوری داشتیم دیوونه می‌شدیم. من که اصلاً خودمو قاطی نمی‌کردم و به هوای باران همه‌اش تواتاق خودم بودم. متوجه نمی‌شدم اون همه آدم اگر برای دلداری می‌اومدن چرا ناهار و شام می‌موندن؟ مریم می‌گفت: برای خیرات رسمه. گفتم: باز هم نمی‌فهمم، خیرات رو به فقرا میدن و خلاص؛ نه اینطوری مزاحم آدم بشن. آخه این چه رسم غلطیه؟
سعیده
اگر انقلاب بشه سعید میاد خونه؛ همهٔ زندانی‌ها آزاد میشن و دیگه تو ایران چیزی به اسم زندانی سیاسی وجود نداره. آقا میگه کسی رو به خاطر فکر کردن و انتقاد نباید زندانی کرد، چون ما آزادیم تا مملکت خودمون رو بسازیم؛ دردمون رو بگیم و مواخذه نشیم.
سعیده
چند تا مأمور وارد شدند که همهٔ اون‌ها اسلحه به داشتند ودرست مثل اینکه با عده‌ای آدمکش و دزد طرف هستند، با توهین، ما را از دور جسد دور کردند؛ برید کنار! همه بیرون! همه بیرون بدون استثنا! هیچ‌کس اینجا نمونه. همه بیرون از اینجا دور شین. حاج آقا ناباورانه گفت: بچه‌ام تیر خورده، مُرده؛ می‌فهمین چی میگین؟ یکی از اون‌ها باصدای بلندی فریاد زد: تو باباشی؟ حاجی سرشو با تأسف تکون داد و گفت: بله بچهٔ منه. مأموره با صدای بلندتر گفت؟ بچه‌ات اینجا چه غلطی می‌کرد؟ حاج آقا گفت: یعنی چی؟ اومده بود رو پشت‌بوم خونهٔ خودش خیابون رو نگاه کنه. مأمور با عصبانیت گفت: غلط کرده مگه نیگا داره؟ بلند شو برو کنار، زود باش! یکی دیگه از مأمورها جلو رفت و با لحن آرام‌تری از حاج آقا خواست که از اونجا دور شه. حاج آقا درحالیکه صورت و ریشش از اشک خیس شده بود، گفت: مگه شما دل ندارید؟ من پسرم تیر خورده، اون مرده، می‌فهمین؟
سعیده
چگونه می‌تونه جنگ نعمت باشه؟ نه نیست و نخواهد بود!
red rose
من فکر می‌کنم بهترین کار برای مردم ممکلتم اینه که خوبی رو رواج بدم، مهربونی و محبت رو؛ جنگ و خونریزی رو وجود من نمی‌پذیره.
red rose
من حتی دلم نمی‌خواد یک نفرآزار ببینه چه برسه به این که کشته بشه؛ چه آدم خوبی باشه، چه بد. مردم باید یاد بگیرن با هم مهربون باشن و اسلام دین مهربونی و محبته؛ درست مثل پیامبر. اون حتی با دشمن خودش هم مهربون بود؛ نبود؟
red rose
آقا میگه کسی رو به خاطر فکر کردن و انتقاد نباید زندانی کرد،
red rose

حجم

۲۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

حجم

۲۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان